Gå til innhold

Dåpspresang til gutt


Gjest Dåpsgjest

Anbefalte innlegg

Gjest Dåpsgjest

Min samboer skal være gudfar for en liten gutt. Er det noen som har forslag til dåpspresang? (Er alltid mye vanskeligere til gutt enn til jente... :sur: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min samboer skal være gudfar for en liten gutt. Er det noen som har forslag til dåpspresang? (Er alltid mye vanskeligere til gutt enn til jente...  :sur: )

Èn ting kan være: Asbjørnsen & Moe store eventyrbok! Koster noen hundre kr.

Vet at den ikke kan brukes med en gang, men om barnet f.eks har søsken, kan det bli en koselig hyggestund når de begge er litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vet ikke hvor mye penger han har tenkt å legge i, men jeg skal være fadder for nevøen min, og har kjøpt en dåpstallerken, med plass til bilde i. Man får gravert inn navn, fødselsdato, dåpsdato og div. Kjekt å ikke få noe gravert inn i tilfelle de ønsker å bytte den, da! Ellers er det jo populært med div ting fra gullsmed, både sparebøsse i sølv, bestikk o.l.

Det går også an å kjøpe barneservise, det finnes mange morsomme, se hos et glassmagasin e.l.

Bøker, som allerede er nevnt, er jo også kjekt, men husk på å ikke skrive i den, i tilfelle barnet får samme bok hos andre, eller har den fra før. Er jo greit hvis det kan byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier som alt anbefalt her å gi Asbjørnsens og Mos samledeverker - kunstner utgaven til Kittelsen. ca 500,-

Bøker barnet vil ha glede av etter et par år og resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gutten min ble døpt fikk han dette:

-Gyngehest

-Barnebøker

-Sangbok

-Norønna ryggsekk (den brukte han alle årene i barnehagen og bruker den nå på

skolen når de har turdager,utrolig kjekk gave)

-bilde laget av en kunstner her fra Bergen

-smykke

-penger

en nydelig bamse som spiller og beveger seg :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...