Gå til innhold

Når ha samleie i forhold til positiv test?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må nesten vurdere selv. Men det høres ut som at du selv mener at det ikke er nødvendig med sex idag i hvert fall? 

Anonymkode: f6262...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må nesten vurdere selv. Men det høres ut som at du selv mener at det ikke er nødvendig med sex idag i hvert fall? 

Anonymkode: f6262...b8c

Problemet er at jeg ikke aner hva som er nødvendig eller ikke. 😅🥴

Men siste dag meg slim var tirsdag, likevel kjenner jeg intense stikninger ved eggstokkene. Det første tyder på at eggløsningen er ferdig, men det siste tyder på at den kanskje skjer nå?

Og siste positive test var altså tirsdag ettermiddag....Blir helt gal av dette.

Anonymkode: 82466...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det ikke er det du vil høre, men her må du bare være litt streng med deg selv og roe litt ned. Forstår godt at du overtenker, men ja, man må bare la det ligge på et punkt. 

Anonymkode: 0d095...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vet det ikke er det du vil høre, men her må du bare være litt streng med deg selv og roe litt ned. Forstår godt at du overtenker, men ja, man må bare la det ligge på et punkt. 

Anonymkode: 0d095...66a

Så du tenker det var/ er tilstrekkelig med samleie søndag og tirsdag?

Anonymkode: 82466...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du hadde eggløsning tirsdag, mtp når de positive testene var og da var sex søndag og tirsdag helt fint. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (2 timer siden):

Tror du hadde eggløsning tirsdag, mtp når de positive testene var og da var sex søndag og tirsdag helt fint. :) 

Hm, men testen var jo positiv tirsdag ettermiddag. Er det ikke en eller to dager etter positiv test eggløsningen kommer? Har jeg misforstått?

Anonymkode: 82466...87f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pust med magen og slapp av. Blir du gravid denne mnd, er det hyggelig. Hvis ikke så får dere en ny sjans neste måned. Det ordner seg. 

Sex som er planlagt etter klokka helt uavhengig av om man har lyst og overskudd, kan drepe ethvert samliv. Ikke gå i den fella.

Hvilken pp er du i?

Anonymkode: 9261d...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Pust med magen og slapp av. Blir du gravid denne mnd, er det hyggelig. Hvis ikke så får dere en ny sjans neste måned. Det ordner seg. 

Sex som er planlagt etter klokka helt uavhengig av om man har lyst og overskudd, kan drepe ethvert samliv. Ikke gå i den fella.

Hvilken pp er du i?

Anonymkode: 9261d...e1a

Sexen går helt fint, vi er fremdeles forelsket. Jeg er i pp4 nå, og begynner å kjenne på en viss panikk.

Anonymkode: 82466...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så du tenker det var/ er tilstrekkelig med samleie søndag og tirsdag?

Anonymkode: 82466...87f

Jeg tenker at sannsynlig var det det, men at det er mange ting i denne prosessen man ikke kan vite med sikkerhet, og aldri ville kunne vite. For alt du vet, så har du ikke en gang fullstendige eggløsninger! Antar du har det, da, men bare for å illustrere et eksempel. LH-peak varierer mellom kvinner. For de fleste skjer eggløsning innen ca 24-timer fra prsitiv test, men for noen kan det ta 3 dager. Testutstyret har også feilmarginer. 

Ingen her inne kan gi et godt svar på dette, som du ikke har kommet fram til selv etter så mye tenking. 

Sannsynligvis hadde du eggløsning på onsdag, og da er jo tirsdag midt i blinken. 

Og gikk det ikke på denne syklusen, så har dere en ny rundt hjørnet. 

Anonymkode: 0d095...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at sannsynlig var det det, men at det er mange ting i denne prosessen man ikke kan vite med sikkerhet, og aldri ville kunne vite. For alt du vet, så har du ikke en gang fullstendige eggløsninger! Antar du har det, da, men bare for å illustrere et eksempel. LH-peak varierer mellom kvinner. For de fleste skjer eggløsning innen ca 24-timer fra prsitiv test, men for noen kan det ta 3 dager. Testutstyret har også feilmarginer. 

