Gå til innhold

Tesla 2014 modell s 85 eller volswagen passat gte 2017?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva ville dere valgt? Gte er hybrid/bensin og har gått 50 000, teslaen har gått 85 000. Prisforskjellen er 20 000 hvor gta er dyrest og koster 260 000. 

Jeg har 0 peiling, men skal se på begge. Ønsker enten hybrid eller el, har 3 barn, 2 av de ungdom, siste er 5 år. Har øvre prissjikte på 270 000. 

Noen som har noen andre tips kanskje? 

Anonymkode: dbda6...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med så gammel tesla kan du regne med at batteriet kan ryke når som helst. Minst 200-300´ kr å bytte om det i hele tatt er mulig. Var heldig selv og fikk tak i en Huyndai santa fe til 100.000,- (115.000 km) - går som en klokke foreløpig. Tesla uten garanti er lotto.

Anonymkode: bbb60...011

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte det- VW er også litt lotto :) Sats på Honda eller Toyota om du ikke har peiling på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva ville dere valgt? Gte er hybrid/bensin og har gått 50 000, teslaen har gått 85 000. Prisforskjellen er 20 000 hvor gta er dyrest og koster 260 000. 

Jeg har 0 peiling, men skal se på begge. Ønsker enten hybrid eller el, har 3 barn, 2 av de ungdom, siste er 5 år. Har øvre prissjikte på 270 000. 

Noen som har noen andre tips kanskje? 

Hvorfor betale 260k for noe du aldri får solgt igjen og som koster en formue i bompenger og bensin? Hybrider er fucked!!

Kjøp Teslaen og hold deg unna hybrider i det store og hele ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ABM said:

Hvorfor betale 260k for noe du aldri får solgt igjen og som koster en formue i bompenger og bensin? Hybrider er fucked!!

Mange som ikke får solgt tesla s også, ihvertfall ikke til en fornuftig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de 2 hadde jeg uten tvil gått for GTE'en. Bortsett fra et par kjente feil er de faktisk bra biler rent teknisk.

Og nei, jeg er ikke VW fan, men kjenner flere som har både Golf og Passat GTE som er veldig fornøyde.

Anonymkode: fb2dc...eb1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange som ikke får solgt tesla s også, ihvertfall ikke til en fornuftig pris.

Kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett av mange eks:

https://elbilforum.no/index.php?topic=58045.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (50 minutter siden):

Kilde?

Kilden er alle de som ikke får solgt Teslaen sin. Hvor vanskelig var det å forstå nettopp det?

Anonymkode: ff369...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett valg. Jeg hadde tatt VW Passat GTE.

Og nei, jeg har aldri hatt VW selv, men har også flere venner og bekjente som har både Passat og Golf. Passaten er veldig god å kjøre, god plass, og har vært veldig pålitelig for de jeg kjenner til. 

Anonymkode: c2a92...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Og nei, jeg har aldri hatt VW selv, men har også flere venner og bekjente som har både Passat og Golf. Passaten er veldig god å kjøre, god plass, og har vært veldig pålitelig for de jeg kjenner til. 

Takk for svar, det ble GTE😊 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Takk for svar, det ble GTE😊 

Grattis med fin bil! 👍😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 10.01):

Med så gammel tesla kan du regne med at batteriet kan ryke når som helst. Minst 200-300´ kr å bytte om det i hele tatt er mulig. Var heldig selv og fikk tak i en Huyndai santa fe til 100.000,- (115.000 km) - går som en klokke foreløpig. Tesla uten garanti er lotto.

med mindre den er produsert i korea, så ryker den også. eide en litt gammel huyndai som sjelden hadde problemer, fant ut at den var produsert i korea. det samme gjelder tyske biler som er produsert i tyskland. nettopp fordi de er litt mer nøye med sine merkebiler.

Anonymkode: 7cea8...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kilden er alle de som ikke får solgt Teslaen sin. Hvor vanskelig var det å forstå nettopp det?

Anonymkode: ff369...310

Hvem er dette? Kilde på at det er mange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

VW ruster som bare det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 10/22/2021 at 10:01 AM, AnonymBruker said:

Nei det må du ikke regne med når den har gått bar 85000km, hadde den vært over 300000km så hadde det vært noe annet.

Og ja det er ikke noe problem å bytte batteri. Hvorfor uttale deg slik når du åpenbart ikke vet hva du snakker om?

Anonymkode: 14c0b...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (8 timer siden):

VW ruster som bare det da.

Jeg er enig i at gamle VW har et rustproblem. De nyere har heldigvis blitt mye bedre. Så har det jo som med det meste, med vedlikehold å gjøre også. Alle biler må tas vare på, ellers ruster det og går i stykker raskere enn normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla fra 2014 har vel evig gratis hurtiglading? Det er jo ganske Nice.

Anonymkode: 95505...45d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/22/2021 at 10:08 AM, ABM said:

Tror du det? Jeg tror nemlig at det er fortsatt mulig å få solgt hybrid igjen om 5 år, og en bil som koster 260 tusen nå, de vel uansett ikke verdt mer enn 50 tusen om noen år. 

Men jeg er derimot sikker på at kjøper man bensin eller diesel nå, får man ikke solgt. Ikke engang allerede nå. 🤷 På den positive siden, så kan man jo kjøpe de mye billigere nå allerede. 

Anonymkode: 5b74b...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...