Gå til innhold

Jeg skal sy julegaver til familien - hva hadde du blitt glad for?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Martineroxyy
AnonymBruker skrev (På 25.10.2021 den 15.09):

Jeg er ganske nybegynner på å sy, men har sydd meg noe mer avansert som fleecegenser og holder på med en jakke nå.

Jeg har lyst til å sy julegaver til familien i år. Men jeg vil jo faktisk sy noe som blir brukt. 
Tenker å sy til mor, far (ca 60 år) og bror (ca 20 år)

Idéer jeg har kommet på er toalettmappe, PC-mappe, Brillemappe, handlenett. 
Egentlig hadde det vært utrolig kult å gi alle en høstjakke, men da er det litt dumt om de ikke liker mønsteret eller om det ikke passer og så har jeg brukt så mye tid og penger på å lage den. 

Noen som kommer på idéer til hva jeg kan lage som faktisk blir brukt? 

Anonymkode: 7509e...e03

Om du kan. Jag hade sytt en mysig julpyjamas 😍 i typ flanell eller något riktigt mysigt material! Eller ett mysigt Pledd riktigt Fluffy pledd. Men vet inte vad jag skulle använt för material. Inte polyester skit bara… 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleMy1989 skrev (På 26.10.2021 den 9.53):

Meld deg inn i Visygale på Facebook. Der finner du masse tips ang gaver og mange å lære av 😉

Støtter denne. Finnes også en gruppe som heter sygale nybegynnere. Der er vi mye hyggeligere enn kommentarfeltet her inne 😄

Det er lenge til jul, og du fikser akkurat det du vil! 

Anonymkode: fb9ee...ab9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2021 den 18.38):

Fnis. Jeg må le litt. Har jobbet på søm fabrikk, da kan folk kjøpe det. Men ser enkelte blir skeptiske når jeg nevner hjemme sydd, selv om det er samme dama som syr begge deler 😂 så hjemmesydd, er faktisk ofte bedre enn kjøpt fra fabrikk i Kina med dårlige sømmer og stoff kvaliteter. Det er ikke symaskinen i seg selv som bestemmer resultatet, men erfaringen til den som bruker maskinen. 

Anonymkode: 37c92...401

Ganske enig med deg. De fleste kjøpeklær er ofte skjeve (mest sannsynlig sia de kutter svære bunker slik at trådretningen muligens ikke blir rett) og mye har elendige sømmer. Aner ikke hvor mange plagg jeg har fått levert for fiksing pga sømmer. I tillegg kan du tilpasse hjemmelagde klær helt perfekt. Utdannet innen søm. 

Samtidig skjønner jeg at enkelte ikke ønsker seg ofte dårlig sydde produkter, har selv fått flere hjemmelagde ting som aldri blir brukt. 

Jeg syr og strikker gaver selv, men kun ting jeg vet mottaker ønsker seg. Feks har jeg strikket over 20 nisser i julegave fordi folk har sagt de ønsker seg lik mine. Innimellom har jeg gitt «gavekort». En må nesten vite om det er noe mottakeren vil bruke, om ikke blir det liggende i en skuff til det eventuelt blir kastet. 

Personlig ville jeg ikke likt kjøkkenforkle sia jeg bruker noen ungene har sydd, toalettmappe har jeg en type med mange lommer til alt, handlenett foretrekker jeg de fra matbutikken (ikke særlig pene, men praktiske). Mange sånne småting hadde havnet i en skuff her, men jeg hadde takket pent for gaven uansett. 

Anonymkode: bd60f...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martineroxyy skrev (27 minutter siden):

Om du kan. Jag hade sytt en mysig julpyjamas 😍 i typ flanell eller något riktigt mysigt material! Eller ett mysigt Pledd riktigt Fluffy pledd. Men vet inte vad jag skulle använt för material. Inte polyester skit bara… 🤔 

Tror nesten bambus jerseyen jeg brukte i brudekjolen min ville vært perfekt 😍 Det var super mykt og behagelig, men litt dyrt da. Brukte det under blondene på toppen sia jeg var gravid, og ville ha noe mykt over brystet. 

Anonymkode: bd60f...17e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengesett er veldig enkelt å sy - og noe alle trenger. Både dynetrekk og putetrekk er lett. 

Ellers hadde jeg også blitt glad for nett/stor veske med kult retromønster. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.10.2021 den 9.25):

Sy raggsokker? Det har jeg aldri sett før.

Anonymkode: 1cb7d...073

Ooops gikk litt fort i svingen. Trodde vi snakket om hjemmestrikk også jeg 😂🙈 my bad!

Anonymkode: 99846...df0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...