Ingen her inne kan gi et godt svar på dette, som du ikke har kommet fram til selv etter så mye tenking. 

Sannsynligvis hadde du eggløsning på onsdag, og da er jo tirsdag midt i blinken. 

Og gikk det ikke på denne syklusen, så har dere en ny rundt hjørnet. 

Anonymkode: 0d095...66a

Kan forresten anbefale å ha sex annen hver dag, men skulle det gå 3 dager, så tenke at det i de aller fleste tilfellene er helt ok også. Det går kanskje greit for dere nå, men skal du/dere holde på sånn i flere måneder til (håper ikke det), så kommer du nok til å bli veldig sliten etterhvert.

Anonymkode: 0d095...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, meg over. Mente at du sannsynligvis hadde eggløsning tirsdag, mtp at du fikk første positive test på mandag ettermiddag. Da skal søndag/tirsdag ha dekket dere. Og om du hadde eggløsning senere, så skal tirsdag ha gjort susen. 

Men nå kommer jeg ikke til å komme med flere spådommer her, for ja, som sagt. På tide og la den ligge 🙃

Anonymkode: 0d095...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Beklager, meg over. Mente at du sannsynligvis hadde eggløsning tirsdag, mtp at du fikk første positive test på mandag ettermiddag. Da skal søndag/tirsdag ha dekket dere. Og om du hadde eggløsning senere, så skal tirsdag ha gjort susen. 

Men nå kommer jeg ikke til å komme med flere spådommer her, for ja, som sagt. På tide og la den ligge 🙃

Anonymkode: 0d095...66a

Ok, så du tenker at eggløsning skjer ca 24 t etter første positive test? Hadde tenkt det var etter siste.

Kjenner for så vidt litt smerte i eggstokkområdene fremdeles, men er det vanlig å kjenne etter eggløsning også?

Anonymkode: 82466...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok, så du tenker at eggløsning skjer ca 24 t etter første positive test? Hadde tenkt det var etter siste.

Kjenner for så vidt litt smerte i eggstokkområdene fremdeles, men er det vanlig å kjenne etter eggløsning også?

Anonymkode: 82466...87f

Som sagt, la det ligge. Du kommer ikke til å få svar på dette. Vent på mens, eller test rundt ikm. 

Anonymkode: 0d095...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eggløsning er alt fra 12-48t etter positiv el test. Og da lever egget i 24t før det er for sent.

Så da har du hatt el mellom tirsdag-torsdag, og egget levde da i 24t til.

Anonymkode: 37530...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Eggløsning er alt fra 12-48t etter positiv el test. Og da lever egget i 24t før det er for sent.

Så da har du hatt el mellom tirsdag-torsdag, og egget levde da i 24t til.

Anonymkode: 37530...18d

Om eggløsning var torsdag, skal det vel godt gjøres å ha blitt gravid så lenge etter samleie tirsdag kveld. 

Anonymkode: 82466...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Om eggløsning var torsdag, skal det vel godt gjøres å ha blitt gravid så lenge etter samleie tirsdag kveld. 

Anonymkode: 82466...87f

Nei, 2 døgn er ikke så lenge for spermier å overleve, med mindre mannen har kjent dårlig sædkvalitet eller noe. De kan jo overleve opptil 5 døgn. Mange dør før det, men noen hardføre blir gjerne igjen. I alle fall til dag nummer 2. 

Anonymkode: 0d095...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fame skrev (15 timer siden):

Nå er det uansett for seint. Bare å vente og se om det var nok eller ikke :)

Ja, for sent nå. Ble lagt inn aksjer på fredag kveld, men det var nok for sent også.

Så, da er jakten i gang på symptomer - selv de nok er mer innbilte i denne fasen. 😉

Anonymkode: 82466...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...