Gå til innhold

Siste bussen hjem


Månekvinnen

Anbefalte innlegg

dokumentaren om Kjetil Rusvik og om gjerningsmannen. Herregud han virker jo...ganske dum rett og slett! Hadde ikke så mye smart å si han...(gjerningsmannen altså...) :frustrert::frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Violetta

Sterkt program. Må fordøye det jeg, før jeg kommenterer noe mer.

Men gjerningsmannen gav meg et inntrykk som litt grunn og lite moden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med dere andre. Eier han ikke samvittighet ? Virket iallfall ikke som at det han hadde gjort gjorde noe særlig inntrykk på han. Tenk å sitte og smile i rettsalen mens han har offeret rett fremfor seg. Fy søren for en egoistisk , kald person. Og straffen, den var jo latterlig. Kun 4 år og 9mnd. for å ha ødelagt livet til en person. Den straffen skremmer nok ikke andre noe særlig mot å utøve vold mot andre. han sitter inne i 4 år og kommer ut av fengsel mens han ennå er ung og har livet foran seg, og i tillegg får han utdanning i fengselet. Typisk Norsk rettsvesen... :frustrert:

Endret av bethen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer til å få en masse fanpost fra norske beundrerinner mens han sitter inne. Når han kommer ut vil han være omsvermet.

Det er mange som ikke kan fatte hvorfor sånne typer har så draget på damer.

Det kan ikke jeg heller, men likefullt er det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun 4 år og 9mnd. for å ha ødelagt livet til en person. Den straffen skremmer nok ikke andre noe særlig mot å utøve vold mot andre. han sitter inne i 4 år og kommer ut av fengsel mens han ennå er ung og har livet foran seg, og i tillegg får han utdanning i fengselet. Typisk Norsk rettsvesen... :frustrert:

Ja, han ville sikkert blitt et bedre menneske av å sitte der lenger. Og kosta samfunnet mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han ville sikkert blitt et bedre menneske av å sitte der lenger. Og kosta samfunnet mindre.

Hva har det med saken å gjøre, fyren skal ha straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var helt fælt å se. Når han sa "kommer han i rullestol er vi pult" Fikk jeg lyst å kaste vannflaska mi på TV'en av rent sinne. Og når han i tillegg sier at han synes han bør få 3 år for det han har gjort. Nei, det er ikke rettferdig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han ville sikkert blitt et bedre menneske av å sitte der lenger. Og kosta samfunnet mindre.

skal forbrytere få mindre straff for å spare samfunnet for penger? høres lite logisk ut...

Endret av bethen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med saken å gjøre, fyren skal ha straff.

Hva det har med saken å gjøre om han er et bra menneske når han kommer ut av fengsel eller ikke? Nei si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun interesant om du mener han blir et dårligere menneske av å sitte lenger. Lenger inne, kan modnes mer, ta utdannelse, kanskje bli kvitt yo mentaliteten. Pluss at det viktigste, at offeret mener han får en skikkelig straff for det han har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva det har med saken å gjøre om han er et bra menneske når han kommer ut av fengsel eller ikke? Nei si det.

jeg mener at en person bør få en passende straff uansett om han bruker to eller ti år på å bli et bedre menneske... Det blir som å si "jeg skal aldri gjøre det mer",og så få en mildere straff fordi en angrer seg .( han angrer sikkert nå men nå er det for sent) Man må tenke før man handler og man må ta konsekvensene av det en gjør... fyren er ikke en to åring som ikke vet forskjell på rett og galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble skikkelig provosert og egentlig ganske oppgitt av det programmet. :frustrert: Fælt å tenke på at han slipper ut etter 4 år og 9 mnd, mens Kjetil må sitte i rullestol og ikke kunne snakke resten av livet.

Ekstra grusomt er det jo at han var i en ulykke tidligere MEN klarte å komme seg og nogenlunde klare seg selv, og så skjer dette.... :roll:

BAH! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk desverre ikke sett dokumentaren, jeg var så stupende trøtt! Håper den kommer i reprise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

helt enig med dere andre. Eier han ikke samvittighet ? Virket iallfall ikke som at det han hadde gjort gjorde noe særlig inntrykk på han. Tenk å sitte og smile i rettsalen mens han har offeret rett fremfor seg. Fy søren for en egoistisk , kald person. Og straffen, den var jo latterlig. Kun 4 år og 9mnd. for å ha ødelagt livet til en person. Den straffen skremmer nok ikke andre noe særlig mot å utøve vold mot andre. han sitter inne i 4 år og kommer ut av fengsel mens han ennå er ung og har livet foran seg, og i tillegg får han utdanning i fengselet. Typisk Norsk rettsvesen... :frustrert:

Tror fyren har samvittighet, men at han er lite moden. Han må fremstå som tøff og gliser for å skjule det han egentlig føler. Er ikke sikkert han er egoistisk og kald fordet. Tror miljøet til personer som gjør sånne ting har mye å si. Tror ikke automatisk at alle personer som utøver vold er onde. (Tenker spesielt på de som er unge når volden blir utført.)

Han sa bl.a "det er ikke vår skyld at han endte i rullestol. Det var ikke vår mening at det skulle skje." Ergo har han lite vett på handling og konsekvens.

Men, jeg fordømmer gjerningen. Mente bare å få frem at det er mennesker bak handlingen. Ikke så lett å se alltid, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten

Er enig med andre her at gjerningsmannen i dokumentaren virket umoden. Mest på grunn av den uttalelsen om at han håpet at offeret ikke kom i rettsalen i rullestol fordi det kunne påvirke juryen/ dommeren så veldig :overrasket:

Virket også som om personen ikke forstod hva han hadde gjort mot et annet menneske. Ble litt satt ut av det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk mest provosert over folka som sitter på bussen og ikke letter en finger. Tror ikke det skulle mye til for å få stoppa guttene..

Gutten som var hovedpersonen for volden skjønner ikke en dritt. Man leker ikke at nå skal man bare lekesloss litt med så sterk vold.. Han bør holde seg til

dataspillene :sur:

GO FRP :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...