Miranda Bailey Skrevet 22. oktober 2021 #21 Del Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): JA! MIN mening er at man er alkoholiker hvis man drikker 4-5 øl i uka. Anonymkode: 1f8d1...bba Alkoholisme, eller bedre kjent som alkoholavhengighet, er ikke noe du kan bare "mene noe om". Det er klare retningslinjer for å sette diagnoser, også denne. Å drikke 4-5 øl i uka er langt ifra "nok" til å kvalifiseres som alkoholiker, og å komme med slike påstander er å bagatellisere hva alkoholisme faktisk er. Hilsen en med alkoholavhengighet. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #22 Del Skrevet 22. oktober 2021 Jeg kjenner ikke han så jeg kan ikke uttale meg om det men det er litt mye. Jeg kan fint drikke litt i ukedager men det er aldri hver dag. Hvis jeg har hatt en lang dag ute så kan jeg fint ta meg et glass eller to vin når jeg er hjemme på en onsdag. Så lenge han holder faste rutiner, drar på jobb, forholder seg til familie, venner osv så kanskje det ikke er så ille. Skulle likt å sett hvor lenge han kan gå uten? Anonymkode: a87f0...cfc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #23 Del Skrevet 22. oktober 2021 2 minutter siden, Miranda Bailey said: Alkoholisme, eller bedre kjent som alkoholavhengighet, er ikke noe du kan bare "mene noe om". Det er klare retningslinjer for å sette diagnoser, også denne. Å drikke 4-5 øl i uka er langt ifra "nok" til å kvalifiseres som alkoholiker, og å komme med slike påstander er å bagatellisere hva alkoholisme faktisk er. Hilsen en med alkoholavhengighet. Nå sporer jeg vel litt av men åssen går det med deg? Er det vanskelig å holde seg i skinnet? Daglig kamp? Anonymkode: a87f0...cfc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epictetus Skrevet 22. oktober 2021 #24 Del Skrevet 22. oktober 2021 Det er adskillig mye mer i livet som er mer skadelig enn en halvliter om dagen, og som bringer adskillig mindre glede. Men bare å kjempe for en grå og risikofri hverdag. Skål. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Bailey Skrevet 22. oktober 2021 #25 Del Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå sporer jeg vel litt av men åssen går det med deg? Er det vanskelig å holde seg i skinnet? Daglig kamp? Anonymkode: a87f0...cfc Er tøft, må kjempe med meg selv og alle rundt meg på en daglig basis. Blir nok avrusning om ikke lenge. Blir skikkelig provosert av å se folk påstå at man er alkoholiker dersom man drikker fire øl i uka.. De vet ikke hva alkoholisme er, og glad skal de være for det. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 22. oktober 2021 #26 Del Skrevet 22. oktober 2021 Miranda Bailey skrev (Akkurat nå): Er tøft, må kjempe med meg selv og alle rundt meg på en daglig basis. Blir nok avrusning om ikke lenge. Blir skikkelig provosert av å se folk påstå at man er alkoholiker dersom man drikker fire øl i uka.. De vet ikke hva alkoholisme er, og glad skal de være for det. Enig. Helt tullete å slenge ut slike påstander. På samme nivå som folk som blir kalt narkomane fordi de røyker en joint tre ganger i året. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 22. oktober 2021 #27 Del Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Noen føler seg truffet? Jeg sa at det var MIN mening. Du kan være enig eller uenig, I dont care Anonymkode: 1f8d1...bba Hvorvidt en person er alkoholiker er ikke beroende på din mening 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #28 Del Skrevet 22. oktober 2021 Jessic_a skrev (58 minutter siden): Da er en stor andel av befolkningen alkoholikere Da er jeg alkoholiker og (eller var da?), Før Corona var jeg ofte på fest/byen på lørdagene (og det var alle vennene mine og), og 8 øl kunne det fort bli.. men kan fint gå ukesvis uten å drikke og, da. Anonymkode: 169a9...a2e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #29 Del Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Absolutt OK: f.eks en per kveld søn-tors, tre på fredag og fire på lørdag. Måtehold etter mine begreper. Det eneste problemet med dette er at du mener det er dine regler som skal gjelde og da blir det fort dårlig stemning. Anonymkode: 00347...9f5 Hi her. Glem nå denne som snakker om 4 øl i uka og svar på innlegget mitt, er 12 øl i uka for mye ? Anonymkode: f55d4...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #30 Del Skrevet 22. oktober 2021 Jeg var sammen med en som drakk 12 bokser om dagen.. altså 6 liter øl hver eneste dag. Han var konstant full, og ellers totalt ubrukelig. Er så utrolig glad for at jeg endelig er kvitt ham😊 Anonymkode: 9ca85...9f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #31 Del Skrevet 22. oktober 2021 27 minutter siden, AnonymBruker said: Hi her. Glem nå denne som snakker om 4 øl i uka og svar på innlegget mitt, er 12 øl i uka for mye ? Anonymkode: f55d4...26c Fordelingen på dager er interessant å vite. Det virker som det er mer gjengs i Norge å drikke seg full 1 gang i uka enn å drikke 1-2 øl hver dag. Husk at 12 små (0,33) øl ikke nødvendigvis er mye for en stor mann. Jeg er mann og drikker som regel seks 0,5 øl på vors. Er dog sjeldent på vors og drikker lite alene. Anonymkode: 80911...4db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #32 Del Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Absolutt OK: f.eks en per kveld søn-tors, tre på fredag og fire på lørdag. Måtehold etter mine begreper. Det eneste problemet med dette er at du mener det er dine regler som skal gjelde og da blir det fort dårlig AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hi her. Glem nå denne som snakker om 4 øl i uka og svar på innlegget mitt, er 12 øl i uka for mye ? Anonymkode: f55d4...26c HI, har du plukket feil sitat eller forstår du ikke svaret? Anonymkode: 00347...9f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #33 Del Skrevet 22. oktober 2021 Høres mye ut. Men hvis han veier 200 kg så tilsvarer 12 bare 4 i uken for en med normal vekt. Spør om han klarer seg uten et par uker. Hvis han ikke er avhengig så burde ikke det være et problem. Anonymkode: a9148...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 22. oktober 2021 #34 Del Skrevet 22. oktober 2021 My rart man skal lese her på KG, altså 😄 Nei, ts... Om noe så har han et "kjæreste-problem"... AnonymBruker skrev (2 timer siden): JA! MIN mening er at man er alkoholiker hvis man drikker 4-5 øl i uka. Anonymkode: 1f8d1...bba Fordi din "mening er", betyr ikke at det stemmer - det skjønner du vel? 🤪 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #35 Del Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): HI, har du plukket feil sitat eller forstår du ikke svaret? Anonymkode: 00347...9f5 Ble feil sitat i farta ja Anonymkode: f55d4...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Bailey Skrevet 22. oktober 2021 #36 Del Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hi her. Glem nå denne som snakker om 4 øl i uka og svar på innlegget mitt, er 12 øl i uka for mye ? Anonymkode: f55d4...26c Hva legger du i "for mye"? For en som er avholds, vil 12 øl i uka være mye. For en som drikker 20 øl i uka, vil det være lite. Han er under grensen for skadelig bruk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #37 Del Skrevet 22. oktober 2021 Overhodet ikke! Det er 1 stk hver hverdag, 4 stk fredag og 4 stk lørdag, med hviledag søndag. Det er faktisk ikke alvorlig, med mindre vedkommende blir sur og grinete uten. Anonymkode: 9d170...93a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #38 Del Skrevet 22. oktober 2021 Samboeren min drikker sikkert en kasse øl i uka. Riktignok lettøl da de er på 2,5% men dog er det jo alkohol. Han drikker det fordi han liker det, ikke fordi han er avhengig. Å kalle noen for alkoholikere fordi de syntes øl, vin, og annen alkohol er godt blir som å si at noen som drikker kaffe eller Pepsi hver dag har en sykdom. Min samboer kan fint gå dager og uker uten alkohol. Han drikker for eksempel aldri noe i jula, for da spiser han seg så mett på mat at han ikke orker noe alkohol. Så folk må slutte å kaste ut av seg begreper de ikke har peiling på. Anonymkode: c1d86...db0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 22. oktober 2021 #39 Del Skrevet 22. oktober 2021 Sambo drikker 1 øl pr dag. Tenker det er ikke alkoholiker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #40 Del Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Absolutt OK: f.eks en per kveld søn-tors, tre på fredag og fire på lørdag. Måtehold etter mine begreper. Det eneste problemet med dette er at du mener det er dine regler som skal gjelde og da blir det fort dårlig stemning. Anonymkode: 00347...9f5 Håper det ikke er barn i slike tilfeller. Anonymkode: 7f2d7...841 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå