Gå til innhold

Frustrert students vei til vektnedgang

frustrert_student

Anbefalte innlegg

17 hours ago, KaBom said:

Gøy å høre at du er kommet inn i en god flyt! 😄 Det er veldig gøy å se resultater på vekten også, og jeg håper at du får en tydeligere fremgang etter hvert. Jeg så resultatene på kroppen mye raskere enn på vekta, utrolig nok. Men tror kanskje det er forholdet mellom fett og muskler som har endret seg i tillegg til nedgangen. God helg!

Takk for det! Jeg er ganske dårlig til å skrive tilbakemeldinger i forum, men jeg må si at jeg synes du er kjempeinspirerende, og at jeg har brukt spesielt dagboken din som et «spark i baken» når jeg ikke har hatt treningsmotivasjon😅 Tror faktisk dagboken din var den første jeg leste, og jeg tenkte «wow, det her gjør meg så glad, hun klarer faktisk det jeg ikke tror jeg kan få til selv!». God helg til deg også!🥰

Litt tmi, men i går hadde jeg ganske mange runder på toalettet. Alt som normalt altså, bare økt hyppighet, og lurer rett og slett på om kroppen bare skulle «purge» litt. Måtte ta en sniktitt på vekten i dag, og da viste den 70.5☺️ Og den har ligget mellom 71.3-71.9 den siste uken, så det kan kanskje indikere at jeg er inne i en kneik som går seg til etterhvert? Ikke vet jeg, men blir spennende å se😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første 10 dagene av året har gått veldig bra, og jeg blir motivert av å se mine egne økter logget av Apple watch!💪🏼

Allerede nå kjenner jeg at det blir tøft å komme seg på trening de 2 fritimene jeg har mellom klokken 08-22 i dag, men jeg skal gjøre et solid forsøk.

Jeg vil jo dra på trening, og jeg koser meg fort tiden med å løfte tungt, så jeg må prøve å snu mindsettet mitt fra «shit nå hadde det vært deilig å sove de to timene i mellom forelesning før jobb» til «SHIT så heldig jeg er som har to hele timer til å kunne gjøre det jeg elsker før jeg skal på jobb😍». 

Så får vi se da, hva som veier tyngst når jeg er ferdig med første dobbelttime klokken 10😅 

Ha en strålende uke alle sammen, heier på dere💪🏼

7366E919-3EA0-4ED8-82EB-060A87F7E50A.png

A94D2E5C-6B74-43DE-9B5C-3177579C8814.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig flink til å få til treningen 👍 Kjenner jeg skulle fått til det samme som deg, men føler egentlig at tiden ikke helt strekker til.

Det å logge øktene syns jeg er lurt ihvertfall. Det inspirerer meg til å fortsette 👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Wit said:

Du er utrolig flink til å få til treningen 👍 Kjenner jeg skulle fått til det samme som deg, men føler egentlig at tiden ikke helt strekker til.

Det å logge øktene syns jeg er lurt ihvertfall. Det inspirerer meg til å fortsette 👍

Tusen takk!☺️ Jeg er jo litt heldig som er i en situasjon hvor jeg kun har meg selv å fokusere på. Når jeg eventuelt får kjæreste og på sikt barn blir situasjonen veldig annerledes😅 Men enhver epoke har sin sjarm☺️ Med dine resultater ser det ut som om du har mestret kampen mot timene i døgnet💪🏼 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mange poster på meg i dag, men det ble styrkeøkt! Håper det kan inspirere noen andre som lurer på om de skal hive på seg treningsklærne eller ei😄 God mandag💪🏼

7257DDAE-A309-455B-BDC1-5B59BAF391AA.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt inspirerende å se på disse trådene, og din trening de siste ukene 🙌🏻. Jeg også har en Apple Watch som motiverer meg mye. Det er liksom noe med å få rundet de ringene 😍. Masse lykke til videre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens innsats😄 Jeg sliter en del med å sove om nettene og komme meg opp tidlig dagen etterpå. Jeg har alltid våknet av alarmen og fått meg til å stå opp, men jeg kan ikke akkurat si at jeg liker å stå opp tidlig😅 I dag måtte jeg opp klokken 07 for å komme meg på skolen, og var hjemme rundt 16. Det ble likevel en cardio-økt på meg i kveld så jeg er strålende fornøyd. Også strålende fornøyd med å ikke ha tatt en powernap så langt! Det er ikke hverdagskost for meg som verdsetter søvn over alt. 

1A635EFC-97FE-4E21-AA2B-5CA4108BF480.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt flink du er 🙌🏻. 800 aktive kalorier er jo utrolig bra, jeg er heldig om jeg får den opp til 500 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Bokdamen, @*blueberry*, @KaBom og @Wit!🥰 Jeg blir så glad av at dere liker og kommenterer i dagboken min, da føler jeg det blir litt mer givende å poste her☺️ Samt litt mer givende å prøve og holde meg til matplan og treningsplan når vi er en "gjeng" som gjør det sammen💪 

Gikk på vekta fredag morgen og skulle logge den her etterpå, men så ble plutselig helgen min veldig hektisk. Med skole i 8 timer på fredag før kveldsvakt til 22, etterfulgt av en fredelig natts søvn før jeg våknet av telefonen som ringte og ønsket meg på dagvakt i går. Da ble det jo litt så som så med trening og mat i helgen, men jeg fikk tatt en økt i går kveld som var magisk!🤩 Jeg har hatt en mental blokkering på 70kg på knebøy, men i går klarte jeg 70x3 uten å ødelegge formen min🏋🏼‍♀️ Fikk også gått tur ifb. med jobb både fredag og lørdag, i full storm. 

19.10 vekt 71.5kg

22.10 vekt 71.0kg

29.10 vekt 71.4kg

05.11 vekt 72.5kg

14.11 vekt 71.4kg

27.12 vekt 70.8kg

08.01 vekt 70.5kg

14.01 vekt 70.9kg 

Den går sent den her vektnedgangen, og jeg vet at jeg kunne gått ned fortere om jeg var strengere på det jeg spiser, men samtidig øker jeg løftene mine på trening (som jeg elsker), og ser jo at klær passer bedre til tross for at det ikke vises på vekten. Jeg har en BMI på 25.7 nå ca, så det er ikke så mye som skal til før jeg ikke er i kategorien "overvektig" lenger, som egentlig er mitt store mål. 

Ønsker alle sammen en fin søndag, og en pangstart på ny uke i morgen🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvordan går det med deg? 😊 At vektnedgang går tregt når man er i grenseland til overvektig bmi er ganske vanlig. Jeg har det også sånn 🙈. Du har gjort en kjempejobb, det gjelder bare å stå i det og være tålmodig. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk som spør @*blueberry*☺️ Det går greit, men jeg har vært veldig plaget med magen og forstoppelse den siste uken. Har vært oppblåst og hatt mye smerter, og derav også fått veldig lite søvn. Dette har egentlig drept lysten min til å gå på vekten, og definitivt påvirket treningsmotivasjon. 

Jeg holder på med noe utredning for smerteproblematikken hos legen, men det tar litt tid. Så jeg prøver å finne balanse selv ved å gi kroppen tid til å slappe av og ta det med ro når den sender sånne signaler. Av erfaring er det bare en periode på et par uker før det forhåpentligvis blir bedre igjen☺️ MEN, det skal være sagt at jeg er veldig fornøyd med egen prestasjon de siste fem ukene, og at jeg føler at jeg ser resultater i speilet selv om jeg ikke har veid meg siden sist. 

I natt fikk jeg nesten ikke sove pga smerter i magen, og bestemte meg derfor for å være hjemme fra studiene i dag, for å få sovet og samlet energi. Jobber med å være snillere med meg selv og ikke stille opp på ALT fordi jeg føler at jeg MÅ, når jeg faktisk kan lære meg akkurat de tingene vi skulle gjennom i dag på egen hånd. Jobber også med å si mer nei til sosiale sammenkomster, noe jeg sliter litt med da jeg føler det er så forventet i dagens samfunn at vi skal være sosiale hele tiden. Jeg har det så mye bedre når jeg er alene og kan styre tiden min selv😅 Jeg føler egentlig at jeg får nok sosial input ved å være med kollegaene mine på jobb, eller vennene mine på studiet, i løpet av arbeidsdagen eller på skolen. Når jeg kommer hjem etter det vil jeg faktisk ikke henge med noen. 

Så jeg har også slettet en del sosiale medier, og føler bare jeg vil bruke tiden fremover på meg selv. Det jeg vil er å ha overskudd til å handle inn til sunne middager, lage en plan for lesing, jobbe og trene. Og ingenting av det har jeg energi til hvis jeg møter venner på fritiden. Det er kjempekjipt, og jeg skulle ønske jeg fikk energi av å være blant folk, men etter en skoledag føler jeg meg nesten trist og totalt tappet for energi av å ha vært rundt andre. På en annen side er jeg jo kjempeheldig som har mennesker som vil finne på ting med meg, og som er glad i å være rundt meg, men det er kanskje lurt å fokusere på kvalitet over kvantitet. 

Tja, ikke helt vektrelatert det her, men jeg tror på en måte at denne mangelen på energi og problemene mine med å si nei har mye å si for hvorfor jeg ikke når målene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt henger sammen, psyken og kroppen er avhengig av hverandre. Om du er utslitt fordi du blir sliten av å være sosial (det blir jeg og, jeg er introvert og sånn er jeg bare) så er det ikke rart du ikke klarer å bruke energi på vektnedgang og trening. For det krever overskudd, det har i hvert fall jeg lært meg. Og du har jo smerteproblematikk som ikke gjør det enklere. Alt henger sammen, om man har smerter blir man også fortere sliten psykisk. Det må jo gå an å få til en mellomting? At du er sosial av og til, og av og til tar du en godt fortjent alenekveld? 

Og selv om du ikke har fått de helt store resultatene på vekta, så er det en prosess. Man må finne ut hva som fungerer for seg, og til slutt løsner det. Så da går det fremover på et vis uansett :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt handler ikke om vekt og det er fint å ta hensyn til andre faktorer også ❤️ Å gå litt offline er veldig lurt, jeg har hatt stor nytte av det i perioder og. Når det gjelder det sosiale så må man ikke være med på alt, vi har alle forskjellige grenser 🤗. Masse lykke til videre med både helsen og vektreisen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tusen takk fine dere❤️ Jeg vet jo at alt henger sammen, jeg skulle bare ønske at jeg ikke hadde en så vanvittig positiv effekt av å være alene😅 Det er liksom det som gjør at jeg kjenner på genuin lykke. Men livet handler jo om å vokse og lære, så jeg finner nok en balanse på sikt☺️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...