Gå til innhold

Hvor mye poteter spiser du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spiser det egentlig ganske sjeldent. Er ikke så glad i kokte poteter, ved mindre faren min koker de, da blir de gode!

Stekte poteter spiser vi derimot mer av, kanskje 4 ganger i mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kanskje potet til middag en gang i uken. Da syns jeg det er nok med en passelig stor potet inkludert tilbehøret. 

Jeg syns potet er kjempegodt, men samboer er ikke så glad i det. Og jeg spiser ikke så store porsjoner til middag. Men når man først koker potet kan det jo være greit å koke ekstra. Kan jo brukes i omelett, potetstappe, pytt i panne osv.

Anonymkode: 98c12...55e

Skrevet

Har aldri vært glad i kokte poteter, men liker hjemmelaget potetmos, gratinerte og stekte i ulike former. Spiser det kanskje 1-2 ganger i uka.

Skrevet

Jeg spiser det flere ganger i uken. Det er næringsrikt, metter bra og har langt mindre kalorier enn ris og pasta. 

Gjest laPistola
Skrevet

Jeg spiser det veldig sjelden, kanskje 3-4 ganger i året. Om det er bra, sunt eller usunt kommer litt an på hva du sammenligner med. Før regnet en potet som grønnsak. Potet ble fjernet fra grønnsak i kostsirkelen for en god del år siden fordi den inneholder mye energi og stivelse og lite vitaminer i forhold til grønnsaker. Potet ble ikke så sunt som vi “ trodde». Det er fortsatt sunnere enn feks pasta. Hvor mye poteter en bør spise kommer jo an på hele kostholdet, og evt vekt og helseproblemer. 

Skrevet

Ca 120 kg i året.

Anonymkode: 39409...9bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...