AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Som overskriften sier, er det normalt at besteforeldre ikke ønsker å møte barnebarn når de snørrer litt? Ikke at de er potte tett av forkjølelse, men restsymptomer som ofte kan henge igjen noen uker? Helt uavhengige av korona (det er ikke korona de er redd for). Foreldrene til samboeren min ser nesten ikke barna våre på 2 og 4 år. Det er som regel alltid sånn at en av dem er litt småforkjølet/restsymptomer, og da vil ikke besteforeldrene være med oss. Nå har vi ikke møtt foreldrene hans på snart 5 uker selv om vi bor et kvarters kjøretur fra hverandre. Ofte kan det gå 3-4 uker mellom hver gang vi møtes. De er ellers friske mennesker. Skjønner at de ikke ønsker å bli smittet, men de går jo helt glipp av egne barnebarn. Jeg syns det er litt rart. Er dette vanlig? Anonymkode: b7c8a...94d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pandemi Anonymkode: a4544...a1a De var akkurat sånn før pandemien også. Og vi har testet barna hver gang de har vært forkjølet. Her vi bor har det nesten ikke vært smitte heller. Anonymkode: b7c8a...94d 7
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 Før 2020 var det unormalt, nå er det normalt.
Gjest ti10 Skrevet 23. oktober 2021 #5 Skrevet 23. oktober 2021 Greit at det tydeligvis ikke er superofte de møtes, men 3-4 uker er ikke veldig lang tid akkurat. Det kan jo også være gode grunner til at de ikke vil bli smittet av noe. Og å si at de går helt glipp av barnebarna er vel å ta litt i, med mindre de kun ser dem 5 minutter når de først møtes.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #6 Skrevet 23. oktober 2021 Kanskje de bare ikke liker så godt å henge med barnebarna? Det er ikke alle som liker å styre med småbarn, og de føler kanskje at de er ferdig med den perioden? Anonymkode: 08018...042 18
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #7 Skrevet 23. oktober 2021 ti10 skrev (1 minutt siden): Greit at det tydeligvis ikke er superofte de møtes, men 3-4 uker er ikke veldig lang tid akkurat. Det kan jo også være gode grunner til at de ikke vil bli smittet av noe. Og å si at de går helt glipp av barnebarna er vel å ta litt i, med mindre de kun ser dem 5 minutter når de først møtes. Vi sees som regel en times tid når vi møtes. Anonymkode: b7c8a...94d 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #8 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Som overskriften sier, er det normalt at besteforeldre ikke ønsker å møte barnebarn når de snørrer litt? Ikke at de er potte tett av forkjølelse, men restsymptomer som ofte kan henge igjen noen uker? Helt uavhengige av korona (det er ikke korona de er redd for). Foreldrene til samboeren min ser nesten ikke barna våre på 2 og 4 år. Det er som regel alltid sånn at en av dem er litt småforkjølet/restsymptomer, og da vil ikke besteforeldrene være med oss. Nå har vi ikke møtt foreldrene hans på snart 5 uker selv om vi bor et kvarters kjøretur fra hverandre. Ofte kan det gå 3-4 uker mellom hver gang vi møtes. De er ellers friske mennesker. Skjønner at de ikke ønsker å bli smittet, men de går jo helt glipp av egne barnebarn. Jeg syns det er litt rart. Er dette vanlig? Anonymkode: b7c8a...94d Spørs på helsen deres? Farfar her kan stryke med av en forkjølelse, så vi holder oss unna. Anonymkode: 7bf34...54b 15
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #9 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje de bare ikke liker så godt å henge med barnebarna? Det er ikke alle som liker å styre med småbarn, og de føler kanskje at de er ferdig med den perioden? Anonymkode: 08018...042 Det kan godt hende at de ikke liker å være med småbarn og at de bruker det som unnskyldning. De har selv kun ett barn som de fikk tidlig i 20-årene. Nå har de begge bodd uten barn i hus i snart 15 år og de er begge førtidspensjonister på 5. året, så de har et hav av tid. Anonymkode: b7c8a...94d 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #10 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spørs på helsen deres? Farfar her kan stryke med av en forkjølelse, så vi holder oss unna. Anonymkode: 7bf34...54b De er ved god helse begge to. Anonymkode: b7c8a...94d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #11 Skrevet 23. oktober 2021 Det er vel ikke vanlig, men heller ikke uvanlig (pre korona) Her er besteforeldre såpass skeptiske til sykdom at det kan ta måneder mellom besøk Anonymkode: 8cf64...bfe 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #12 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg syns det er rart, men her vil de treffe ungene uansett. Alle små barn er jo forkjølet nesten hele tiden på denne tiden. Når det «var» korona måtte da bare ha negativ test om de ikke var helt i form. Men vi sees mange ganger i uken og bor nærme. Anonymkode: 858c4...79c
