frustrert_student Skrevet 22. oktober 2021 #1 Del Skrevet 22. oktober 2021 Hei! Jeg har i lang tid trykket meg inn på dette forumet for å lese om alle dere inspirerende damer som går ned i vekt☺️ Dere gir meg så mye motivasjon! Til nå har jeg kun vært tilskuer, men begynner å kjenne på et ønske om å dele litt selv også. For ikke å snakke om å faktisk ha noe å forholde meg til sånn at jeg holder meg til planen om vektnedgang. Jeg startet med periodisk faste nå på tirsdag, egentlig kun fordi jeg har et ganske hektisk liv, og andre dietter ikke helt passer for meg per nå☺️ So far so good, og jeg har kombinert skole, jobb og trening greit siden tirsdag. Tenker som mange andre å ha veiedag på fredager, da det virker motiverende! For rundt 6 måneder siden veide jeg 66kg, og nå veide jeg på det meste 74kg (mammas vekt, og etter godt med mat). Det vil jeg gjøre noe med. Startvekt 19.10: 71.5kg 22.10: 71kg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 22. oktober 2021 #2 Del Skrevet 22. oktober 2021 Velkommen i gjengen og gratulerer med fin start! Jeg synes dette er veldig godt sted for å få støtte og inspirasjon ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 22. oktober 2021 #3 Del Skrevet 22. oktober 2021 Velkommen skal du være! Veldig fint å ha et sted å skrive ut litt. For min del var dagbok her inne veien ut av et ganske rotete mønster det jeg hele tiden skulle starte nytt liv neste mandag. Å skrive har hjulpet meg ganske mye med å holde tankene på plass og fortsette fremfor å gi opp. Jeg holder forresten også på med periodisk faste. Noen mirakelkur er det naturligvis ikke, men synes det er frigjørende å ha færre måltider å forholde seg til, og jeg har med vilje lagt spisevinduet til den tiden på dagen der jeg vanligvis er mest sulten, så jeg føler at jeg får spist meg god og mett når jeg trenger det samtidig som kaloriinntaket totalt sett blir lavere. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frustrert_student Skrevet 22. oktober 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 22. oktober 2021 4 hours ago, Bokdamen said: Velkommen i gjengen og gratulerer med fin start! Jeg synes dette er veldig godt sted for å få støtte og inspirasjon ❤️ Tusen takk🤩 Er veldig glad i å lese dagboken din, så det var koselig å høre fra deg❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frustrert_student Skrevet 22. oktober 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 22. oktober 2021 3 hours ago, KaBom said: Velkommen skal du være! Veldig fint å ha et sted å skrive ut litt. For min del var dagbok her inne veien ut av et ganske rotete mønster det jeg hele tiden skulle starte nytt liv neste mandag. Å skrive har hjulpet meg ganske mye med å holde tankene på plass og fortsette fremfor å gi opp. Jeg holder forresten også på med periodisk faste. Noen mirakelkur er det naturligvis ikke, men synes det er frigjørende å ha færre måltider å forholde seg til, og jeg har med vilje lagt spisevinduet til den tiden på dagen der jeg vanligvis er mest sulten, så jeg føler at jeg får spist meg god og mett når jeg trenger det samtidig som kaloriinntaket totalt sett blir lavere. Åå, når har du lagt spisevinduet ditt til?☺️ Og hvor lenge har du holdt på med det? Jeg fant ut at jeg kanskje blir for fiksert på å telle kalorier om jeg først starter med det, så håper å se en endring kun ved å minimere tiden jeg spiser, heller enn å kutte ut og ned på diverse matvarer. Er litt spent på om jeg kommer til å ville spise mer junkfood når jeg endrer spisemønster, men det blir interessant å se☺️ Kutter ut om jeg merker at jeg blir for opphengt i det, eller at jeg får dårligere matvaner. Koselig å høre fra deg foresten, synes du har gjort en fantastisk jobb selv🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 23. oktober 2021 #6 Del Skrevet 23. oktober 2021 frustrert_student skrev (15 timer siden): Tusen takk🤩 Er veldig glad i å lese dagboken din, så det var koselig å høre fra deg❤️ ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frustrert_student Skrevet 24. oktober 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 24. oktober 2021 Ble en litt annerledes helg enn forventet. Jeg hadde i utgangspunktet satt datinglivet litt på vent da jeg har vært veldig opptatt med jobb og skole, men i helgen bestemte jeg meg for å møte en som jeg har pratet med over Snapchat en stund☺️ Det var veldig hyggelig, men litt vanskelig å kombinere med periodisk faste. Har fremdeles forsøkt å holde meg til tidspunktene. Når det gjelder trening har jeg levert ganske sterk denne uken (til meg å være)💪🏼 Cardioøkt på tirsdag, beinøkt på torsdag, overkropp i går og tenkte meg snart på senteret en tur for enda en cardioøkt☺️ Ellers driver jeg med oppussing, så det tar også en del energi. Men alt i alt har det vært en bra uke😍 Senk meg til en kikk på vekta uten at det synes noe særlig på den. Men man får vel smøre seg med tålmodighet☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frustrert_student Skrevet 28. oktober 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 28. oktober 2021 I natt har jeg gått nattevakt, litt dårlig planlegging med tanke på å sjonglere alt annet i uken, men penger må man få inn på et eller annet vis☺️ Var litt spent på hvordan det kom til å gå med tanke på den periodiske fastingen min, men det har gått over all forventning! Det til tross for at det var både kake, mat og kjeks stående fremme når jeg kom på jobb i går kveld. Kun drukket vann og svart kaffe. Stolt over det!☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 28. oktober 2021 #9 Del Skrevet 28. oktober 2021 Velkommen hit 👍 Dagboka mi her har gitt meg enorm støtte i prosessen og virkelig hjulpet meg til dit jeg er i dag. Føler et visst press siden jeg skriver her hvordan det går, og akkurat det presset trenger jeg 😊 Veldig bra jobba med å unngå kaker og kjeks selv om det står der rett foran nesen din. Det kan være vanskelig innimellom å motstå alle fristelsene, men dette fikser du 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frustrert_student Skrevet 29. oktober 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 29. oktober 2021 On 10/28/2021 at 7:44 AM, Wit said: Velkommen hit 👍 Dagboka mi her har gitt meg enorm støtte i prosessen og virkelig hjulpet meg til dit jeg er i dag. Føler et visst press siden jeg skriver her hvordan det går, og akkurat det presset trenger jeg 😊 Veldig bra jobba med å unngå kaker og kjeks selv om det står der rett foran nesen din. Det kan være vanskelig innimellom å motstå alle fristelsene, men dette fikser du 👍 Tusen takk😄 Du har vært så flink!😍Det er noe med det presset, det gjør at man vil prestere☺️ Ikke at det har hjulpet meg så mye denne uken tydeligvis, da vekten viste 71.4 i dag morges. 19.10 vekt 71.5kg 22.10 vekt 71.0kg 29.10 vekt 71.4kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 29. oktober 2021 #11 Del Skrevet 29. oktober 2021 Ikke gi opp, det går litt opp og ned. Neste uke blir nok veldig bra 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 6. november 2021 #12 Del Skrevet 6. november 2021 Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frustrert_student Skrevet 6. november 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 6. november 2021 8 hours ago, Bokdamen said: Hvordan går det med deg? Det går greit, tusen takk som spør☺️ Veiingen på fredag derimot gikk det ikke særlig bra med. 72.5kg der altså. Og jeg som trodde jeg både var flink til å spise og trene😅 Har revurdert den periodiske fasten og prøver å komme inn i en ny drive med sunnere måltider og mer treningsøkter. Sliter veldig med at jeg har vondt i kroppen for tiden, og at en kink i skulderen ødelegger en del for hverdagsaktivitet, men håper at det gir seg snart! Ellers hjelper det alltid å se alt dere andre motiverende damer får til❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 7. november 2021 #14 Del Skrevet 7. november 2021 Jeg har ikke testet periodisk faste, så det kan jeg egentlig ikke mene noe om, men hvordan gjennomfører du det? Teller du kalorier i en app, og hvordan har du evt satt tallet? Jeg spiser alt, men mindre og mer fornuftig sammensatt enn tidligere. Spiser fortsatt fire faste måltider delt utover døgnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frustrert_student Skrevet 7. november 2021 Forfatter #15 Del Skrevet 7. november 2021 7 hours ago, Bokdamen said: Jeg har ikke testet periodisk faste, så det kan jeg egentlig ikke mene noe om, men hvordan gjennomfører du det? Teller du kalorier i en app, og hvordan har du evt satt tallet? Jeg spiser alt, men mindre og mer fornuftig sammensatt enn tidligere. Spiser fortsatt fire faste måltider delt utover døgnet. Tanken var egentlig at jeg spiser mellom for eksempel 11 og 19, og at jeg da spiser det jeg vil uten å telle kalorier☺️ Jeg har ikke kjøkkenvekt, så har egentlig aldri talt kalorier 100% nøyaktig før, men i 2018 gikk jeg fra 72kg til 64kg ved å spise intuitivt men sunt, og trene regelmessig. Tenkte egentlig å prøve og komme tilbake i det sporet😄 Hele prosjektet med periodisk faste ble litt vanskelig da jeg jobber turnus ved siden av studiene, og ofte har skoledager fra 08-16 etterfulgt av vakt til 22. Så da må jeg prøve noe nytt for å få til denne livsstilsendringen! Teller du kalorier da?