Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kollega ignorerer meg totalt, og hilser ikke engang. Har ikke gjort han noe som helst, synes det er ganske spesielt å oppføre seg på den måten. Noen som vet hva som kan være grunnen?

Anonymkode: 53692...3cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er stille mobbing. Det er ingen god grunn til at han holder på slik, og det beste du kan gjøre er å holde hodet hevet, hilse høyt og tydelig på han, smile og ha ryggen strak. 

Jeg synes også det er ekstremt spesielt, og ikke minst stygt. Jeg har opplevd slike personer, og de får meg til å føle meg så liten og ille til mote, men det er jo de som er problemet. 

Anonymkode: b2ec4...081

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvordan i all verden skal vi vite grunnen til det? 

Anonymkode: bbe58...558

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan i all verden skal vi vite grunnen til det? 

Anonymkode: bbe58...558

Hvis det ikke er noen opplagt grunn som at ts har gjort et eller annet så er det som regel noen universelle trekk ved folk som oppfører seg sånn. Stort sett så koker det ned til aggresjon av ulike grunner.

Anonymkode: 545d9...2f9

• Liker 6
Skrevet

Et nyttig tips til å håndtere sånne folk eller folk som er idioter er bare å tenke "se på showet" når de setter i gang med x eller y oppførsel.

Anonymkode: 545d9...2f9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

En kollega ignorerer meg totalt, og hilser ikke engang. Har ikke gjort han noe som helst, synes det er ganske spesielt å oppføre seg på den måten. Noen som vet hva som kan være grunnen?

Jeg kan være sånn på dager jeg er veldig sliten eller har mye angst feks. Kanskje det er noe sånt?  

Anonymkode: c9bed...e9f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette er stille mobbing. Det er ingen god grunn til at han holder på slik, og det beste du kan gjøre er å holde hodet hevet, hilse høyt og tydelig på han, smile og ha ryggen strak. 

Jeg synes også det er ekstremt spesielt, og ikke minst stygt. Jeg har opplevd slike personer, og de får meg til å føle meg så liten og ille til mote, men det er jo de som er problemet. 

Anonymkode: b2ec4...081

Nemlig. Det er hersketeknikk, ts. 

Anonymkode: 40b09...383

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det bare deg han er sånn med? 

Anonymkode: ea0a1...4c3

• Liker 1
Skrevet

Han eller hun? 

Skrevet

Er kollegaen sånn mot flere, eller er det bare deg?

Jeg har hatt diverse kolleger som ikke har hilst, jeg pleier å si god morgen eller hei til dem første gang jeg ser dem hver dag, da skjønner de at jeg ikke kommer til å slutte, og venner seg til å hilse tilbake. Det er da et minstemål at man skal kunne tilkjennegi at man legger merke til at man passerer hverandre i gangen.

Det har også vært en og annen som ikke har vært veldig begeistret for meg, men hilsing slipper de ikke unna, og heller ikke at vi må forholde oss profesjonelt til hverandre når vi har oppgaver der vi møtes. Så får de nå heller bare synes hva de vil om meg utenom, tenker jeg.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det bare deg han er sånn med? 

Anonymkode: ea0a1...4c3

Vet ikke helt, men godt mulig at han er det

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke helt, men godt mulig at han er det

Han....Er han litt forelsket i deg, kanskje? 

Skrevet
godfisk skrev (6 minutter siden):

Er kollegaen sånn mot flere, eller er det bare deg?

Jeg har hatt diverse kolleger som ikke har hilst, jeg pleier å si god morgen eller hei til dem første gang jeg ser dem hver dag, da skjønner de at jeg ikke kommer til å slutte, og venner seg til å hilse tilbake. Det er da et minstemål at man skal kunne tilkjennegi at man legger merke til at man passerer hverandre i gangen.

Det har også vært en og annen som ikke har vært veldig begeistret for meg, men hilsing slipper de ikke unna, og heller ikke at vi må forholde oss profesjonelt til hverandre når vi har oppgaver der vi møtes. Så får de nå heller bare synes hva de vil om meg utenom, tenker jeg.

Synes du det er dumt å ta det opp med sjefen, om sånne folk? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror det bare kan gjøre vondt verre, best å prøve å bare glemme det

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, om problemet bare er at personen ikke hilser og du kanskje ikke føler deg likt, så ville jeg ikke tatt det opp. 

Raringer som ikke skjønner verdien av folkeskikk på arbeidsplassen og folk som ikke liker en vil alltid finnes, hovedsaken er vel at man får gjort jobben sin, og at folk flest på jobb er hyggelige.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg kan være sånn på dager jeg er veldig sliten eller har mye angst feks. Kanskje det er noe sånt?  

Anonymkode: c9bed...e9f

Det virker ikke som om han har noe angst vertfall, og virker utadvendt ellers

Skrevet

Jeg hadde nok ikke tatt det opp med sjefen, og heller bare fortsatt å hilse på kollegaen som alle andre. Det er han som virker dum om han ikke hilser tilbake.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Han....Er han litt forelsket i deg, kanskje? 

NEI. Ikke oppmuntre folk til å tro at de som er slemme mot deg, egetlig er forelsket i deg. Det er ikke sånn det skal være!

Anonymkode: 07ce7...803

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

NEI. Ikke oppmuntre folk til å tro at de som er slemme mot deg, egetlig er forelsket i deg. Det er ikke sånn det skal være!

Noen ganger ER det sånn, akkurat som på barneskole. 
Forresten, ts sier at kollega ignorerer henne, men hun selv ignorerer noen mennesker/spørsmål i denne tråden...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen ganger ER det sånn, akkurat som på barneskole. 
Forresten, ts sier at kollega ignorerer henne, men hun selv ignorerer noen mennesker/spørsmål i denne tråden...

NEI. Ikke oppmuntre sånne ting. Dette er grunnen til at folk blir i voldelige forhold. Han liker meg egentlig. Nei, han gjør ikke det. 

Ingen normale folk overser og er slemme mot noen man liker.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...