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #13 Skrevet 23. oktober 2021 Veldig vanlig her nå etter pandemien startet. Anonymkode: 9844c...ed8 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #14 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det kan godt hende at de ikke liker å være med småbarn og at de bruker det som unnskyldning. De har selv kun ett barn som de fikk tidlig i 20-årene. Nå har de begge bodd uten barn i hus i snart 15 år og de er begge førtidspensjonister på 5. året, så de har et hav av tid. Anonymkode: b7c8a...94d Som de kanskje ikke ønsker å bruke på å være barnevakt? Anonymkode: fb426...2ca 12
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #15 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg forstår dem veldig godt. Restsymptomer smitter også. Her har barna smittet både venner og familie selv om de bare hadde snørrete nese. Besteforeldrene er faktisk veldig fornuftige. De holder seg borte fra de som er syke og unngår smitte. Hadde alle tenkt som de ville det nesten ikke eksistert sykdommer. Men siden alle er så "flinke" når de går på jobb syke, sender syke barn på skolen og barnehagen eller drar bort på besøk vil sykdom alltid dominere 🙄 Anonymkode: 9ef00...ae0 18
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #16 Skrevet 23. oktober 2021 De holder seg unna når ungene er skikkelig forkjøla, men ikke om de bare er litt snørrete. Men trenger dere si noe om det hvis det bare er litt snufsing da? Anonymkode: a21af...7cd 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #17 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg er bestemor, og forkjølelse hindrer meg ikke i å være sammen med barnebarnet mitt. Men så jobber jeg i barnehage, og vasser jo i snørr, smitte og restsymptomer hver dag. Om jeg selv er forkjølet, holder jeg meg selvfølgelig unna for ikke å smitte henne. Noen er jo mer redd for sykdom enn andre, og noen er mer opptatt av barnebarn enn andre. Jeg skulle gjerne sett lillegullet mitt hver dag, men det er jo ikke praktisk mulig. Anonymkode: 719c7...031 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #18 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Som overskriften sier, er det normalt at besteforeldre ikke ønsker å møte barnebarn når de snørrer litt? Ikke at de er potte tett av forkjølelse, men restsymptomer som ofte kan henge igjen noen uker? Helt uavhengige av korona (det er ikke korona de er redd for). Foreldrene til samboeren min ser nesten ikke barna våre på 2 og 4 år. Det er som regel alltid sånn at en av dem er litt småforkjølet/restsymptomer, og da vil ikke besteforeldrene være med oss. Nå har vi ikke møtt foreldrene hans på snart 5 uker selv om vi bor et kvarters kjøretur fra hverandre. Ofte kan det gå 3-4 uker mellom hver gang vi møtes. De er ellers friske mennesker. Skjønner at de ikke ønsker å bli smittet, men de går jo helt glipp av egne barnebarn. Jeg syns det er litt rart. Er dette vanlig? Anonymkode: b7c8a...94d Ikke for oss hvertfall. Jenta vår snørrer og hoster, typisk forskjølelse. Og vi hadde bursdagsselskap til henna i dag. Både besteforeldre og tanter kom. Små barn er konstant snørrete nå på høsten. Anonymkode: 7191d...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #19 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg forstår dem veldig godt. Restsymptomer smitter også. Her har barna smittet både venner og familie selv om de bare hadde snørrete nese. Besteforeldrene er faktisk veldig fornuftige. De holder seg borte fra de som er syke og unngår smitte. Hadde alle tenkt som de ville det nesten ikke eksistert sykdommer. Men siden alle er så "flinke" når de går på jobb syke, sender syke barn på skolen og barnehagen eller drar bort på besøk vil sykdom alltid dominere 🙄 Anonymkode: 9ef00...ae0 Sykdom er bra. Man kan ikke leve i en antibac bobble der et lite nys dreper oss. Anonymkode: 7191d...0b3 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #20 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Som de kanskje ikke ønsker å bruke på å være barnevakt? Anonymkode: fb426...2ca I gjennomsnitt har de vært barnevakt 3 dager i året siden barna ble født. Men det kan godt hende at tiden de har hjemme hver eneste dag, hele året, er så precious at de ikke har tid til å avse mer enn 1 time i måneden. Anonymkode: b7c8a...94d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå