Gå til innhold

Føles det feil å feire venner på byen og betale mat selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om det? Er invitert i bursdag hvor det er reservert bord på restaurant. Maten må vi betale selv, bursdagsbarnet betaler 2 øl/vin og en drink. 

Hva tenker dere om det?

Anonymkode: 85bac...5c2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er helt greit det.

Anonymkode: 660ab...31a

• Liker 36
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva tenker dere om det? Er invitert i bursdag hvor det er reservert bord på restaurant. Maten må vi betale selv, bursdagsbarnet betaler 2 øl/vin og en drink. 

Hva tenker dere om det?

Helt greit, voksne mennesker betaler selvfølgelig for seg selv.

• Liker 22
Skrevet

Jeg tenker det er helt greit så lenge alle er innforstått med det på forhånd og det ikke er svindyrt. Tenker også at da er det gaven mottaker får. 

Feiret selv en bursdag på en rimelig restaurant hvor jeg var tydelig i invitasjonen på at det at de kom var gaven 😊

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes det er greit.   Tipper de som klager er de som alltid vil dele regningen når de har spist det dyreste på menyen og drukket 5 drinker, når de andre valgte noe rimelig og tre drinker....

Anonymkode: 89473...065

• Liker 11
Skrevet

Er dette jeg er vant med, så reagerer ikke noe særlig på det.

Anonymkode: b6919...be3

• Liker 10
Skrevet

Greit så lenge en får vite om det på forhånd.

Anonymkode: 7c64e...dea

• Liker 5
Skrevet

Det er da vanlig? Jeg er vant til at vi feirer ute med folk jeg kjenner, men alle betaler for seg selv. Gir likevel gave til bursdagsbarnet. Vi pleier ikke en gang å spandere noe drikke eller noe. Pleier ikke inviteres noe sted som er for dyrt for folk. 

Anonymkode: 42eaf...98d

• Liker 23
Skrevet
Torelli skrev (6 minutter siden):

det er gavmildt av bursdagsbarne og betale så mye drikke syns jeg.

Enig, men jeg hadde heller foretrekket at maten var betalt da og at man betalte for drikken selv.

Da jeg hadde ikke drikket 3 alkohol drinker( og det er jo ca prisen på middagen ville jeg tro).

Jeg hadde kjøpt en brus eller to.

Anonymkode: ba9e0...95f

• Liker 5
Skrevet

Normen i min gjeng er at gjestene betaler både sin egen mat og drikke selv OG spleiser slik at personen som har bursdag ikke betaler. Det er ikke snakk om at gjestene skal spise gratis, det er helt bakvendt.

Anonymkode: bf811...061

• Liker 31
Skrevet

Dette trodde jeg var helt normalt. Anser det bare som vanlig at verten betaler for alle på restaurant på tv, i velformuende kretser, eller i typ 60 års lag🤔

Anonymkode: 8053e...fb0

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hadde ikke reagert på det.

Skrevet
altflyter skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker det er helt greit så lenge alle er innforstått med det på forhånd og det ikke er svindyrt. Tenker også at da er det gaven mottaker får. 

Feiret selv en bursdag på en rimelig restaurant hvor jeg var tydelig i invitasjonen på at det at de kom var gaven 😊

Så du tenker at oppmøtet er gaven til jubilanten, selv om vedkommende spanderer 3 enheter drikke på «gjestene»? :klo: 

Å invitere på restaurant hvor gjestene må betale selv tenker jeg er innafor, så lenge man er ung/nyetablert, har begrenset økonomi og lite plass til å ha gjester hjemme. Dersom man er godt voksen, har grei økonomi og/eller plass til å holde selskapet hjemme for å begrense belastningen på gjestenes økonomi, så syntes jeg det er en uting. 

Anonymkode: 46d59...b0c

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva tenker dere om det?

Hva er unormalt eller feil med dette? 

Vet ikke hvor mange bursdager eller andre ting jeg har feiret med venner på restaurant, men alle betaler vel sin egen mat. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Normen i min gjeng er at gjestene betaler både sin egen mat og drikke selv OG spleiser slik at personen som har bursdag ikke betaler. Det er ikke snakk om at gjestene skal spise gratis, det er helt bakvendt.

Anonymkode: bf811...061

Helt enig. Dette gjør vi både blant venner og innad i familien. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vant med å betale både mat og drikke selv i slike anledninger, så jeg syns bursdagsbarnet er raus i dette tilfelle.

Anonymkode: 1d3e4...60f

• Liker 9
Skrevet

.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 12.25):

Hva tenker dere om det?

Heilt normalt 😊 synes bursdagsbarnet er spandabel 😊

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 12.35):

Enig, men jeg hadde heller foretrekket at maten var betalt da og at man betalte for drikken selv.

Da jeg hadde ikke drikket 3 alkohol drinker( og det er jo ca prisen på middagen ville jeg tro).

Jeg hadde kjøpt en brus eller to.

Tipper brus går fint, i og med der er vesentlig billigere enn øl/vin/drink

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...