AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #1 Del Skrevet 25. oktober 2021 Følger lokal gruppe på Mortensrud. Alt av aktiviteter kjøres kjønnseggregert. Det er den nye normalen. Kvinner og menn skal holdes adskilt. Jenter får tilbud om helling og strikking i de lokale frivillige organisasjoner. Og når det begynner å annonseres om trening for kvinner er spørsmålene av en karakter som gjør at jeg tenker det kun er i Saudi Arabia man har like stort behov for Å sikre kvinner fra en manns blikk. jeg kjenner det ikke greit. Jeg syns det stenger ute minoritetene i disse områdene : de som er etnisk norske. Og jeg syns man får prøve å venne seg til at i norge er det ikke islam som bestemmer. Hva mener dete andre? Er det greit? Er det greit på skolene i gymtimene? Tillater vi kjønnsseggregering (og dermed seksualisering og ansvarliggjøring av jenter) der? Eller er det null særbehandling som gjelder? Anonymkode: 58080...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #2 Del Skrevet 25. oktober 2021 Nja, altså jeg kunne godt ha blitt mer fristet til å gå på treningssenter hvis det bare var for kvinner og jeg er etnisk norsk og ikke religiøs på noe som helst vis. Kanskje det hadde vært mer fokus på seg selv og trening i stedet for å ta seg bra ut for fitness gutta da. Synes treningssenter bare er irriterende for det blir så mye pjatt og det stopper opp ved apperatene fordi jentene er opptatt med å "flørte"... Ugh, orker ikke. Og så disse mennene som tror de er en gave til kvinner... Anonymkode: a7dcb...33d 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #3 Del Skrevet 25. oktober 2021 Hvor står det at det er stengt for etnisk norske, og at disse blir utestengt? Anonymkode: f3925...c6c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #4 Del Skrevet 25. oktober 2021 Den plakaten ser grei ut så lenge de har andre tilbud også som ikke er kjønnsdelte. Men ville ikke sagt det var ok å la barna trene separat (hver gang) i gymtimene, eller å gi kvinner og menn tilbud om ikke de samme aktivitetene. Det blir jo noe annet igjen. Anonymkode: 1fe24...7b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #5 Del Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nja, altså jeg kunne godt ha blitt mer fristet til å gå på treningssenter hvis det bare var for kvinner og jeg er etnisk norsk og ikke religiøs på noe som helst vis. Anonymkode: a7dcb...33d Enig i akkurat dette, jeg kunne også blitt med på et treningssenter/treningstimer med bare kvinner. Ikke fordi jeg har problemer med menn, eller at det foregår flørting på treningssentrene (jeg er heldigvis for gammel til å være interessant mtp begloing og kontakt), det handler om meg selv. Det viktigste punktet er faktisk at jeg er drittlei av at sterke menn sjeldent rydder opp etter seg. De løfter "maksvekt" på knebøy, markløft, eller lignende øvelser, orker ikke løfte mer, slenger fra seg stanga, og går. Dermed må jeg rydde opp og demontere vekter for i det hele tatt å få gjort eget opplegg. Det er større sjanse for at kvinnene rydder opp etter seg, og klargjør for nestemann på plassen. Anonymkode: f3925...c6c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #6 Del Skrevet 25. oktober 2021 Akkurat kampsport kunne i hvert fall jeg godt tenkt meg å prøve om de hadde hatt et tilbud kun for kvinner her jeg bor. Jeg er etnisk norsk og for full kjønnsblanding over alt ellers. Har f.eks ikke noe problem med å gå naken på the well og i kjønnsblandede dusjer i utlandet. Anonymkode: 3a689...702 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #7 Del Skrevet 25. oktober 2021 Helt grei plakat. Da slipper vi fiselukta av menn, og så slipper vi kvinner å rydde opp etter dere menn. Anonymkode: 2e205...226 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #8 Del Skrevet 25. oktober 2021 Etnisk norsk kvinne. Bor i en by langt unna Oslo. Hadde reagert veldig om det ble normen å kjønnsdele aktiviteter på denne måten. Syns ikke det er greit. Ei heller et slikt samfunn jeg vil mine barn skal vokse opp i. Vi er i 2021, og kjønnssegregering burde være et tilbakelagt kapittel i norsk historie. Anonymkode: 6f110...75f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #9 Del Skrevet 25. oktober 2021 De har åpnet egen kvinnetrening etter stor etterspørsel. Er det så rart? Vil nødig trene med menn på 95 kg når jeg selv veier 50 kg. I kampsport er det veldig upraktisk og lite givende å kun trene med noen som er mye større enn deg selv. Anonymkode: b4674...993 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #10 Del Skrevet 25. oktober 2021 Legger til at jeg selv