Gå til innhold

Forsikringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du avslutter med å være veldig ekkel, men takk for råd. 
Jobber selv innenfor noe av det samme forresten. 

Anonymkode: c1df1...2fd

Det oppleves muligens ekkelt fordi det somregel er sant. "Har ikke råd" er veldig sjeldent realiteten. "Prioriterer det ikke" er somregel riktig benevnelse.

 

Flott at du jobber med dette, da vet du at det å investere i en god forsikring på barna sine er førsteprioritet 😊

Anonymkode: 2ddad...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det oppleves muligens ekkelt fordi det somregel er sant. "Har ikke råd" er veldig sjeldent realiteten. "Prioriterer det ikke" er somregel riktig benevnelse.

 

Flott at du jobber med dette, da vet du at det å investere i en god forsikring på barna sine er førsteprioritet 😊

Anonymkode: 2ddad...d9e

Hvorfor kommer du med dette i tråden når jeg ikke har skrevet at jeg prioriterer noe over barnet mitt? 

Anonymkode: c1df1...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kommer du med dette i tråden når jeg ikke har skrevet at jeg prioriterer noe over barnet mitt? 

Anonymkode: c1df1...2fd

Setter ting i perspektiv for deg, rett og slett.

Anonymkode: 2ddad...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har nettopp avsluttet et par forsikringer fordi alt annet er blitt så dyrt. Så blir jeg usikker på valget mitt. 

1. Er uføreforsikring en «må ha» forsikring? 
 

2. Og så lurer jeg på å forsikre babyen vår i stedet, men er barneforsikring noe «alle» har? 

3. Hva tenker dere en familie på 2 voksne , 1 baby , 2 katter, 1 hus og 2 biler MÅ ha? 

Anonymkode: c1df1...2fd

Uføreforsikring MÅ man ikke ha. Men jeg kan love deg at det vil hjelpe deg om det skulle skje noe. Vær klar over at et offentlig dekker kun det nødvendigste. Du har selvsagt krav på gratis behandling, rehabilitering etc. Men det som er viktig med uføreforsikring, er at den dekker det du taper i evt. arbeidsinntekt om du blir ufør. Kort fortalt, så vil en god uføreforsikring betale mellomlegget mellom uføretrygda og det ditt lønnsgrunnlag. Med andre ord: Hvis du blir 100% ufør er du sikret full lønn frem til du blir alderspensjonist, når pensjonen overtar. Her vil også en god uføreforsikring bidra til at du får en god pensjon.

Barneforsikring må man heller ikke ha, men av samme grunn som uføreforsikringen, så vil det hjelpe voldsomt på. F.eks. et barn som må ha ombygd sin bolig, der dekker det offentlige ganske lite, og man må gjennom en svært lang saksgang for å få innvilget noe som helst.

Anonymkode: 2dacb...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Setter ting i perspektiv for deg, rett og slett.

Anonymkode: 2ddad...d9e

Trenger ikke mer perspektiv fra deg kjenner jeg. Når dette er måten du gjør det på. 

Anonymkode: c1df1...2fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Trenger ikke mer perspektiv fra deg kjenner jeg. Når dette er måten du gjør det på. 

Anonymkode: c1df1...2fd

Ja det er kjipt når det treffer, ikkesant? Kos deg med Netflix!

Anonymkode: 2ddad...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er kjipt når det treffer, ikkesant? Kos deg med Netflix!

Anonymkode: 2ddad...d9e

Hvorfor er det om å gjøre å være så ufin? 

Anonymkode: c1df1...2fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er kjipt når det treffer, ikkesant? Kos deg med Netflix!

Anonymkode: 2ddad...d9e

Jeez hvorfor så motbydelig holding?

Anonymkode: 65c9b...4da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer ekstremt på at jeg ikke hadde uføreforsikring, planla å få så fort jeg gikk i jobb etter studiene. Men så ble jeg syk året før jeg var ferdig. Sitter her nå med minstesum aap (og etterhvert ufør) pga nettopp det.

Vi har livsforsikring, bil, hus/innbo, reiseforsikring. Jeg har for alvorlig sykdom, mannen har for ufør. Vi har i alle fall fått sikret han, godt er det siden jeg sitter her.

Anonymkode: 4e49c...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Var det hardt å lese en sannhet satt på spissen men som ofte er høyst reell, synes du?

Anonymkode: 2ddad...d

Selvfølgelig svarte du det. Jeg er fullt klar over hva som er lurt å ha av forsikringer, så nei det var ikke hardt på noen måte. Jeg ser bare ikke poenget med å være så jævlig spydig, om hensikten er å opplyse. 

Anonymkode: 3973b...0c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fått uføreforsikring om du kan få det. Jeg er ung ufør, og hadde vært greit med de ekstra pengene en kunne fått på forsikringen. Ble ufør når jeg var 26, og hadde så lite som mulig av forsikringer.
 

Jeg har forsikring på datteren min med uføreforsikring. Jeg håper ikke hun får bruk for den, men om det skulle skje noe er hun iallefall sikret. 

Anonymkode: 57165...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 7.29):

Spørsmålet er om dere har råd til å leve på 66% av lønna om du blir langvarig syk (enda mindre om du tjener over 6g). Hvis svaret er ja så kan du fint droppe uføreforsikring, men du skal vite hva som faktisk skjer om du ikke har det den dagen noe skjer.

 

Å ikke sikre barna sine økonomisk med en barneforsikring er toppen av idioti og egoisme. Konsekvensene for dem om noe skjer i ung alder er så stor og forsikringene kan bidra så mye, om så bare at de ikke kan få egne forsikringer som voksne pga sykdsomshistorikk. Vi får mindre og mindre fra staten og må sikre oss og livsstilen vi velger mer og mer. Leie og boligprisene er høyere enn noen sinne og det samme med maten og alt det andre man må betale for. Barna burde vært førstepri laaangt foran katten og nye biler 🙄 klarer virkelig ikke å skjønne prioriteringene til enkelte foreldre.

Anonymkode: 2ddad...d9e

Det er nok mange som tenker at barna deres ikke blir syke. Men så skjedde det jo. Jeg fikk kreft da jeg var 17 og ingen av oss barna hadde barneforsikring. Husker så godt da foreldrene mine fikk 20.000 ekstra i måneden fordi jeg var syk og spesielt mamma uffet seg noe fryktelig for at det ble slutt på det da jeg ble bedre av kreften. Pengene de fikk var tydeligvis viktigere enn meg! Nå er jeg på vei mot ufør..

Anonymkode: 74abb...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er nok mange som tenker at barna deres ikke blir syke. Men så skjedde det jo. Jeg fikk kreft da jeg var 17 og ingen av oss barna hadde barneforsikring. Husker så godt da foreldrene mine fikk 20.000 ekstra i måneden fordi jeg var syk og spesielt mamma uffet seg noe fryktelig for at det ble slutt på det da jeg ble bedre av kreften. Pengene de fikk var tydeligvis viktigere enn meg! Nå er jeg på vei mot ufør..

Anonymkode: 74abb...7e6

Hvorfor fikk de 20 k ekstra fordi du var syk? Hvis dere ikke hadde forsikring? 

Anonymkode: c1df1...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...