AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #1 Skrevet 20. oktober 2021 Da stoppet jeg umiddelbart å like han. Han er 41 og jeg er 31. Jeg selv har aldri prøvd dette og i ung alder sa jeg alltid nei. Det triste er at han er utrolig kjekk, flott utseende - mørk, penerekk og øyne, mørke lange vipper. Han blir litt sløv dessverre. Han er veldig på meg... Jeg har barn og er livredd og involvere meg med han. Hvordan hjelpe han videre? Han vil egentlig stoppe, men ser ikke ut til at han klarer det. Jeg utelukker fullstendig kjærlighet med han. Anonymkode: 11f63...8db 10
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #2 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da stoppet jeg umiddelbart å like han. Han er 41 og jeg er 31. Jeg selv har aldri prøvd dette og i ung alder sa jeg alltid nei. Det triste er at han er utrolig kjekk, flott utseende - mørk, penerekk og øyne, mørke lange vipper. Han blir litt sløv dessverre. Han er veldig på meg... Jeg har barn og er livredd og involvere meg med han. Hvordan hjelpe han videre? Han vil egentlig stoppe, men ser ikke ut til at han klarer det. Jeg utelukker fullstendig kjærlighet med han. Anonymkode: 11f63...8db Ikke minst, en snill personlighet. Anonymkode: 11f63...8db
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #3 Skrevet 20. oktober 2021 Du burde dumpe han, hasj er ulovlig og plutselig sitter du med besittelse eller bruk på rullebladet. Anonymkode: 81578...a73 14
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #4 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da stoppet jeg umiddelbart å like han. Han er 41 og jeg er 31. Jeg selv har aldri prøvd dette og i ung alder sa jeg alltid nei. Det triste er at han er utrolig kjekk, flott utseende - mørk, penerekk og øyne, mørke lange vipper. Han blir litt sløv dessverre. Han er veldig på meg... Jeg har barn og er livredd og involvere meg med han. Hvordan hjelpe han videre? Han vil egentlig stoppe, men ser ikke ut til at han klarer det. Jeg utelukker fullstendig kjærlighet med han. Anonymkode: 11f63...8db Hvorfor ønsker du og hjelpe han videre, dersom kjærlighet er helt utelukket? Anonymkode: 10ddd...811 6
Doktor Dyregod Skrevet 20. oktober 2021 #5 Skrevet 20. oktober 2021 Ikke et dumt valg å holde seg unna👍👍 11
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #6 Skrevet 20. oktober 2021 Doktor Dyregod skrev (24 minutter siden): Ikke et dumt valg å holde seg unna👍👍 Jeg har sagt det til han. Vil ikke ha ha i livet om han hasjer. Fir meg er det helt uaktuelt å prøve. Det lukter fy og den sløvheren gjør meg kvalm. Han er veldig snill, så synd han gjør dette. Anonymkode: 11f63...8db
Gjest Apfel Skrevet 20. oktober 2021 #7 Skrevet 20. oktober 2021 Dessverre men det er ingenting du kan gjøre for å hjelpe han til å slutte. Det er et prosjekt han må gjøre på egenhånd. Det eneste du kan gjøre er å være en god venn (om det er det du ønsker siden du skriver at du utelukker kjærlighet?) ikke dømme han, men sette grenser for deg selv om hva du godtar i ditt nærvær. Dvs. at han ikke får røyke på besøk hos deg eller slikt.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #8 Skrevet 20. oktober 2021 Apfel skrev (6 minutter siden): Dessverre men det er ingenting du kan gjøre for å hjelpe han til å slutte. Det er et prosjekt han må gjøre på egenhånd. Det eneste du kan gjøre er å være en god venn (om det er det du ønsker siden du skriver at du utelukker kjærlighet?) ikke dømme han, men sette grenser for deg selv om hva du godtar i ditt nærvær. Dvs. at han ikke får røyke på besøk hos deg eller slikt. Takk som sier det. Han røykte sist han var her. Han var forsiktig med at naboer ikke så dette. Men jeg kjente lukta var intens, han ble sløv og lite tiltrekkende. Han spurte om jeg skulle ha og sa såklart nei. Vil jeg få noen straff med å være hans venn? Jeg rører jo ikke dette. Bare redd om folk tror jeg gjør det. Jeg er mamma til to og setter de foran alt. Vil ikke ha en mann som røyke hasj. Anonymkode: 11f63...8db 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #9 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Du burde dumpe han, hasj er ulovlig og plutselig sitter du med besittelse eller bruk på rullebladet. Anonymkode: 81578...a73 Hvordan kan jeg involveres når jeg ikke bruker hasj? Anonymkode: 11f63...8db 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #10 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk som sier det. Han røykte sist han var her. Han var forsiktig med at naboer ikke så dette. Men jeg kjente lukta var intens, han ble sløv og lite tiltrekkende. Han spurte om jeg skulle ha og sa såklart nei. Vil jeg få noen straff med å være hans venn? Jeg rører jo ikke dette. Bare redd om folk tror jeg gjør det. Jeg er mamma til to og setter de foran alt. Vil ikke ha en mann som røyke hasj. Anonymkode: 11f63...8db Nei, du blir ikke straffet for å være venn eller partner med han. "Hasjere" blir dessuten sjeldent straffet for det, da det blir sett på som en minimal kriminell handling. Har han sagt at han ønsker hjelp til å slutte? Eller er det bare noe han sier fordi han tror det er det du vil høre? Han kan legge seg inn til avrusning. Anonymkode: e30e0...863 4
Gjest Apfel Skrevet 20. oktober 2021 #11 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk som sier det. Han røykte sist han var her. Han var forsiktig med at naboer ikke så dette. Men jeg kjente lukta var intens, han ble sløv og lite tiltrekkende. Han spurte om jeg skulle ha og sa såklart nei. Vil jeg få noen straff med å være hans venn? Jeg rører jo ikke dette. Bare redd om folk tror jeg gjør det. Jeg er mamma til to og setter de foran alt. Vil ikke ha en mann som røyke hasj. Anonymkode: 11f63...8db Jeg ville ikke tillatt at noen brukte ulovlige rusmidler, eller oppbevarte ulovlige rusmidler i mitt hjem. Spesielt ikke om jeg var mor til to barn, og hvertfall ikke om de var hjemme. Worst case: La oss si det skulle skje noe mens han røyker hos deg, at et av barna blir syk eller trenger ambulanse eller noe slik ? Det er worst case da men. Så lukter ambulsefolka hasj hjemme hos deg, det er grunnlag for bekymringsmelding. Eller at du får overraskelsesbesøk av noen andre som lukter det, så begynner ryktebørsen å gå om at du henger med NN og dere røyker hasj hjemme hos deg mens barna sover ?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #12 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, du blir ikke straffet for å være venn eller partner med han. "Hasjere" blir dessuten sjeldent straffet for det, da det blir sett på som en minimal kriminell handling. Har han sagt at han ønsker hjelp til å slutte? Eller er det bare noe han sier fordi han tror det er det du vil høre? Han kan legge seg inn til avrusning. Anonymkode: e30e0...863 Ikke trådstarter her, men tror neppe det er ett reelt ønske fra hans side. Han er 41år, om han ønsker å slutte med hasj da, hadde han gjort det for lengesiden. Anonymkode: 08a46...12c 5
Pachka Sigaret Skrevet 20. oktober 2021 #13 Skrevet 20. oktober 2021 (endret) Du har nok tatt rette valget. Det å oppsøke hjelp er nesten noe han må bestemme selv, det er hans liv og du kan ikke ta på deg ansvaret med å hjelpe noen som ikke selv ønsker det og selv vil det. Og for all del hold rusmidlet langt unna barna! Hvis noen under 25 før hjernen er ferdig utviklet røyker hasj kan det ha enorme negative konsekvenser for hjernens utvikling, og omså skade personligheten og i verste fall føre til død. Du burde holde fyren langt unna ditt hjem hvis han må røyke mens han er der, for f.eks. jeg kjenner lukten av hasj med en gang siden jeg har vært vant med at folk bl.a. i studentbyen røykte hasj jevnlig, jeg ville klart å identifisere det. Vanligvis ville jeg ikke reagert, men med små barn til stede kan jeg ikke garantere at det ikke sendes inn en bekymringsmelding. Narkotika er alltid farlig siden det kan oppstå psykose, og det kan oppstå av nesten alle typer narkotiske stoffer. Det verste? Man vet ikke på forhånd hvem som er i risikosonen for å få psykoser. Jeg har selv en venn som røykte hasj og da fikk han panikk-anfall med hallusinasjoner, og det var ikke pent... Han sluttet med dette tvert etter denne opplevelsen. Det blandes det alt mulig inn spesielt i syntetiske mikser, f.eks. kan det oppstå spor av Fentany blandet inn i rusmidlet, og det er som sagt 100 ganger sterkere enn Morfin og kan lett føre til overdose. Det er ikke lenge siden jeg så en artikkel om en jente på 16-år i NRK som hadde vært i tre begravelser pga. overdose blant venner under 21, og det er virkelig trist å se hva som foregår i rusmiljøet og spesielt hos unge. Jeg vet ikke helt hva som er verst av hasj og syntetiske stoffer. Endret 20. oktober 2021 av Pachka Sigaret 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #14 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Takk som sier det. Han røykte sist han var her. Han var forsiktig med at naboer ikke så dette. Men jeg kjente lukta var intens, han ble sløv og lite tiltrekkende. Han spurte om jeg skulle ha og sa såklart nei. Vil jeg få noen straff med å være hans venn? Jeg rører jo ikke dette. Bare redd om folk tror jeg gjør det. Jeg er mamma til to og setter de foran alt. Vil ikke ha en mann som røyke hasj. Anonymkode: 11f63...8db Jeg hadde ikke aksepter røyking der barna der. Har selv røykt masse, men røyka sist tre måneden før jeg ble gravid. Nå er ungen snart 12 år. At jeg ser fram til at hun blir 18 år og jeg kan ta en joint igjen 😅 I verste fall blir du meldt til bv, men tror nok at saken henlegges ganske raskt. Anonymkode: 63459...7ca 8
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #15 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da stoppet jeg umiddelbart å like han. Han er 41 og jeg er 31. Jeg selv har aldri prøvd dette og i ung alder sa jeg alltid nei. Det triste er at han er utrolig kjekk, flott utseende - mørk, penerekk og øyne, mørke lange vipper. Han blir litt sløv dessverre. Han er veldig på meg... Jeg har barn og er livredd og involvere meg med han. Hvordan hjelpe han videre? Han vil egentlig stoppe, men ser ikke ut til at han klarer det. Jeg utelukker fullstendig kjærlighet med han. Anonymkode: 11f63...8db Da vil han ikke nok. har selv røyket i 10-12 år å bare la fra meg j-en på dagen. Kastet siggen en måned senere etter 18 år. Gjorde det pga helsen å røyk ned i lungene. Alltid sagt at det måtte en jente til for at jeg skulle gå videre så vil han ikke så er han mer glad i j-en en deg. Hasj er ikke avhengighetsskapende heller. I usa så var det bare tapere som røyket før imens nå er det helt legitimt. Det er ikke farligere en å ta et glass vin. De som snakker om psykose osv. har de selv testet eller er det hjernevaskingen som sitter dypt..? Anonymkode: c642d...294 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #16 Skrevet 21. oktober 2021 Pachka Sigaret skrev (44 minutter siden): Hvis noen under 25 før hjernen er ferdig utviklet røyker hasj kan det ha enorme negative konsekvenser for hjernens utvikling, og omså skade personligheten og i verste fall føre til død. Død faktisk,denne må du nesten linke til. Anonymkode: 06d40...b8d 14
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #17 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da vil han ikke nok. har selv røyket i 10-12 år å bare la fra meg j-en på dagen. Kastet siggen en måned senere etter 18 år. Gjorde det pga helsen å røyk ned i lungene. Alltid sagt at det måtte en jente til for at jeg skulle gå videre så vil han ikke så er han mer glad i j-en en deg. Hasj er ikke avhengighetsskapende heller. I usa så var det bare tapere som røyket før imens nå er det helt legitimt. Det er ikke farligere en å ta et glass vin. De som snakker om psykose osv. har de selv testet eller er det hjernevaskingen som sitter dypt..? Anonymkode: c642d...294 To tomler opp 👍 Forskning sier at hvis du får psykose under bruk av rus hadde du fått det uansett hvilket. Da har du det i deg og rusen får fram psykosen raskere. En av de farligste rusmidlene som får frem psykose er alkohol. Sopp er minst farlig og derretter kommer hasj. Så kommer en del andre rusmidler før alkohol kommer ganske på topp. Ja, dere leste riktig folkens, hasj er mye mindre skadelig for både kropp og psyke enn alkohol. Nå er det nok mange som mener jeg lyver, men det er bare å lese seg litt opp. Når det er sagt, jeg ville aldri hatt ulovligheter rundt mine barn. Jeg ville pratet med denne mannen om bruk av ulovlige stoffer rundt meg og mine barn, så får han velge selv hva som betyr mest. Anonymkode: f6b61...e33 6
Pachka Sigaret Skrevet 21. oktober 2021 #18 Skrevet 21. oktober 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Død faktisk,denne må du nesten linke til. Anonymkode: 06d40...b8d Det tilhører nok sjeldenheten, men f.eks. skader på lungene og så kreft eller kols er å forvente fra noe som du røyker. Det er kjent at du får flere kreftfremkallende stoffer inn i lungene fra cannabis. Fra skolen lærte vi bl.a. at du får i deg 4-5 ganger så mye tjære i lungene som ved vanlig røyk. https://nhi.no/psykisk-helse/rus-og-avhengighet/narkotiske-stoffer/cannabis-gir-lungesykdom/ Det er også noen studier som har undersøkt en mulig sammenheng mellom cannabisbruk og akutt hjerte- og karsykdom f.eks. hjernedød registrert med annen dødsårsak. 3
Polyester Skrevet 21. oktober 2021 #19 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De som snakker om psykose osv. har de selv testet eller er det hjernevaskingen som sitter dypt..? Jeg er helt enig med deg i det du skriver men jeg ble psykotisk i en periode da jeg hadde ekstremt angst, var veldig deprimert, nettopp hadde flyttet fra et dårlig hjemmemiljø og i tillegg drakk og røyka mye. Røyka fra jeg sto opp til jeg la meg hver dag. Spiste ikke stort heller. Hadde det ikke vært for alt det andre enn den eksteme røykingen så hadde jeg nok ikke blitt så syk at det endte i psykose, det var jo fordi jeg allerede var syk i hodet mitt. Jeg hadde nok ikke blitt psykotisk om jeg ikke røyket heller.
Polyester Skrevet 21. oktober 2021 #20 Skrevet 21. oktober 2021 Pachka Sigaret skrev (5 minutter siden): Det tilhører nok sjeldenheten, men f.eks. skader på lungene og så kreft eller kols er å forvente fra noe som du røyker. Det er kjent at du får flere kreftfremkallende stoffer inn i lungene fra cannabis. Fra skolen lærte vi bl.a. at du får i deg 4-5 ganger så mye tjære i lungene som ved vanlig røyk. https://nhi.no/psykisk-helse/rus-og-avhengighet/narkotiske-stoffer/cannabis-gir-lungesykdom/ Det er også noen studier som har undersøkt en mulig sammenheng mellom cannabisbruk og akutt hjerte- og karsykdom f.eks. hjernedød registrert med annen dødsårsak. Men du skriver i forrige innlegg at det kan føre til død hvis man er under 25?? Tobakken man blander med hjelper veldig godt på veien til ødelagte lunger her altså. Cannabis-rusen kan man ikke dø av. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå