AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #41 Del Skrevet 25. oktober 2021 Tøyservietter og grytevotter😁 Anonymkode: e0463...b75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpestykke Skrevet 25. oktober 2021 #42 Del Skrevet 25. oktober 2021 Jeg har en sydd høne til å ha plastpose i. Med åpning i ryggen. Den er jeg veldig glad i. Kanskje en idè. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #43 Del Skrevet 25. oktober 2021 Vinhøne kjøkkenforkle handlenett Servietter i lin Putetrekk til jul (pynteputer) julegavesekk julepynt hårbånd Grytekluter Hadde blitt glad for mye hjemmesydd jeg😃 Anonymkode: 6d852...308 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. oktober 2021 #44 Del Skrevet 25. oktober 2021 Det aller meste som nevnes her har jeg i overflod (eller har ikke behov for i utgangspunktet) - det hjelper egentlig ikke om det er hjemmesydd med omtanke når det ikke blir brukt. Gaver bør jo uansett vært tilpasset mottaker, ikke givers nye hobby. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #45 Del Skrevet 25. oktober 2021 Skikkelige grytekluter. Og et trekk til å ha over et sånt tre etg stettefat til småkaker 🙂 Anonymkode: 6c51f...54b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cottontail Skrevet 25. oktober 2021 #46 Del Skrevet 25. oktober 2021 Handlenett, tøyservietter, hårstrikker, lite pennal til et par penner, sminkepung.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #47 Del Skrevet 25. oktober 2021 Jeg fikk en strikkepinneorganisator av svigerinnen min i fjor og elsker den! Endelig har jeg orden i strikkepinnene mine 😅 Anonymkode: dedc0...d0f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #48 Del Skrevet 25. oktober 2021 En venninne strikka en pannebånd til meg for snart 10år siden. Den bruker jeg enda og blir like glad hver gang. Men tøypose eller grytekluter er fine også. Hjemmelagede gaver er de beste. Anonymkode: 93253...f38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #49 Del Skrevet 25. oktober 2021 Helst ikke klær, men gjerne PC mappe, toalettmappe, brillemappe, eller noe i den duren. Anonymkode: 49c87...2f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 25. oktober 2021 #50 Del Skrevet 25. oktober 2021 Det er vel tre ting du må klare her: 1. Du må være flink til å sy 2. Du må komme på en ting som mottakeren blir glad for/trenger 3. Du må lage det i en stil som mottakeren synes er fin eller kul, altså kjenne smaken til mottakeren. PC-veske til broren din kan være en god idé, men da må også mønster og stoff være noe han liker. Du kan neppe bruke samme stoff/syteknikk på en PC-veske til broren din som til en toalettmappe til moren din, for å sette det litt på spissen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #51 Del Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde ikke blitt glad for det. Det meste sånn hjemmesydde ting ser forjævlig ut og jeg kjøper meg heller ting selv i ordentlig kvalitet. Sorry men det er min mening. Anonymkode: 9c3af...623 Fnis. Jeg må le litt. Har jobbet på søm fabrikk, da kan folk kjøpe det. Men ser enkelte blir skeptiske når jeg nevner hjemme sydd, selv om det er samme dama som syr begge deler 😂 så hjemmesydd, er faktisk ofte bedre enn kjøpt fra fabrikk i Kina med dårlige sømmer og stoff kvaliteter. Det er ikke symaskinen i seg selv som bestemmer resultatet, men erfaringen til den som bruker maskinen. Anonymkode: 37c92...401 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #52 Del Skrevet 25. oktober 2021 Det kan være lurt å lage noe du mestrer. Det ligger noen gratis pdf mønster på nett. Ida victoria har noen mønster, fatterns for pirates har endel gratis mønster. Ellers tipser jeg deg til å ta en tur på biblioteket å sjekke ut noen sy bøker. Store plagg tenker jeg du kan droppe. Jeg laget noen jersey luer som er gode på høst/vår. De var veldig populære, og enkle å sy Anonymkode: 37c92...401 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #53 Del Skrevet 25. oktober 2021 Har fått en del hjemmesydd og - sttikket opp gjennom årene av tanter og bestemødre. Veldig hyggelig og gøy at de legger tid i det, MEN gjengangeren er at det er en kombinasjon av farger og mønster jeg ikke liker i det hele tatt. Jeg er en nøytral person som ønsker "kjedelige" og duse farger/mønster. Helst ingen mønster eller trykk. Så skal du først sy noe ville jeg vært helt sikker på at det er noe de ville brukt og i en type stil de liker. I dag kunne jeg tenkt meg noen mer avlange grytekluter og en liten toalettmappe på ca 10x15 cm (med glidelås) som passer til sminken jeg bruker dag til dag... gitt at ingen av de i familien min som lager disse får bestemme farger og mønster. Selv hvor god tanke det er. For ting jeg ikke bruker til annet enn flytteoppbevaring har jeg nok av. Anonymkode: c77b9...710 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda79 Skrevet 25. oktober 2021 #54 Del Skrevet 25. oktober 2021 Jeg hadde blitt spesielt glad for sitteunderlag og oppbevaringsmapper av stoff. Begge deler er relativt enkle ting å starte med som nybegynner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzzi Skrevet 25. oktober 2021 #55 Del Skrevet 25. oktober 2021 Jeg hadde blitt veldig glad for scrunchies i silke/satengstoff som sliter mindre på håret. Ellers ønsker jeg også en prosjektpose til strikking i år 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #56 Del Skrevet 25. oktober 2021 Uff, ingenting. Evt kjøkkenhånkle i nøytral farge. Anonymkode: eb66a...c85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #57 Del Skrevet 25. oktober 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Om du er helt nybegynner, så vil det virkelig ikke se særlig pent ut. Tar tid og øvelse for å bli flink til å sy. Ikke noe man gir vekk, sånn med det første. Anonymkode: 8acf5...633 Dette er ikke nødvendigvis sant. Og hjemmesydde gaver kan ha langt høyere kvalitet enn billig ræl fra butikken. Mye som masseproduseres i dag av veldig dårlig kvalitet. Har selv begynt å sy ganske nylig, men er overrasket over hva jeg får til. Samboer er kjempeglad for mappen jeg har sydd til han. Anonymkode: 57648...8d9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #58 Del Skrevet 26. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, så hvorfor klager du? Jeg har fått kasta etter meg både myntpunger og toalettmapper som folk har "vært så snille " å sydd til meg, og alt har vært ræl som blir ødelagt med en gang, ting rakner, glidelåsen henger og slenger og slurvete arbeid. Jeg ba aldri om disse tingene. Og uansett så vil jeg heller ha en kjøpt toalettmappe enn en toalettmappe noen har sydd til meg. Derfor sier jeg min mening her Anonymkode: 9c3af...623 Litt bortskjemt eller? Jeg hadde vært takknemlig for at noen hadde lagt ned tid på å lage noe til meg. Du "ba aldri om disse tingene" sier du. Jeg synes det er ganske frekt å be om noe som helst når det gjelder gaver egentlig. Det går an å ønske seg da. Men om man tar imot gaver på denne måten så tenker jeg at man kanskje ikke burde få noen gave egentlig. Anonymkode: 7509e...e03 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. oktober 2021 #59 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg strikker mye, så jeg hadde blitt glad for ei prosjektveske til å ha strikketøyet i gjerne med lomme inni til saks/strikkepinner, med knyting og helst i ei eller annen jordfarge Ellers så prøver jeg å unngå plastposer når jeg handler, så hadde også blitt glad for handlenett Se an mottakeren før du bestemmer deg for hva du skal sy, hvilke interesser og hobbier vedkommende har. Ikke minst hvilken stil personen har. F.eks hvilke farger på klærne går vedkommende mest i; blir skivebom å sy noe fargerikt med mye mønster til en som foretrekker nøytrale farger uten for mye dill 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #60 Del Skrevet 26. oktober 2021 Så utakknemlige mange her er! Jeg hadde blitt veldig glad for toalettmappe, strikkepinneetui, totebag, scrunchies, brødpose, tøyservietter og sikkert mye annet også. Det viktigste er at det er pent sydd og i farger jeg liker (nøytrale farger) 😊 Selv skal jeg sy et par toalettmapper jeg gir sammen med «hovedgaven». Anonymkode: 69e28...78a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå