Gå til innhold

Aktivisering av barn i helgene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trengte ikke å bekymre meg for å aktivisere barnet mitt i helgene, for her jeg bor midt i Bergen sentrum stod barna på ringeklokken fra 9 om morgenen.

Så enten kom nabogutten inn til oss og så Legg til guttene inne eller så var det ute på gårdsplassen sammen med mange andre Barna lekte og da kunne jeg sitte i kjøkkenvinduet og følge med på de, eller gå ut å være med på leken eller sitte og snakke med de andre mødrene som også satt ute på gårdsplassen

Anonymkode: 37af9...ca8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å ha skyhøye forventninger til deg selv, det er lov til å ha noen rolige helger.

- Hva med å sette en bolledeig og la ungene bake/rulle ut? Laghjemmelaget kakao med krem mens dere spiser og drikker og hører på musikk/se på en film? Frys ned boller til en annen helg og ta turen ut med boller i nistepakken?

- Lage naturbingo av eggekartong? kjøp en liten premie (kjærlighet på pinne, liten sjokolade eller noe).

- Ta en tur ut med sitte/liggeunderlag og utstyr til bål/engangsgrill. La barna sysle med det som er rundt seg.

Anonymkode: 745e4...807

• Liker 2
Skrevet

Vi kjøpte sesongkort på Leo's. Det har reddet mye av sjelefreden i familien. Med et barn som ikke har ro i ræva og foreldre som er slitne etter lange arbeidsuker så er det flott nå på høsten hvor det blir tidlig mørkt og været er kjipt. 

Anonymkode: 96bd8...0b0

Skrevet

Utstyrssentralen/BUA har mange gratis turting og lignende man kan låne! Google ordene Utstyrssentralen eller BUA sammen med navnet på din kommune. :) 

Anonymkode: faff6...f9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...