likte å ha opplegg kun med jentene en gang iblant i gymtimene. Absolutt ikke hver gang, men en gang iblant. Var ikke nødvendigvis så god i gym og følte jeg fikk til mer når ikke de flinkeste guttene f eks hadde ballen hele tiden, det ble mye gøyere. Men dette kan også ha med nivå å gjøre, ikke bare kjønn. Samtidig synes jeg ikke det er noe galt i å ha tilbud for enkelte kjønnsdelte aktiviteter. Problemet blir når man ikke har annet valg, eller at man som jente f eks. må strikke mens guttene må gjøre et eller annet annet. Anonymkode: 1fe24...7b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #11 Del Skrevet 25. oktober 2021 Kvinnetrening er jo greit, når det gjelder kampsport er det ikke alltid enkelt når man er nybegynner og liten kvinne. Jeg har trent kickboxing og hadde nok satt pris på noe slikt i starten, også pga mange menns holdninger, men også pga fysiske forskjeller (når man har erfaring spiller det mindre rolle). Anonymkode: 2c398...e45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #12 Del Skrevet 25. oktober 2021 Alt av idrett er jo kjønnsdelt? Ser ikke problemet. Ingen som lager oppstuss over å at man ikke får være med på kvinnelaget som herre. Er vel helt vanlig. Anonymkode: 40393...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #13 Del Skrevet 25. oktober 2021 Man har da kvinnefotball og mannefotball. Håndball for kvinner og håndball lag for menn. Jeg kunne godt tenkt meg trening på treningssenter kun for kvinner. Hadde vært deilig å slippe menn som glor på rumpa mi hver gang jeg skal løpe og trene. Bare fokusere på trening og ikke noe annet. Slippe å rydde etter menn. Bodde noen år på Grorud og der hadde de gratis tilbud med dans for bare kvinner. Det var aå koselig og deilig og fint. Anonymkode: 5b459...da5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #14 Del Skrevet 25. oktober 2021 Grunnet omstendigheter hadde jeg kjønnsdelt gym et år og det var fantastisk. Jentene kom til og ble mye tøffere uten veldig voldsomme gutter. Anonymkode: ee73b...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #15 Del Skrevet 25. oktober 2021 Bodde i Storbritannia i 10 år og omtrent alle treningsentrene jeg gikk på hadde treningsrom kun for kvinner. Tenkte ikke så mye over det til å begynne med, men det var faktisk sykt behagelig å bruke. Tror det senker terskelen for at flere begynner å trene og det er positivt. Anonymkode: 0ed99...bc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hitotsu Skrevet 25. oktober 2021 #16 Del Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vil nødig trene med menn på 95 kg når jeg selv veier 50 kg. I kampsport er det veldig upraktisk og lite givende å kun trene med noen som er mye større enn deg selv. Anonymkode: b4674...993 Er ikke dette den beste treningen for en kvinne? Hva er sjansen for at en jevnstor kvinne som deg selv angriper deg? Hvis du må forsvare deg er det nok mot en mann som er større en deg, kanskje greit å ha trent på å ta ned en stor mann? Jeg er en liten mann på 175 cm, jeg vil helst trene kamp med den største fyren i klubben. Ettersom jeg er under gjennomsnittet er sjansen stor for at en angriper er større meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magika_fra_Fyll Skrevet 25. oktober 2021 #17 Del Skrevet 25. oktober 2021 Ja synes det er helt greit. Men jeg skjønner overhodet ikke vinklingen din med etnisk norske og islam.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #18 Del Skrevet 25. oktober 2021 hitotsu skrev (56 minutter siden): Er ikke dette den beste treningen for en kvinne? Hva er sjansen for at en jevnstor kvinne som deg selv angriper deg? Hvis du må forsvare deg er det nok mot en mann som er større en deg, kanskje greit å ha trent på å ta ned en stor mann? Jeg er en liten mann på 175 cm, jeg vil helst trene kamp med den største fyren i klubben. Ettersom jeg er under gjennomsnittet er sjansen stor for at en angriper er større meg. Kampsport handler ikke om å forberede seg til å bli angrepet… Anonymkode: cfcd8...545 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #19 Del Skrevet 25. oktober 2021 Jeg trener i en ren damegruppe. Synes det er supert! Bor på et lite sted. Ingen muslimer her. Anonymkode: 6318f...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. oktober 2021 #20 Del Skrevet 25. oktober 2021 Når man ser noen av trådene her på KG angående tights og jenter, så kan man lett forstå at det noen ganger er svært behagelig å slippe blikkene fra menn. Ikke like kult å kjøre knebøy med åtte mannfolk som later som de trener rundt deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå