Gå til innhold

Kollega ignorerer meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det du gjør er å hilse høyt og tydelig hver gang. Når han ignorerer det ler du hjertelig av det. Det vil få han til å kjenner på hvor latterlig oppførselen hans er.

Anonymkode: 0b8db...464

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

NEI. Ikke oppmuntre sånne ting. Dette er grunnen til at folk blir i voldelige forhold. Han liker meg egentlig. Nei, han gjør ikke det. 

Ingen normale folk overser og er slemme mot noen man liker.

Anonymkode: 07ce7...803

Hvor «oppmuntrer» jeg noe? 

Anonymkode: 40b09...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det du gjør er å hilse høyt og tydelig hver gang. Når han ignorerer det ler du hjertelig av det. Det vil få han til å kjenner på hvor latterlig oppførselen hans er.

Anonymkode: 0b8db...464

Eller få han til å tro at du ikke respekterer deg selv siden du fortsatt hilser på en som ikke hilser tilbake 

Anonymkode: 40b09...383

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Eller få han til å tro at du ikke respekterer deg selv siden du fortsatt hilser på en som ikke hilser tilbake 

Anonymkode: 40b09...383

Det er din tolking. Synker du alltid ned på andres nivå for å kunne tilpasse deg alle andre slik at du ikke skiller deg ut? Med litt respekt for deg selv så lar du ikke andre diktere hvordan du skal være.

Anonymkode: 0b8db...464

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det du gjør er å hilse høyt og tydelig hver gang. Når han ignorerer det ler du hjertelig av det. Det vil få han til å kjenner på hvor latterlig oppførselen hans er.

Anonymkode: 0b8db...464

Dette er fasit. TS skal fange blikket hans og høyt og tydelig si God Morgen hver morgen til han lærer å svare som et voksent menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (1 minutt siden):

Dette er fasit. TS skal fange blikket hans og høyt og tydelig si God Morgen hver morgen til han lærer å svare som et voksent menneske.

Hva om han ikke svarer? 

Anonymkode: 40b09...383

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er din tolking. Synker du alltid ned på andres nivå for å kunne tilpasse deg alle andre slik at du ikke skiller deg ut? Med litt respekt for deg selv så lar du ikke andre diktere hvordan du skal være.

Anonymkode: 0b8db...464

Slutt å projisere 

Anonymkode: 40b09...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Eller få han til å tro at du ikke respekterer deg selv siden du fortsatt hilser på en som ikke hilser tilbake 

Anonymkode: 40b09...383

Hvis kollegaen oppriktig tenker at TS mangler selvrespekt fordi hun hilser på en normalt måte daglig, så er det han som har problemer. Ærlig talt. Det er ikke normalt å konkludere på den måten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva om han ikke svarer? 

Anonymkode: 40b09...383

Det gjør han etterhvert. I mellomtiden vil alle andre kolleger får rik anledning til å more seg hver morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (1 minutt siden):

Hvis kollegaen oppriktig tenker at TS mangler selvrespekt fordi hun hilser på en normalt måte daglig, så er det han som har problemer. Ærlig talt. Det er ikke normalt å konkludere på den måten.

Vi har en sånn kollega. Null selvinnsikt, og han tenker sånn, ja 

Anonymkode: 40b09...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan av og til ignorere kollegaer. Sier selvsagt god morgen osv. Men av og til så klarer eg rett og slett ikke å forholde meg til det mennesket fordi det irriterer meg så mye og har ingen selvinnsikt. Da må eg bare ignorere for å ikke eksplodere totalt. No skal det sies at vi jo ber veldig tett og over lang tid. Og det er mennesker eg overhode ikke har kjemi med/ kommer overens med. 

Anonymkode: 1f65c...312

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er en kollega du må forholde deg til utover å hilse om morgenen og dette er reelt problem for samarbeid og jobbutførelse ville jeg bare oversett det. Noen mennesker er sure og innadvendte, noen sliter av ymse grunner og noen liker meg sikkert ikke - dagen min avhenger ikke av at de likevel hilser på meg (og å hilse høyt og demonstrativt på dem hver gang er ganske barnslig - hvorfor skal dine krav til oppførsel være fasiten for alle?). Jeg har en kollega som er sånn - i den grad at da vi begynte å ta samme tog til jobb byttet han vogn for å unngå meg. Jeg fikk meg en god latter da jeg innså det, konkluderte med at han er enda særere enn jeg trodde og lar det være med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har en sånn kollega. Null selvinnsikt, og han tenker sånn, ja 

Anonymkode: 40b09...383

Ja, det får være hans problem tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Han....Er han litt forelsket i deg, kanskje? 

Anonymkode: 40b09...383

Uansett om dette er grunnen er ikke dette akseptabel oppførsel, og er ikke noe formildende på noe vis. Man vil jo at folk skal anerkjenne at man finnes.  

Anonymkode: b2ec4...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn oppførsel er ofte et symptom på et dårlig arbeidsmiljø. Kanskje h*n er sjalu fordi du blir bedre likt? At du har en høyere posisjon eller utdannelse? Personen føler seg truet av deg på en eller annen måte?

Det var en dame som oppførte seg sånn mot meg også i min gamle jobb da jeg var student. Viste seg at hun hadde droppet ut av studiet (sykepleie) og antar at hun var sjalu på meg som mestret studiet, og at jeg derfor fikk mer ansvar på jobb enn henne.

Anonymkode: 8f9a0...30e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hva om en kollega sier "ikke hils på meg!", hvordan reagere? 

Anonymkode: 40b09...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva om en kollega sier "ikke hils på meg!", hvordan reagere? 

Anonymkode: 40b09...383

Da ville jeg svart at jeg er godt oppdratt og dermed ikke vil slutte å hilse;) hva du gjør er opp til deg,men du kan ikke forlange uforskammenhet fra meg.

Anonymkode: 0872e...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.10.2021 den 8.47):

Eller få han til å tro at du ikke respekterer deg selv siden du fortsatt hilser på en som ikke hilser tilbake 

Anonymkode: 40b09...383

Det er da han som er idiot i dette tilfellet! 

Anonymkode: 895a4...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva om en kollega sier "ikke hils på meg!", hvordan reagere? 

Anonymkode: 40b09...383

Da hadde jeg hevet øyebrynene, sett dumt på vedkommende og sagt «god bedring» og gått videre. 

Anonymkode: 895a4...80e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva om en kollega sier "ikke hils på meg!", hvordan reagere? 

Anonymkode: 40b09...383

Sier ok og lar det blir med det :vetikke: Jeg ville kanskje forventet en begrunnelse, men folk har så mye rart for seg. Det kan handle om konsentrasjonsvansker, stress, angst, sosiale utfordringer - det enkleste er å ikke ta sånt personlig og tenke at det handler om dem, ikke om deg.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da ville jeg svart at jeg er godt oppdratt og dermed ikke vil slutte å hilse;) hva du gjør er opp til deg,men du kan ikke forlange uforskammenhet fra meg.

Anonymkode: 0872e...461

Hvis noen ber deg om å ikke gjøre noe og du forsetter å gjøre det på trass, er du jo faktisk både uforskammet og dårlig oppdratt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...