Gå til innhold

Hva syns dere andre? Er det greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kampsport handler ikke om å forberede seg til å bli angrepet… 

Anonymkode: cfcd8...545

Du har helt rett, det er kun for å score poeng.

Derfor trener jeg ikke kampsport, jeg trener kampkunst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor på landsbygda, og her er det trening bare for damer. Alle som deltar, er enten norske eller fra land som Polen og Tyskland. 

Anonymkode: 01f32...1aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2021 den 8.59):

Følger lokal gruppe på Mortensrud. Alt av aktiviteter kjøres kjønnseggregert. Det er den nye normalen. Kvinner og menn skal holdes adskilt. Jenter får tilbud om helling og strikking i de lokale frivillige organisasjoner. Og når det begynner å annonseres om trening for kvinner er spørsmålene av en karakter som gjør at jeg tenker det kun er i Saudi Arabia man har like stort behov for Å sikre kvinner fra en manns blikk.

jeg kjenner det ikke greit. Jeg syns det stenger ute minoritetene i disse områdene : de som er etnisk norske. Og jeg syns man får prøve å venne seg til at i norge er det ikke islam som bestemmer. 

Hva mener dete andre? Er det greit? Er det greit på skolene i gymtimene? Tillater vi kjønnsseggregering (og dermed seksualisering og ansvarliggjøring av jenter) der? Eller er det null særbehandling som gjelder? 

 

655AA57F-E6C8-4E96-9401-4B3CAE020CB6.png

Anonymkode: 58080...1de

Syntes det er suverent.

Kjenner mange kvinner som vegrer seg for å trene på treningssenter pga menn. Menn som stirrer, glor, snikfotograferer, prøver å sjekke opp osv.

Dessverre alt for mange menn som ikke skjønner at kvinner er der for å trene, ikke for å bli beglodd og forsøkt sjekket opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde elsket trening for kun kvinner 🙂 For å slippe sjekking og stirring. Men også fordi menn ofte tar mye av fokuset. Feks var på crossfit nylig med ca 50/50 på kjønn. Noen av mennene var råsterke, og de satte liksom normen for hvor mye innsats man skulle gjøre. Og instruktøren var veldig opptatt med mennene. Ble til at jeg slet meg ut for å ikke fremstå som en svekling. Kunne ikke bevege meg i 3 dager etterpå. Det var ikke motiverende. 

Anonymkode: 53e28...ad5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...