Gå til innhold

Siste bussen hjem


Månekvinnen

Anbefalte innlegg

Gjest komsomolets
Den straffen skremmer nok ikke andre noe særlig mot å utøve vold mot andre. han sitter inne i 4 år og kommer ut av fengsel mens han ennå er ung og har livet foran seg, og i tillegg får han utdanning i fengselet. Typisk Norsk rettsvesen... :frustrert:

Vel, den første setningen er kanskje korrekt, men hva er galt med å komme ut av fengsel mens man ennå er ung og i tillegg er blitt utdannet?

Norsk rettsvesen er bra på det punktet, det invalidiserer deg ikke for resten av livet ved å la deg råtne i en celle i flere tiår, men går inn for å lage en samfunnsborger som kan greie seg selv. Putt fyren i fengsel i 20 år uten stimulans, og du har en 40-åring som kommer tilbake til samfunnet som en tikkende bombe ferdig sonet.

Dessuten:

Hvor lenge skal vi fø på folk med skattepengene våre unødig? Det viktigste er at det smeller ved at man kommer kjapt i fengsel og bort fra gaten, blir tatt hånd om av systemet og får mulighet til å tilegne seg den menneskelighet man åpenbart har manglet. Utdannelse hjelper, og skaper en plattform av kunnskap og selvtillit som gjør at du ønsker å delta i samfunnet - ikke gi faen i det.

Jeg synes også denne straffen var vel kort, men da er det offerets familie sin rettsfølelse jeg ville tenkt på - ikke samfunnseffekten.

Det vil være å politisere saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For de som ikke fikk sett det, så går det i reprise om en halvtime.

Jeg klarer desverre ikke å se den. Jeg slo av tv. Jeg vet jeg kommer til å bli dårlig av dette programmet, derfor må jeg skjerme meg selv. Dette er så tragisk. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Jeg klarer desverre ikke å se den. Jeg slo av tv. Jeg vet jeg kommer til å bli dårlig av dette programmet, derfor må jeg skjerme meg selv. Dette er så tragisk.  :tristbla:

Ja, det er til å begynne å grine av. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Ja, det er til å begynne å grine av.  :tristbla:

Ja særlig da overgriperen fortalte rørende om at han så folk i parken fra cella si, og at han ikke hadde den samme friheten lenger. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Ja særlig da overgriperen fortalte rørende om at han så folk i parken fra cella si, og at han ikke hadde den samme friheten lenger.  :ironi:

Det var vel ikke det jeg tenkte på da. Tenkte på Kjetil, jeg og det som skjedde med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fader, gikk glipp av den igjen.  :forvirret:

I forhold til ditt syn på innvandring kan vi andre trøste oss med at programmet neppe ville hatt noe å si fra eller til. Enkelte er rett og slett bare immun mot virkeligheten. Dessverre er den eneste forskjellen, mellom PK’erne og sekteriske kristne som mener homofili er et kulturelt fenomen, at PK’erne ikke er en isolert minoritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
I forhold til ditt syn på innvandring kan vi andre trøste oss med at programmet neppe ville hatt noe å si fra eller til. Enkelte er rett og slett bare immun mot virkeligheten. Dessverre er den eneste forskjellen, mellom PK’erne og sekteriske kristne som mener homofili er et kulturelt fenomen, at PK’erne ikke er en isolert minoritet.

Litt "uheldig" for deg at du tilhører den ekstreme venstresiden, når du er i mot ekstremfeminisme og innvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "uheldig" for deg at du tilhører den ekstreme venstresiden, når du er i mot ekstremfeminisme og innvandring.

Hva er det du mener? At politikken er ute å kjøre i det hele og det store? Ja, jeg kan være enig i det. ;)

Dessverre har ikke arbeiderklassen politisk representasjon i Norge i dag. Ei heller i den vestlige verden for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så begynnelsen, men måtte bare slå av. Jeg klarer rett og slett ikke å se på dette. Det er helt horriblet at det finnes slike mennesker :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Hva er det du mener?

At feminisme og det som omtales som politisk korrekt, det i stor grad innvandring, tilhører den ekstreme venstresiden som du tilhører. Så ville jeg gi deg litt oppmerksomhet, siden 95% her sikkert bruker ignorefunksjonen mot deg ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At feminisme og det som omtales som politisk korrekt, det i stor grad innvandring, tilhører den ekstreme venstresiden som du tilhører. Så ville jeg gi deg litt oppmerksomhet, siden 95% her sikkert bruker ignorefunksjonen mot deg ;).

Men det er jo bare en observasjon. Jeg trodde du hadde noen tanker omkring det, jeg.

Ellers er det merkelig hvor mye respons jeg får på innleggene mine her på KG, med tanke på at flertallet angivelig skal ha valgt å bruke ignorer-knappen på meg. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...