☺️ Eller er det mer intuitivt når du spiser mindre mengder? Og har du eventuelt tips til kjøkkenvekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 7. november 2021 #16 Del Skrevet 7. november 2021 frustrert_student skrev (9 timer siden): Teller du kalorier da?☺️ Eller er det mer intuitivt når du spiser mindre mengder? Og har du eventuelt tips til kjøkkenvekt? Jeg teller kalorier og fører i app. Har telt daglig siden starten av juli. Har blitt slappere på veiingen, og har begynt å ha ganske god kontroll på hva ulike måltider jeg spiser ofte omfatter, men jeg fører fortsatt for å holde meg selv ansvarlig. Har bare brukt en vanlig kjøkkenvekt vi har hatt liggende (noe min mann har kjøpt på Jernia), jeg vil tro det meste funker. Går for en "renest" mulig som ikke har sprekker o.l. det er vanskelig å rengjøre. Det med intuitiv spising kan kanskje komme på sikt, men hittil har jeg ikke evnet det i det hele tatt. Jeg har spist for store porsjoner over mange år, og kroppen har spist på vane og ikke på sult. Har brukt mye tid på å tone ned til riktigere porsjonsstørrelser, spise saktere og slutte når jeg er mett. Før spiste jeg ofte opp alt på tallerken for å ikke kaste mat, det velger jeg nå bort (men er også bedre til å ta en porsjon som er riktig) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frustrert_student Skrevet 14. november 2021 Forfatter #17 Del Skrevet 14. november 2021 (endret) Det ble en liten pause i hele prosjektet mitt da jeg plutselig fikk en del problemer med magen. Skal komme meg til lege til uken tenkte jeg, men jeg har ikke fått til å dra på trening pga disse mageproblemene. Ble derfor ganske demotivert for hele vektnedgangen da jeg også hadde gått opp til 72.5kg. Ser i ettertid at det kan være i kombinasjon med magetrøbbelen, da magen har vært oppblåst og stinn som ei tønne, kombinert med forstoppelse🥴 19.10 vekt 71.5kg 22.10 vekt 71.0kg 29.10 vekt 71.4kg 05.11 vekt 72.5kg 14.11 vekt 71.4kg Endret 16. januar 2022 av frustrert_student Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frustrert_student Skrevet 27. desember 2021 Forfatter #18 Del Skrevet 27. desember 2021 Skal vi se... Jeg datt jo ganske heavy av hele prosjektet mitt en stund nå før jul, men den siste uken har det tatt seg kraftig opp for meg! Jeg har feira jul alene i studentbyen min, noe som egentlig var ganske fint. Julen er jo ikke alltid picture perfect for alle, men i år var det veldig deilig å feire alene og med kveldsvakt ☺️ Treningen denne uken derimot har gått veldig bra, og jeg har hatt 5 økter på treningssenter, og to sammen med pasienter på jobb. Jeg er ikke veldig glad i julemat heller, og når man sitter alene i leiligheten sin når man ikke er på jobb blir det brått mindre fristelser i juletiden☺️ Flaks for meg. Veide meg i dag tidlig, og vekta viste 70.8kg, noe jeg setter stor pris på! Har også bestilt meg ny turjakke og turbukse for pengene jeg fikk til jul, og gleder meg til å begynne å være litt mer aktiv utendørs på nyåret. 19.10 vekt 71.5kg 22.10 vekt 71.0kg 29.10 vekt 71.4kg 05.11 vekt 72.5kg 14.11 vekt 71.4kg 27.12 vekt 70.8 kg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frustrert_student Skrevet 7. januar 2022 Forfatter #19 Del Skrevet 7. januar 2022 Det går egentlig sykt bra både med mat og trening om dagen, jeg har hatt motivasjon og treningsglede uten like siden midten av desember☺️ Det vil si at de siste ukene har jeg trent kanskje 1 gang per dag på senter, og den siste uken har jeg lagt til en gåtur ute på minst 3km hver dag. Likevel ser jeg ikke stort på vekta, men ser at klærne ikke er like stramme. I går viste vekten 71.3, og i dag viste den 71.9. Det er jo selvfølgelig frustrerende at den ikke går ned når jeg gjør så mye som tilsier at den burde gå ned, i alle fall litt. Har Apple watch, og de siste dagene har jeg forbrent rundt 900 aktive kalorier, og jeg har ikke spist junkfood, sjokolade, eller noen form for godteri. Har heller ikke kjent på noe sug. Blir spennende å se om det skjer noe med vekten eller ei om jeg holder dette tempoet😄 Har noen målinger med målebånd fra 2020 skrevet ned som jeg skal se tilbake på når det har gått litt mer tid med konsekvent trening☺️ Ellers motiverer det meg som vanlig veldig å se alle som får til vektnedgang her på forumet, og treningsdagbøkene er en enorm støtte🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 7. januar 2022 #20 Del Skrevet 7. januar 2022 Gøy å høre at du er kommet inn i en god flyt! 😄 Det er veldig gøy å se resultater på vekten også, og jeg håper at du får en tydeligere fremgang etter hvert. Jeg så resultatene på kroppen mye raskere enn på vekta, utrolig nok. Men tror kanskje det er forholdet mellom fett og muskler som har endret seg i tillegg til nedgangen. God helg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå