Gå til innhold

Om å legge hobbyer bak seg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor flink er du til det, og er det noe du pleier å angre på i ettertid?

Føler jeg har så mye greier ligende. Malesaker, ting å lage smykker av, en gang ville jeg lære å strikke, hadde dilla på brodering en periode, hekling, jeg vet ikke alt. Det blir en del hobbyutstyr liggende rundt omkring. Noen ganger er det nyttig å ha, artig å plukke frem, men ofte gir det meg bare en litt ekkel følelse av at jeg aldri fullfører noe som helst, eller jeg føler at jeg burde bruke det selv om jeg egentlig ikke har tid (eller spesielt lyst akkurat der og da).

Er jeg alene om å ha det litt sånn? Når er det på tide å bare gi opp, gi alle malesakene til en barnehage og heller fokusere på andre ting? 😛  Er det vanlig å bare bestemme seg for én eller to hobbyer og holde seg til det, selv om også andre ting kan høres spennende ut?

Anonymkode: 3094d...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker slik at det meste er mulig å skaffe seg igjen om du savner det. Har du f.eks ikke malt på to år så er det bedre at andre får nytte av det enn at det ligger ubrukt hos deg :)

Jeg har gitt vekk masse hobbysaker, og aldri angrer. Jeg kan kjøpe det igjen om jeg savner det. Jeg holder ikke fast ved en hobby fordi den gir meg dårlig samvittighet (åh jeg burde male fordi jeg har mye utstyr, får jo dårlig samvittighet = gi videre, bli kvitt samvittigheten og andre kan bruke det).

Anonymkode: b8416...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Jeg har noen livslange hobbyer som kan gå litt i bølgedaler, men dette utstyret beholder jeg fordi jeg vet jeg plutselig en dag har bruk for det igjen. Da er det dumt å gi bort alt garn og strikkeutstyr, for å si det sånn. Andre ting, som jeg vet jeg egentlig ikke kommer til å begynne med igjen, gir jeg til ungene eller til venner/kjente som kan bruke disse tingene.  Jeg gir også vekk utstyr jeg vet ikke vil tåle å ligge i årevis, typisk flytende maling som tørker ut etc. 

Nå begynner jeg heldigvis også å bli såpass gammel at jeg ikke lenger gidder prøve ut alle nye trendhobbyer heldigvis. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...