Jessijones Skrevet 25. oktober 2021 #201 Del Skrevet 25. oktober 2021 17 hours ago, Hummingbird2 said: Les din egen kommentar igjen vær så snill. Så leser du mitt svar. Dette blir avsporing. Igjen, og om det var uklart sist : Det var du selv som dro Burøe inn i diskusjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessijones Skrevet 25. oktober 2021 #202 Del Skrevet 25. oktober 2021 2 hours ago, Janis1980 said: Nå handler dette om Erland, men med all respekt så ble vel Burøe beskyldt for ting på lik linje med at Erland beskylder Kim for ting? 🤨 Beskyldninger er ingen dom hverken for den ene eller andre, og Erland gjorde vel kanskje mer skade i hans sak også enn det motsatte. Men nok om det. Det er uansett rart det ikke har kommet respons fra hverken Erland eller Per for den saks skyld, og hvordan stiller klientene han er manager for pr dd til alt? Carina Dahl m fl. Helt korrekt, tråden handler om Erland. Jeg svarte en som dro inn Burøe i diskusjonen, selv om vedkommende virker til å ha vanskeligheter med å huske dette selv. Men, nei saken rundt Ørjan var ikke «bare beskyldninger». Du får lese deg opp eller ta en titt innom hans tråd. Et Google søk og flere nyhetsartikler kan anbefales. Det var flere som sto frem med historier. Ferdig snakket. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kavorka Skrevet 25. oktober 2021 #203 Del Skrevet 25. oktober 2021 Jessijones skrev (20 minutter siden): Igjen, og om det var uklart sist : Det var du selv som dro Burøe inn i diskusjonen. Beklager for å blande meg inn i diskusjonen deres, men det var ikke Hummingbird2 som trakk ØB inn i tråden. Det var en annen bruker som gjorde det og du kan se det på første side i tråden, innlegg nr.10 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 25. oktober 2021 #204 Del Skrevet 25. oktober 2021 Janis1980 skrev (2 timer siden): God og god, nå sitter både Eirik og Laila i buret så han nådde ikke helt i mål med de Men han er jo god i faget sitt. Laila sitter ikke inne ennå. Ja, er han virkelig god? Jensen fikk lovens strengeste straff, og Laila fikk anke kun straffeutmålingen. Han er god på å skaffe blest rundt sakene sine, men hvis du ser på antall frifinnende dommer, så er han vel ikke spesielt god? Begge ville kanskje fått rabatter ved tilståelse? Samt at Laila ville hatt mye å vinne på å søke behandling. Istedet skal begge sitte alene med tankene sine på cella. Jensen kanskje livet ut. Nei, det kaller jeg ikke en god advokat 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 25. oktober 2021 #205 Del Skrevet 25. oktober 2021 Aquarius04 skrev (4 timer siden): Det stemmer. Jeg kjenner litt til Elden og har mistet all respekt for mannen. Samme her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janis1980 Skrevet 25. oktober 2021 #206 Del Skrevet 25. oktober 2021 Inkognitoher skrev (2 timer siden): Laila sitter ikke inne ennå. Ja, er han virkelig god? Jensen fikk lovens strengeste straff, og Laila fikk anke kun straffeutmålingen. Han er god på å skaffe blest rundt sakene sine, men hvis du ser på antall frifinnende dommer, så er han vel ikke spesielt god? Begge ville kanskje fått rabatter ved tilståelse? Samt at Laila ville hatt mye å vinne på å søke behandling. Istedet skal begge sitte alene med tankene sine på cella. Jensen kanskje livet ut. Nei, det kaller jeg ikke en god advokat 🙂 Ja det var det jeg mente altså når jeg skrev god og god, mer som et ustilt retorisk spørsmål Han virker jo ikke så god når noen av de største sakene hans har endt med domfellelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 25. oktober 2021 #207 Del Skrevet 25. oktober 2021 Janis1980 skrev (2 timer siden): Ja det var det jeg mente altså når jeg skrev god og god, mer som et ustilt retorisk spørsmål Han virker jo ikke så god når noen av de største sakene hans har endt med domfellelse. Det var mer det at du skrev at;…»men han er jo god i faget sitt» Men forstår hva du mener. Vi er enige. Han er en god jurist. Men, det blir håpløst når «alle» klientene hans - uansett hva de har gjort, er uskyldige. Hvis du leser hele dommen mot Laila B. så er det jo ikke til å forstå at han ikke har rådet henne til å erkjenne. Det er mye å si om advokatfirmaet Elden som for øvrig er et veldig stort firma, men hvor brilliante de er, er omdiskutert. Personlig ville jeg valgt advokat fra en rekke andre firma FØR Elden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 25. oktober 2021 #208 Del Skrevet 25. oktober 2021 Nei dette var skuffende utvikling, ingen andre som skal stå frem? Ingen kommentar fra Bakke? Ingen kommentar fra Per Sundnes? Kjedelig… tipper denne saken dør ut like brått som den kom 😕 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 25. oktober 2021 #209 Del Skrevet 25. oktober 2021 Jeg lurte litt på hvor det ble av EB nå. Han som pleier å være så aktiv på SoMe ellers. Kanskje driver han og mobiliserer som bare det, men klippekortet hos politi, tinghuset, forliksrådet eller advokat må være brukt opp nå? Hva skal han true VG med nå da? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 26. oktober 2021 Forfatter #210 Del Skrevet 26. oktober 2021 Hør dagens Tusvik & Tønne fra 54:53 og utover. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janis1980 Skrevet 26. oktober 2021 #211 Del Skrevet 26. oktober 2021 Hummingbird2 skrev (47 minutter siden): Hør dagens Tusvik & Tønne fra 54:53 og utover. Dette var spesielt å høre på, de har ganske lenge harselert med ØB og velger nå å bruke han som et springbrett for å snakke om hvordan Erland oppfører seg. Skal Tusvik og Tønne ødelegge Erland-saken ved å dra inn en gammel sak som er deres «hikke»? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janis1980 Skrevet 26. oktober 2021 #212 Del Skrevet 26. oktober 2021 Inkognitoher skrev (9 timer siden): Det var mer det at du skrev at;…»men han er jo god i faget sitt» Men forstår hva du mener. Vi er enige. Han er en god jurist. Men, det blir håpløst når «alle» klientene hans - uansett hva de har gjort, er uskyldige. Hvis du leser hele dommen mot Laila B. så er det jo ikke til å forstå at han ikke har rådet henne til å erkjenne. Det er mye å si om advokatfirmaet Elden som for øvrig er et veldig stort firma, men hvor brilliante de er, er omdiskutert. Personlig ville jeg valgt advokat fra en rekke andre firma FØR Elden Ja vi er enige, det var nok bare at ordet god ikke passet så godt inn i sammenhengen med navnet Elden ☺️ Han burde absolutt bedt Laila tilstå og nå bør han be Elden beklage seg og gi seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 26. oktober 2021 #213 Del Skrevet 26. oktober 2021 Janis1980 skrev (58 minutter siden): Dette var spesielt å høre på, de har ganske lenge harselert med ØB og velger nå å bruke han som et springbrett for å snakke om hvordan Erland oppfører seg. Skal Tusvik og Tønne ødelegge Erland-saken ved å dra inn en gammel sak som er deres «hikke»? Jeg synes det var en ganske naturlig overgang, fra at de snakker om at Olavshallen er en av scenene som har sagt ja til å la ØB holde show til å komme inn på oppførselen til Bakke. Ha i bakhodet at Byscenen i Trondheim gikk tidlig ut da ØB-saken smalt og sa nei til å la ØB holde show der. "Byscenen ønsker ikke å bli assosiert med de holdningene Burøe viser og tar kraftig avstand fra slik oppførsel, sa Bang Sørensen til Adresseavisa". Sitatet er hentet fra https://www.gjengangeren.no/den-omstridte-komikeren-orjan-buroe-far-holde-show-pa-bakkenteigen/s/5-60-384868, som omhandler en annen scene i en annen by som sa ja til å la ØB ha show. På den tiden (februar/mars 2019) hadde ØB akkurat spilt eller var i ferd med å spille ferdig showene han hadde kontrakt med på Latter før han skulle ut på turné. Forsvarerne til ØB påsto hardnakket at metoo-saken ikke hadde konsekvenser for booking på turnéen, mens noen scener og kulturhus, slik som Byscenen i Tronheim tok et tidlig standpunkt og sa nei. Jeg mener å huske det var litt debatt rundt at Olavshallen sa ja til ØB, selv om jeg ikke finner noen kilder på dette i farta. Det er ikke unaturlig å dra det opp, da ØB holder show der kun uker før Sigrid har sitt show, og det i hjembyen til Lisa. De drar også frem likheter mellom de 2, nemlig denne grenseoverskridende oppførselen og maktmisbruket, og manglende evne til å ta innover seg konsekvensene av egen oppførsel. For her skal offerkortet dras, og de som prøver å stå i mot skal få Elden etter seg. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 26. oktober 2021 Populært innlegg #214 Del Skrevet 26. oktober 2021 (endret) Jeg er sikker på at VG har nok stoff til å lage et par saker til på Erland Bakke, de har jobbet grundig og brukt mye ressurser, og skulle nok gjerne blitt belønnet med klikk langt utover i uka. Hvis man følger med på sosiale medier, så finnes det nok av ofre der ute, som gjerne skulle fortalt sin historie. En artikkelserie er jo det vanlige når det gjelder slike gravesaker. Men denne saken har utviklet seg helt utenfor normen. Normalt sett skulle Bakke stablet på beina et slags forsvar, en plausibel unnskyldning, noen karaktervitner, et par fornøyde klienter osv, for å balansere saken. Men det finnes visst ikke noen som vil tale Bakkes sak, og selv klarer han ikke å stable på beina noen god forklaring. Karrieren til Erland Bakke er død og begravet, VG kan ikke danse på graven i tillegg, det tar seg dårlig ut for dem. Erland Bakke sitter foreløpig stille i båten. Han har fått Google til å fjerne noen søk, og på Jodel slettes det over en lav sko. Om det er Elden som har bedt han ligge lavt, så har han gjort en god jobb i denne saken, for det er ingenting Bakke kan gjøre for å komme bedre ut av dette, annet enn å ligge lavt og håpe på folks evne til å glemme. Ørjan Burøe kommer for alltid til å forbindes med Erland Bakke, og omvendt. Og det fortjener de, begge to! Da Burøe-avsløringene kom, tenkte jeg mange ganger at Bakke var manageren fra helvete. Han holdt diskusjonen i gang og saken aktuell, og jeg tror ikke de store mediehusene hadde tatt i saken uten hans innblanding. Hvem som slo opp med hvem kan vi ikke vite, da ingen av dem har et snev av troverdighet, men hvis man ser på etterspillet etter VGs artikler om Burøes trakassering, så oser det Bakke av hele greia. VG måtte trykke en beklagelse til Burøe, på grunn et par små detaljer. Det er jo identisk med Bakkes fremgangsmåte, finn ett eller annet å pirke på og krev deretter offentlig beklagelse. Burøe har lært mye av manageren sin. Jeg ser det går bedre med Burøes karriere nå. Folk glemmer, eller de bryr seg ikke, så lenge de har noe å tjene. Jeg håper Burøe er bedre i ankelen sin, slik at han klarer å tøyle sine lyster. Når det gjelder Bakke, håper jeg han er ferdig! At han ikke kan hente seg igjen etter dette. Jeg har liten tro på menneskets evne til å endre seg. Men hvis man ser på tallene til Motormouth, så tok skuta inn vann lenge før VG kom på banen... Til slutt vil jeg bare kommentere Bakkes advokat, Elden. Jeg har sett han i retten, og jeg er imponert over hvordan han jobber. Samtidig er jeg dypt skuffet over mannen som menneske. Den massive støtten han ga Anne Brith i forbindelsen med Hat-boka, de truende brevene han har sendt ut på vegne av henne, Bakke og andre i deres liga... Men når det kommer til Laila Bertheussen, så skjønte alle, Elden inkludert, at hun kunne kommet unna med noen psykologtimer. Men vi må huske på at en advokat er forpliktet til å følge klientens ønsker. Han kan gi råd, men hvis klienten nekter, har han to valg: Gi det beste forsvaret mulig, eller trekke seg fra saken. Og alle vet at Elden elsker å være på TV, aldri i verden om han hadde droppet den saken. Endret 26. oktober 2021 av Felis 54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 26. oktober 2021 #215 Del Skrevet 26. oktober 2021 Hummingbird2 skrev (3 timer siden): Hør dagens Tusvik & Tønne fra 54:53 og utover. Nei takk! Livet er for kort til å spandere et enda sekund på de to fjolsene der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsier Skrevet 26. oktober 2021 #216 Del Skrevet 26. oktober 2021 Inkognitoher skrev (12 minutter siden): Nei takk! Livet er for kort til å spandere et enda sekund på de to fjolsene der. Men å spandere noen sekunder på å trøkke ut den setningen der, det gjorde du altså likevel. Forstå det den som kan. 31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 26. oktober 2021 #217 Del Skrevet 26. oktober 2021 Kelsier skrev (26 minutter siden): Men å spandere noen sekunder på å trøkke ut den setningen der, det gjorde du altså likevel. Forstå det den som kan. Når det blir gitt en anbefaling om en spesifikk podcast i denne saken, så synes jeg det er helt innafor å spandere noen sekunder på å «trøkke ut den setningen der» De to damene har null troverdighet i dette sakskomplekset, slik jeg ser det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 26. oktober 2021 #218 Del Skrevet 26. oktober 2021 Inkognitoher skrev (3 minutter siden): Når det blir gitt en anbefaling om en spesifikk podcast i denne saken, så synes jeg det er helt innafor å spandere noen sekunder på å «trøkke ut den setningen der» De to damene har null troverdighet i dette sakskomplekset, slik jeg ser det Nå ble den ene av de omtalt i VG-saken, så helt uten troverdighet er de vel ikke. 28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 26. oktober 2021 #219 Del Skrevet 26. oktober 2021 Hummingbird2 skrev (4 timer siden): Hør dagens Tusvik & Tønne fra 54:53 og utover. Skummet igjennom hele episoden, og hørte ingenting om Erland Bakke. Fra 54:53 var det mest om at T eller T (blander dem) puttet kloramfenikol i analen. Kanskje det er en type analogi til Bakke, eller har de redigert episoden? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 26. oktober 2021 #220 Del Skrevet 26. oktober 2021 Felis skrev (9 minutter siden): Skummet igjennom hele episoden, og hørte ingenting om Erland Bakke. Fra 54:53 var det mest om at T eller T (blander dem) puttet kloramfenikol i analen. Kanskje det er en type analogi til Bakke, eller har de redigert episoden? Den må da ha blitt redigert? Mener den var 1:03 eller noe da jeg hørte på den, mens nå er den knapt 1 time. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå