Gå til innhold

Datet en fyr som hasjer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Antiviruset skrev (1 time siden):

Det er narkotika og det er avhengiskapende. Mange som bruker det mister kontrollen og kan gå over til tyngre stoffer. Holder det for seg selv? Det er så lett at folk som kjøper dette og bruker det selv, tilbyr det til andre. Slik han gjorde det til TS! Der er forutsetningen din allerede brutt. Hva om han tilbyr det til TS sine barn eller slektninger og trekker de inn i sitt sorte hull? TS ikke hør på dette, bruk ditt intellekt og tenk over hva konsekvensene av dette kan medføre for ditt liv.

Hasj er mindre avhengighetsskapende enn tobakk og øl. Problemet er at enkelte mennesker ikke tåler rusen, rent psykisk. I tillegg må man ofte blande det med tobakk, som igjen gir kreft. Et tredje problem er at det er ulovlig, og at man må oppsøke kriminelle for å få det.

Men i utgangspunktet så er det ingenting som sier at en som bruker hasj vil gi dette til barn. Det er jo veldig ondsinnet. Veldig få voksne vil gjøre slike ting? Om noen går over på sterkere stoffer avhenger av hvem de er, og hvorfor de bruker stoffet. Et modent menneske på førti vet hva herion og amfetamin er. Det skal godt gjøres at de blir manipulert av en eller annen selger. Hvis de i det hele tatt krysser grensen til sterkere stoffer er det fordi de har psykiske sår.

Jeg får nesten inntrykket av og til at folk ikke forstår humoren i begrepet "hasj-sprøyter". Jeg var voldsom motstander av legalisering tidligere. Selv om det skulle bli legalisert, så vil jeg aldri bruke det. Men motstanden er basert på at "økt tilgjengelighet fører til økt bruk". Men statistikken fra Portugal om legalisering viser at en del av dette ikke stemmer. Bruk går først opp, så går den ned over tid. Samtidig forbedres ulike viktige helsefaktorer. Så inntil man avklarer hva som skjer der nede i forhold til statistikk, så er jeg agnostiker. Men jeg vil aldri bruke hasj. Jeg lurer bare på om det er kostnadseffektiv å jage etter potheads?

Det er tre ting jeg vi vite i tillegg til det åpenbare: langsiktige kreft-tall, salgstall for tobakk og innleggelser i psykiatrien.

Endret av Michaelhe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Michaelhe skrev (5 minutter siden):

Hasj er mindre avhengighetsskapende enn tobakk og øl.

Dette er bare tull og stemmer ikke med folk sine praktiske erfaringer. Spør nesten alle pårørende til narkomane! Det startet med hasjen sier nesten samtlige! Men hva fanden vet de pårørende som står i det over år ? Sikkert noen tullinger.

Og når han må ha hasjen midt under en date? Er man ikke avhengig da? Jeg har datet av og til de siste årene, og det har aldri slått meg å drikke når jeg er på de første datene. Da vil jeg være skjerpet, vise oppmerksomhet og ikke være sløv eller påvirket. Han har dopskallen her gir jo blanke blaffen! Bringer inn narkotika i hjemmet hennes som er straffbart, og røyker det i hennes påsyn og blir sløv? Inne i huset hennes! Og du vil med en rimelig snev av seriøsitet hevde at dette ikke er et enormt stor rødt flagg? Da er det forsvaret for hasj som kommer frem, og ikke TS sitt tarv for øyet du har :)  Beklager å måtte si det med min subjektive oppfatning av det som kommuniseres her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (7 minutter siden):

Dette er bare tull og stemmer ikke med folk sine praktiske erfaringer. Spør nesten alle pårørende til narkomane! Det startet med hasjen sier nesten samtlige! Men hva fanden vet de pårørende som står i det over år ? Sikkert noen tullinger.

Og når han må ha hasjen midt under en date? Er man ikke avhengig da? Jeg har datet av og til de siste årene, og det har aldri slått meg å drikke når jeg er på de første datene. Da vil jeg være skjerpet, vise oppmerksomhet og ikke være sløv eller påvirket. Han har dopskallen her gir jo blanke blaffen! Bringer inn narkotika i hjemmet hennes som er straffbart, og røyker det i hennes påsyn og blir sløv? Inne i huset hennes! Og du vil med en rimelig snev av seriøsitet hevde at dette ikke er et enormt stor rødt flagg? Da er det forsvaret for hasj som kommer frem, og ikke TS sitt tarv for øyet du har :)  Beklager å måtte si det med min subjektive oppfatning av det som kommuniseres her.

Haugevis av mine venner røkte hasj. En av mine venner som brukte sterkere stoffer er begravet i sørpå. Alle har noen slike fra ungdommen.

Det er klart å røyke hasj på date er ikke bra. Det ER et rødt flagg. Man skal gjøre et godt inntrykk. Det synes jeg alle skal forvente som går på date.

Det å få potheads inn i huset er heller ikke bra. Det liker ikke jeg heller, spesielt hvis de begynner å ringe rundt. De er veldig sosiale, dessverre.

Men det er altså ikke rusen som er grunnen til at hasj er ulovlig. Kreft, ok. Men det er en del av det sosiale som følger med. I tillegg til en del historiske tilfeldigheter.

Endret av Michaelhe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har han barn?

Anonymkode: 1e1c4...235

Ja, men de er fra 15år. 

Anonymkode: 11f63...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo treffe han de gangene vi vil ha hverandre. 😉 men ikke med barna hjemme. De får være trygt hos far da. Jeg er uansett ikke fan av dette og vet ikke hvor stor grad påvirket de blir? Er det fare for psykotiske trekk? Som sagt, jeg aner ingenting rundt hasj. (Heldigvis) 

Men han er deilig og vi ligger gjerne sammen. TS

 

Anonymkode: 11f63...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en mann som ønsker å satse på deg og ditt barn. Ikke en 41 åring som du skal være barnevakt for og passe på så han ikke dummer seg ut med politiet. Du er svært barneslig for å ikke dumpe han fort som overhode mulig, på grunn av fine vipper. Fine vipper gir deg ikke en kvalitetsmann som du skal bruke livet ditt på.  

Anonymkode: 089c7...886

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du trenger en mann som ønsker å satse på deg og ditt barn. Ikke en 41 åring som du skal være barnevakt for og passe på så han ikke dummer seg ut med politiet. Du er svært barneslig for å ikke dumpe han fort som overhode mulig, på grunn av fine vipper. Fine vipper gir deg ikke en kvalitetsmann som du skal bruke livet ditt på.  

Anonymkode: 089c7...886

Jeg vet det. Tror bare jeg koser meg litt for mye i single tilværelsen min nå. Jeg skal ha en narkofri kjæreste. 

Anonymkode: 11f63...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 4.46):

Han blir nok skuffet - men jeg er nødt til  la vær å treffe han pga bruken sin. Det er kun fordi jeg har barn. Hvorfor bli mer glad i han når jeg vet det aldri skal bli oss? Som sagt, jeg har aldri vært borti narkotika (med fri vilje) kun fått i drinken da jeg var ungdom. 

Så bør jeg bare si det rett ut? Han liker meg så inderlig godt. Eller beholde han som venn inntil videre? Jeg vil absolutt ikke kobles på av bv. Innblandes av eksen fordi de er redd jeg har truffet en mann som bruker stoff. Så jeg tenker fornuftig nå og la det være. 

Anonymkode: 11f63...8db

Altså, hadde han virkelig likt deg så hadde han allerede slutta... Det er ikke heroin han driver med. En trenger bare litt viljestyrke til å holde seg unna. 

Hold deg unna, ikke involvert ungene. Han er en mann på 40+ som bryter loven og ruser seg. Til og med når han er med dama si.. Dette vitner om dårlig holding. 

Jeg har titalls år med kjennskap til røykermiljøet og ved spesielle anledninger, utenlandsreiser, dating osv så er det null problem med å la være for folk med å røyke. En svetter bare sinnsykt om natta, noen stresser også kanskje litt men det går greit å la være. Det er disse som det ikke er tak som ikke klarer å la være, eller disse som også ruser seg på annet. Det at han må røyke når han er med deg er et skikkelig dårlig tegn. Du er ikke verdt offeret

Jeg ville styrt unna, ville aldri hatt en sånn rundt ungene. 

Anonymkode: 407e4...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 0.14):

Da stoppet jeg umiddelbart å like han. Han er 41 og jeg er 31. Jeg selv har aldri prøvd dette og i ung alder sa jeg alltid nei. Det triste er at han er utrolig kjekk, flott utseende - mørk, penerekk og øyne, mørke lange vipper. Han blir litt sløv dessverre. Han er veldig på meg... Jeg har barn og er livredd og involvere meg med han. Hvordan hjelpe han videre? Han vil egentlig stoppe, men ser ikke ut til at han klarer det. Jeg utelukker fullstendig kjærlighet med han. 

Anonymkode: 11f63...8db

Viss han "vil egentlig stoppe" så klarer han det. Jeg ødelagde over 12år(!!) av livet mitt pga hasjrøyking men klarte heldigvis å slutte for over 1,5 år siden. Er kun viljestyrken det står på men det går fint ann å slutte og man kan faktisk klare det om man virkelig vil.   

No vet ikke jeg hvor seriøst forholdet deres er men hadde jeg vært deg so hadde jeg gitt ham eit ultimatum, enten vil ham være med deg eller så kan han fortsette å røyke.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (15 timer siden):

Dette er bare tull og stemmer ikke med folk sine praktiske erfaringer. Spør nesten alle pårørende til narkomane! Det startet med hasjen sier nesten samtlige! 

Nei DETTE er bare tull😝🤣 Dette er noe du har lest for 40 år siden og hengt deg oppi

Anonymkode: 99a11...ae2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 5.58):

Jeg tror folk trenger å bli opplyst på dette tema, søk på nrk- Folkeopplysningen, cannabis. 
Alkohols dreper hjerneceller, hasj bedøver. Dere kan se på bilkjøring- sammenlign rusen, om dere vil. Alkohol er langt farligere for samfunnet.

TS, jeg forstår deg godt, jeg må si at jeg syns det var rimelig spesielt og frekt om han har tatt med seg shitten sin til deg , visste du om dette på forhånd? I og med at du har barn i hus er ikke dette bra. Nå gidder ikke politiet å bry seg veldig om slike saker om det ikke er mindreårige i bildet. 
Når det er sagt, så skal du gi opp kjærligheten fordi han røyker litt?!! 
Sett noen regler, men herregud, hva vet du om at dette ikke kan bli helt supert om en stund fram? Kjærligheten kreves jobb! Men hvis ikke du gidder så er det jo greit! Men lagt han på hylla har du ikke, iom at du skriver her. Bli kjent med han; du har sikkert litt bagasje, du også! ☺️
Håper du klarer å se bortifra en joint i ny og ned, framfor alkohol rus. Fysj. Tro meg; bedre å ha en slapp kosegutt i sofaen enn en som flyr ute til langt på natt. 
vi har alle noe. 😊

Anonymkode: 99a11...ae2

Er veldig enig i mye av det du skriver men det spørs litt hvor mye han røyker også.. holdt på med det selv i veldig mange år før jeg sluttet og først no ser jeg hvor mye hasjen ødela for meg.

Skal også sies at folk tåler det forskjellig og det er enorm forskjell på å ta seg ein joint i ny og ne og røyke fast da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (15 timer siden):

Spør nesten alle pårørende til narkomane! Det startet med hasjen sier nesten samtlige! Men hva fanden vet de pårørende som står i det over år ? Sikkert noen tullinger.

Men hvorfor gjør du det gigantiske hoppet til skal det være en sammenheng bare fordi at de fleste tester cannabis først?  

  Ja, de fleste tar småe risikoer før de tar større på omtrent alt som er forbundet med risiko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan jo treffe han de gangene vi vil ha hverandre. 😉 men ikke med barna hjemme. De får være trygt hos far da. Jeg er uansett ikke fan av dette og vet ikke hvor stor grad påvirket de blir? Er det fare for psykotiske trekk? Som sagt, jeg aner ingenting rundt hasj. (Heldigvis) 

Men han er deilig og vi ligger gjerne sammen. TS

 

Anonymkode: 11f63...8db

Det går jo ann, eneste faren er at sexen er så bra at du blir forelska. Typisk for oss kvinner å få følelser då😂

Kjenner mange som røyker og ingen får psykotiske trekk av det.. men det påvirker energinivået og ikke minst økonomien. Men det spørs så klart hvor mye han røyker.  Men siden han gjorde det når han var på besøk hos deg so tipper jeg at det er en del?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker en del over de etniske aspektene ved illegale rusmidler. Det bidrar tross alt til menneskesmugling, drap og prostitusjon. Hadde nok ikke klart å være venn med noen som finansierte det. 

Endret av Majer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slut skrev (3 timer siden):

.. holdt på med det selv i veldig mange år før jeg sluttet og først no ser jeg hvor mye hasjen ødela for meg.

 

Kan jeg spørre om hva som ble ødelagt?Nyskjerrig da jeg røyker selv.

Anonymkode: 06d40...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slut skrev (3 timer siden):

Viss han "vil egentlig stoppe" så klarer han det. Jeg ødelagde over 12år(!!) av livet mitt pga hasjrøyking men klarte heldigvis å slutte for over 1,5 år siden. Er kun viljestyrken det står på men det går fint ann å slutte og man kan faktisk klare det om man virkelig vil.   

No vet ikke jeg hvor seriøst forholdet deres er men hadde jeg vært deg so hadde jeg gitt ham eit ultimatum, enten vil ham være med deg eller så kan han fortsette å røyke.. 

Hvordan ødelagt?Gikk over på tyngre stoffer?

Anonymkode: 06d40...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan jeg spørre om hva som ble ødelagt?Nyskjerrig da jeg røyker selv.

Anonymkode: 06d40...b8d

Fullførte ikke skulen og mista mange venner, eneste jeg ville var å sitte heime å røyke. Å reise var ikkje det snakk om, for tenk hva viss jeg ikke får taki røykings i utlandet😅(sleit med matlyst og søvn når jeg ikke røykte so foretrekte å ikke reise utenlands).  

Hadde lite kontakt med familien, hver gang vi var sammen so ville jeg bare stikke frå dei og ta meg ein blås. Når jeg endelig slutta so begynde jeg å forstå at jeg ikke kjente familien min på ordentlig. 

Men jeg er nok eit av dei 'verste' tilfeller da, holdt på i over 12år, hver dag og i store mengder. Alle pengane gjekk til det. Jeg klarte fint å jobbe og alt men på alle dei åra klarte ikke jeg å spare 1kr. So røykinga gjekk veldig utover økonomien også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan ødelagt?Gikk over på tyngre stoffer?

Anonymkode: 06d40...b8d

Gjekk aldri over på tyngre stoff nei.

Men fullførte ikke skulen og mista mange venner, eneste jeg ville var å sitte heime å røyke. Å reise var ikkje det snakk om, for tenk hva viss jeg ikke får taki røykings i utlandet😅(sleit med matlyst og søvn når jeg ikke røykte so foretrekte å ikke reise utenlands).  

Hadde lite kontakt med familien, hver gang vi var sammen so ville jeg bare stikke frå dei og ta meg ein blås. Når jeg endelig slutta so begynde jeg å forstå at jeg ikke kjente familien min på ordentlig. 

Men jeg er nok eit av dei 'verste' tilfeller da, holdt på i over 12år, hver dag og i store mengder. Alle pengane gjekk til det. Jeg klarte fint å jobbe og alt men på alle dei åra klarte ikke jeg å spare 1kr. So røykinga gjekk veldig utover økonomien også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for denne regelen:

* Oppfordring til, tilretteleggelse for eller forherligelse av brudd på norsk lov. Dette inkluderer også voldshandlinger, voldsbruk, voldtekt og lignende. Man kan diskutere eksisterende lovverk, men debatt rundt for eksempel rusmidler som er ulovlige i Norge vil bli slettet.

Samt brukerdebatt, latterliggjøring, og avsporing. 

Moonshine, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetilkasper@outlo skrev (4 timer siden):

Siden han spurte om du skal ha, så ville jeg nok vært betenkt. 

Er normal høflighet,ikke værre en det.

Anonymkode: 06d40...b8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...