denlillejord Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Hei, Jeg har laget en undersøkelse på Office Forms. De tre første spørsmålene er "Hvilken aldersgruppe tilhører du i?" "Hvilket kjønn er du?" og "Hvor lenge er du på nettet hver dag". Resten av spørsmålene er "Ja/nei/annet" spørsmål. Jeg har cirka 60 svar. Hvordan kan jeg organisere det på excel sånn at jeg kan få forskjellige grafer og prosentregninger? Jeg skal ha en presentasjon og jeg vil kunne lett med excel finne ut at liksom "64% av menn i alderen 20-29 svarte nei til spørsmål X". Jeg aner ikke hvordan jeg skal organisere dette effektivt i en tabell. Jeg vil kunne si at liksom "79% svarte at de visste hva X var, hvor mesteparten var kvinner i alderen 15-19" etc. HJELP!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 Hvor langt er et tau? Anonymkode: a1454...f09
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 Du skal kunne laste ned et Excel ark fra Forms, deretter kan du lage forskjellige grafer etc. Microsoft har mye dokumentasjon. Anonymkode: f97f8...bfa
Cuntzilla Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 Spørsmål i kolonner, svar i rader, og legg en pivot-tabell på. Pivot får du lære deg selv via youtube eller noe, litt mye å forklare på KG. Om du er helt nybegynner i excel så er det kanskje enklere å bare lage en helt vanlig tabell. Så kan du bare sortere og filtrere og regne ut de tallene du vil ha. 60 linjer med data er jo ikke akkurat mye.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå