Gå til innhold

Når ha samleie i forhold til positiv test?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet dette er et tema som går igjen i mange tråder, og går an å google også. Men er noe med at man blir veldig bekymret og nervøs når man står midt oppe i det, og håper å høre andres erfaringer.

Lurer på om noen som har god peiling og erfaring, kan si noe om jeg har gjort nok i forhold til å prøve på graviditet denne syklusen?

La inn aksjer søndag.

Positiv eggløsningstest mandag ettermiddag og kveld.

La inn aksjer tirsdag kveld, positiv eggløsningstest ettermiddag samme dag

Negativ eggløsningstest onsdag ettermiddag (og morgen, men usikker på om jeg tok den testen på riktig måte)

Negativ eggløsningstest i dag tidlig også.

Er det da nødvendig å legge inn aksjer i kveld også? Vil i så fall bli sent i kveld pga. mannens jobb, altså litt upraktisk å få til i dag. Fredag er det vel uansett for sent?

Kan jeg si meg fornøyd med "forsøkene" denne syklusen, eller har jeg kanskje bommet?

Anonymkode: 82466...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I dag er det for sent.

Anonymkode: d24f1...726

Ok, Men tror du tirsdagen var nok, eller ville onsdag, i går, vært bedre? Kan jeg ha bommet helt? Har en tanke om at det med at sædcellene ligger og venter på egget virker så urealistisk, for føler at "alt" renner ut etter samleie uansett.

Anonymkode: 82466...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, Men tror du tirsdagen var nok, eller ville onsdag, i går, vært bedre? Kan jeg ha bommet helt? Har en tanke om at det med at sædcellene ligger og venter på egget virker så urealistisk, for føler at "alt" renner ut etter samleie uansett.

Anonymkode: 82466...87f

Ja.. jeg tror du vet dette, men at du trenger bekreftelse allikevel.  Det som renner ut igjen er for det meste kun væske, og selvsagt et par millioner sædceller. Allikevel er det mange millioner som kommer seg opp og ligger i rørene og venter på egget. Ellers ville ingen blitt gravide noen gang. Så ja, jeg tror tirsdag holdt 

Anonymkode: d24f1...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja.. jeg tror du vet dette, men at du trenger bekreftelse allikevel.  Det som renner ut igjen er for det meste kun væske, og selvsagt et par millioner sædceller. Allikevel er det mange millioner som kommer seg opp og ligger i rørene og venter på egget. Ellers ville ingen blitt gravide noen gang. Så ja, jeg tror tirsdag holdt 

Anonymkode: d24f1...726

Takk for svar, jeg virker sikkert litt hysterisk. 😅 Det bare virker så mot tyngdekraften at sædcellene kommer seg oppover og innover selv når man står oppreist, går eller sitter. Lå i senga en liten halvtime etterpå, selv om det kanskje ikke trengs, men psykisk sett trengte jeg det.

Anonymkode: 82466...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar, jeg virker sikkert litt hysterisk. 😅 Det bare virker så mot tyngdekraften at sædcellene kommer seg oppover og innover selv når man står oppreist, går eller sitter. Lå i senga en liten halvtime etterpå, selv om det kanskje ikke trengs, men psykisk sett trengte jeg det.

Anonymkode: 82466...87f

Cellene er nok såpass små at de ikke bryr seg nevneverdig om tyngdekraften 

Anonymkode: d24f1...726

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Cellene er nok såpass små at de ikke bryr seg nevneverdig om tyngdekraften 

Anonymkode: d24f1...726

Men dette med levetiden deres, det er vel individuelt hvor lenge de kan leve inni der. Har sett det oppgis til 3-5 dager, men kan vel hende at noen menns sæd lever kortere? Om det var onsdag egget slapp, bekymrer jeg meg for om sædcellene kanskje døde eller ikke kom seg langt nok "opp." Eller lever de fleste menns sædceller i det minste en dag?

Anonymkode: 82466...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sædcellene kan leve 4-5dager og "vente" på egget slippes. de bruker ca 12-36timer å bevege seg inn til egget.

hvis du derfor har samleie fra 4dager før eggløsning, og så annenhver dag fram til dagen etter positiv test har du lagt inn masse aksjer. 

egget slipper dagen etter positiv test, og da er det bare bra om sædcellene ligger klare å venter.  

Anonymkode: 4a09b...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men dette med levetiden deres, det er vel individuelt hvor lenge de kan leve inni der. Har sett det oppgis til 3-5 dager, men kan vel hende at noen menns sæd lever kortere? Om det var onsdag egget slapp, bekymrer jeg meg for om sædcellene kanskje døde eller ikke kom seg langt nok "opp." Eller lever de fleste menns sædceller i det minste en dag?

Anonymkode: 82466...87f

Tror du burde prøve å stresse litt mindre. Det er umulig å vite hvor gode spermier mannen din har på stående fot. De aller fleste lever i tre dager 

Anonymkode: d24f1...726

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

sædcellene kan leve 4-5dager og "vente" på egget slippes. de bruker ca 12-36timer å bevege seg inn til egget.

hvis du derfor har samleie fra 4dager før eggløsning, og så annenhver dag fram til dagen etter positiv test har du lagt inn masse aksjer. 

egget slipper dagen etter positiv test, og da er det bare bra om sædcellene ligger klare å venter.  

Anonymkode: 4a09b...6cb

Hadde dessverre ikke samleie dagen etter positiv test. Er derfor jeg er veldig bekymret.

Anonymkode: 82466...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..den funka dårlig.  Men der står det at dagen etter positiv test vil gi en ca 8-10  % sjanse for graviditet. Det er lavt

Anonymkode: d24f1...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

..den funka dårlig.  Men der står det at dagen etter positiv test vil gi en ca 8-10  % sjanse for graviditet. Det er lavt

Anonymkode: d24f1...726

Nei, funket fint faktisk. Tusen takk. :)  Men er eggløsningstester helt til å stole på? I går kveld, og nå, kjenner jeg jo "eggløsningssmerter," altså en slags stikking i området hvor eggstokkene er, men testen var altså negativ i dag.

Om jeg har eggløsning først i dag, ikke i går som jeg håpet og trodde, er vel sjansen liten for graviditet siden siste samleie var tirsdag kveld(rundt midnatt) ?

Anonymkode: 82466...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ok, Men tror du tirsdagen var nok, eller ville onsdag, i går, vært bedre? Kan jeg ha bommet helt? Har en tanke om at det med at sædcellene ligger og venter på egget virker så urealistisk, for føler at "alt" renner ut etter samleie uansett.

Anonymkode: 82466...87f

Ha sex når dere har lyst og ikke på tid. Annen hver dag gjennom hele mnd er bra. 

Anonymkode: d6212...83f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

sædcellene kan leve 4-5dager og "vente" på egget slippes. de bruker ca 12-36timer å bevege seg inn til egget.

hvis du derfor har samleie fra 4dager før eggløsning, og så annenhver dag fram til dagen etter positiv test har du lagt inn masse aksjer. 

egget slipper dagen etter positiv test, og da er det bare bra om sædcellene ligger klare å venter.  

Anonymkode: 4a09b...6cb

Hvor lang tid, ca. tar det fra egget slipper til det evt. kommer dit hvor sædcellene venter? La oss si jeg hadde eggløsning på onsdag (ca. 15.30, som var 24 t etter positiv test på tirsdag), og jeg hadde samleie ca. midnatt tirsdag. Om sædcellene bruker minst 12 timer, vil jo ikke egget være på plass enda om eggløsning skjedde på ettermiddag onsdag.

Kan det hende egget brukte for lang tid, så sædcellene døde i mellomtiden? Vet ikke hvor lang tid egget bruker på å vandre frem til "møteplassen" med sædcellene.

Uff, beklager, det ble rotete. Er bare veldig bekymret.

Anonymkode: 82466...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ha sex når dere har lyst og ikke på tid. Annen hver dag gjennom hele mnd er bra. 

Anonymkode: d6212...83f

Ja, men blir dessverre ikke annenhver dag fordi det mest sannsynlig ikke blir noe i kveld.

Anonymkode: 82466...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sorry at jeg spør om dette igjen, men hadde positiv test på mandag og tirsdag, negative tester onsdag og i dag.

Likevel, nå kjenner jeg skikkelig stikninger rundt/i eggstokkområdet. Kan jeg ha eggløsning nå? Siste positive test var tirsdag ettermiddag altså, nå er det to dager senere.

Burde jeg ha sex i dag likevel? Vil det hjelpe, eller var det nok med onsdag?

Kjenner intense stikninger. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 82466...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader vel ikke å ha sex i dag også? 😊 Jeg hadde positiv eggløsningstest mandag ettermiddag og kveld jeg også. Eggløsningen skulle i følge kalender være onsdag/i går. Og vi bestemte oss for å ha sex i dag også for sikkerhets skyld. 
Kjør på 😊

Anonymkode: f6262...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skader vel ikke å ha sex i dag også? 😊 Jeg hadde positiv eggløsningstest mandag ettermiddag og kveld jeg også. Eggløsningen skulle i følge kalender være onsdag/i går. Og vi bestemte oss for å ha sex i dag også for sikkerhets skyld. 
Kjør på 😊

Anonymkode: f6262...b8c

Problemet er at det må bli sent, siden partner har sen vakt, og jeg skal opp 7 i morgen. Hmmm...

Jeg har brukt masse ovulation calculators på nettet, og de sier ulike datoer, men noen av dem sier at eggløsningen min er i dag. Blir sykt forvirret. Trodde den skjedde 24 t etter positiv test, så da burde jeg hatt eggløsning i går ettermiddag.

Men kjenner stikninger som sagt. Betyr det at eggløsningen skjer nå (og da er kanskje for sent uansett?) eller skal den skje snart? Eller kan den være ferdig?

Anonymkode: 82466...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg hadde slim på søndag, mandag og tirsdag, men ikke i går eller i dag. Kan det bety noe? Har lest at man har slim før og under eggløsning, men at det forsvinner etterpå. så kanskje det jeg kjenner er smerter etter eggløsning?

Eller er det vanlig å ha eggløsning uten slim også? Vil i så fall være litt uvanlig for meg, som pleier å ha en del slim (sorry for detaljer).

Anonymkode: 82466...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...