Gå til innhold

Normalt at besteforeldre ikke ønsker å møte barnebarn pga lett forkjølelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Disse besteforeldrene er ikke så veldig interessert i barnebarna sine. 

Anonymkode: c3b2d...6ab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi avlyser selv besøk om barna faktisk er syke, men restsymptomer som snørrete nese, det bryr ingen i familien seg om.

Den eneste vi informerer om restsymptomer er oldemor, pga høy alder. Da ønsker vi helst at barna er helt friske, men nå har de ikke vært snørrfrie siden tidlig i august, så da lar vi valget være opp til oldemor selv (og selv hun synes kun snørr er greit)

Anonymkode: 7a057...cd4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Som overskriften sier, er det normalt at besteforeldre ikke ønsker å møte barnebarn når de snørrer litt? Ikke at de er potte tett av forkjølelse, men restsymptomer som ofte kan henge igjen noen uker? Helt uavhengige av korona (det er ikke korona de er redd for). Foreldrene til samboeren min ser nesten ikke barna våre på 2 og 4 år. Det er som regel alltid sånn at en av dem er litt småforkjølet/restsymptomer, og da vil ikke besteforeldrene være med oss.

Nå har vi ikke møtt foreldrene hans på snart 5 uker selv om vi bor et kvarters kjøretur fra hverandre. Ofte kan det gå 3-4 uker mellom hver gang vi møtes. De er ellers friske mennesker. Skjønner at de ikke ønsker å bli smittet, men de går jo helt glipp av egne barnebarn. Jeg syns det er litt rart. Er dette vanlig?

Anonymkode: b7c8a...94d

De er eldre, jeg er ung. Vil allikevel ikke møte barnehagebarn jeg er glad i mens de er smittsomme fordi de kommer seg over det på dager, mens jo eldre man er jo lenger tid bruker kroppen på å komme seg. Ikke vær fornærmet for det, det er bedre om de du er glad i er friske.

Anonymkode: 45b1e...fb3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Som overskriften sier, er det normalt at besteforeldre ikke ønsker å møte barnebarn når de snørrer litt? Ikke at de er potte tett av forkjølelse, men restsymptomer som ofte kan henge igjen noen uker? Helt uavhengige av korona (det er ikke korona de er redd for). Foreldrene til samboeren min ser nesten ikke barna våre på 2 og 4 år. Det er som regel alltid sånn at en av dem er litt småforkjølet/restsymptomer, og da vil ikke besteforeldrene være med oss.

Nå har vi ikke møtt foreldrene hans på snart 5 uker selv om vi bor et kvarters kjøretur fra hverandre. Ofte kan det gå 3-4 uker mellom hver gang vi møtes. De er ellers friske mennesker. Skjønner at de ikke ønsker å bli smittet, men de går jo helt glipp av egne barnebarn. Jeg syns det er litt rart. Er dette vanlig?

Anonymkode: b7c8a...94d

Her har ikke barnet møtt sin ene bestemor siden julaften! Ikke har hun spurt hvordan det går med barnebarnet heller, til tross for skolebytte etc. Vi bor i samme fylke. Så noen uker, det klarer dere.

Anonymkode: 55897...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De var akkurat sånn før pandemien også. Og vi har testet barna hver gang de har vært forkjølet. Her vi bor har det nesten ikke vært smitte heller. 

Anonymkode: b7c8a...94d


Det utgjør uansett risiko for smitte, selv av vanlige virus. Kjedelig å være hjemme og teste seg for besteforeldre 

Anonymkode: a4544...a1a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke normalt, og heller ikke mens pandemien var på det verste. Høres ikke ut som de er spesielt glade i barnebarna dessverre.

Elsker man barnet ønsker man å være med dem og klemme med, selv om man risikerer å bli smittet. 

Anonymkode: 428a5...bb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke de er så interessert i barnebarna. 

De er jo i en utrolig slitsom alder.

Anonymkode: e8ced...d5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barnebarn. Jeg er fullvaksinert og for første gang har jeg tatt influensavaksine. Jeg var i den samme situasjonen hvor jeg måtte ta en vurdering. Ved lett forkjølelse og litt snørr er det helt greit å treffe de. Nå er det varslet at vi vil få en økning i forkjølelse, rs-virus og influensa denne vinteren. Om jeg skulle bli smittet av en forkjølelse så må jeg holde meg borte fra jobb. Jeg kan ikke risikere å smitte kollegaer. Det er ikke sånn det var før covid-19. Nå er vi ekstra forsiktige for en forkjølelse påvirker så mange. Jeg er ikke mindre glad i barnebarn nå enn før pandemien. Det er bare at nå må vi også vurdere hvordan det påvirker de rundt oss om vi skulle bli (lettere) syke. 

Anonymkode: dc97e...83a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår dem veldig godt. Restsymptomer smitter også. 

Her har barna smittet både venner og familie selv om de bare hadde snørrete nese. 

Besteforeldrene er faktisk veldig fornuftige. De holder seg borte fra de som er syke og unngår smitte.

Hadde alle tenkt som de ville det nesten ikke eksistert sykdommer. 

Men siden alle er så "flinke" når de går på jobb syke, sender syke barn på skolen og barnehagen eller drar bort på besøk vil sykdom alltid dominere 🙄

Anonymkode: 9ef00...ae0

Må huske på at det er viktig å få bygget opp immunforsvaret sitt da. Blir man skjermet for mye tåler en ingenting når uhellet først er ute. 

Anonymkode: 4559b...8f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er bestemor, og forkjølelse hindrer meg ikke i å være sammen med barnebarnet mitt. Men så jobber jeg i barnehage, og vasser jo i snørr, smitte og restsymptomer hver dag. Om jeg selv er forkjølet, holder jeg meg selvfølgelig unna for ikke å smitte henne.

Noen er jo mer redd for sykdom enn andre, og noen er mer opptatt av barnebarn enn andre. Jeg skulle gjerne sett lillegullet mitt hver dag, men det er jo ikke praktisk mulig. 

Anonymkode: 719c7...031

Og vi lurer på hvordan smitten øker i Norge 🤔

Anonymkode: 7bf34...54b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt spesielt med mindre disse besteforeldrene er spesielt skrøpelige og ikke tåler en forkjølelse. Små barn er mer eller mi dre konstant forkjølet fra aug til april omtrent. 

Anonymkode: 4559b...8f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og vi lurer på hvordan smitten øker i Norge 🤔

Anonymkode: 7bf34...54b

Corona smitten eller forkjølelses virus? 

Anonymkode: 4559b...8f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje de egentlig ikke er redd for smitte men synes snørr og snufsing er ekkelt..?

Anonymkode: bdbb6...22c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt? Aner ikke. Hvem definerer hva som er normalt? Innafor? Definitivt! Ingen kan pålegges å omgås med verken barn eller voksne som er forkjøla!

Anonymkode: 48900...a23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når våre barn har vært syke under pandemien har vi fått streng beskjed om å holde oss borte. Til tross for ingen smitte i kommunen. 

Men når jenta til broren min var syk, så reiste hun til nabokommunen med smitte for å passe. Slik at han fikk dra på jobb 🙄 

Anonymkode: 8c32d...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når våre barn har vært syke under pandemien har vi fått streng beskjed om å holde oss borte. Til tross for ingen smitte i kommunen. 

Men når jenta til broren min var syk, så reiste hun til nabokommunen med smitte for å passe. Slik at han fikk dra på jobb 🙄 

Anonymkode: 8c32d...093

nettopp - de som ikke vil ha fysisk kontakt med barnebarna fordi de er syke, er opplagt mindre glad i dem. Veldig trist.

Anonymkode: 428a5...bb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De er ved god helse begge to.

Anonymkode: b7c8a...94d

Men de kan være redde for å bli syke likevel..... 

Anonymkode: ca0d0...857

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...