Gå til innhold

Ungen til naboen plager hunden min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har hele tiden sagt til han hvis han gjør ting hunden ikke liker. Men formulert som f.eks " Når du sparker ballene mot hunden vil han leke med den, og de kan bli ødelagt. Hvis du vil leke med hunden kan vi hente en av hundens baller." Etterhvert gikk det over til "Nå er vi opptatt med å trene, ikke gå bort til han nå." Mens de siste månedene har det vært "slutt å terge hunden" eller "stopp". Jeg har tidligere forklart han hvorfor han ikke skal terge, hvorfor jeg trener hunden osv. Gutten er 10 år og snakker/forstår norsk, til og med en 3 åring ville forstått de beskjedene og forklaringene denne 10 åringen har fått. 

Ta ballene fra han. Ta dem inn i huset ditt. Ikke gi tilbake. 
 

Og kommer han mot dere når dere trener, bli gjerne helt psyko. Å være snill og pedagogisk funker ikke.  Ta gjerne bær han hjem til foreldrene sine om du er i stand til det. 

Anonymkode: a0ba3...d4b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Paprikamannen skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at man burde være glad for å se barn ute. Kanskje hun kunne inkludert guttungen i treningen. Behøver ikke å forvente at en guttunge skal forstå en voksen kvinne sine behov.

Hallo! Du må jo lese innleggene til ts! Dette er ikke en voksens kvinne sine behov, dette handler om et dyr. Guttungen er en mobber. 

Anonymkode: a0ba3...d4b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (Akkurat nå):

Da kan du jo starte med å ta inn over deg historen som fortelles. Og innleggene..

De sier at hun har forsøkt. Hvis en voksen kvinne ikke klarer å takle en guttunge, finne foreldrene, eller skremme de bort så velger man kvinneguiden.

Dette er et ikke problem som er typisk kvinneproblem som kvinner elsker å diskutere. Så dere får fortsette uten meg.

Ha en fin kveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hallo! Du må jo lese innleggene til ts! Dette er ikke en voksens kvinne sine behov, dette handler om et dyr. Guttungen er en mobber. 

Anonymkode: a0ba3...d4b

Guttungen er en fremtidig sjef som lærer seg i tidlig alder hvordan man kan vippe kvinner av pinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paprikamannen skrev (2 minutter siden):

Guttungen er en fremtidig sjef som lærer seg i tidlig alder hvordan man kan vippe kvinner av pinnen.

HA-HA,  du og guttungen finner sikkert tonen🥶

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (1 minutt siden):

HA-HA,  du og guttungen finner sikkert tonen🥶

Ja jeg jobber i klageavdelingen på jobben sin support avdeling. Vi har fått beskjed om å gi nye produkter til alle som klager. Ofte når det ringer kvinner så misforstår jeg bevisst hva de sier og dette vipper de av pinnen. Kvinner blir også forbanna når man har sagt navnet feil flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paprikamannen skrev (6 minutter siden):

Guttungen er en fremtidig sjef som lærer seg i tidlig alder hvordan man kan vippe kvinner av pinnen.

Å vinkle dette inn mot kjønnskamp er vel i overkant søkt? 
Det finnes udugelige foreldre,akkurat som det finnes udugelige hundeeiere. Av og til er det såpass lite å hente at man heller må finne metoder som gjør det håndterbart i hverdagen,for sin egen del. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paprikamannen skrev (9 minutter siden):

Det er ikke sånn at du er barnløs, behandler hunden som en unge og egentlig er trist over at du ikke har barn?

Jeg vet ikke bare spør. Guttungen i treet høres kul ut.

Jeg har et eget barn og et stebarn som er begge er i tenårene.  Jeg trener hunden fordi dette er en gjeterhund som har behov for mye mentaltrening for å trives siden jeg ikke har en stor dyreflokk han kan drive. Jeg viste hva jeg gikk til når jeg valgte en gjeterhund, og er innstilt på å gi han det.  Men selvfølgelig, jeg kan jo bare la være å trene hunden og satse på at han selv finner ut hvordan jeg vil at han skal oppføre seg. Bare tenk på hvor mange veloppdragne og stabile hunder vi hadde fått i Norge hvis alle bare sluttet med å trene hundene sine🙄 

Hadde jeg behandlet hunden som en unge, så hadde jeg ikke holdt på å lære hunden at når jeg sier sitt eller bli så skal han gjøre det med en gang og hver gang jeg sier det. 

 

Anonymkode: 1e644...1e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har det ikke godt hjemme. Han blir ikke sett og hørt, og utagerer som dette. Hva du kan gjøre, er jo et godt spørsmål, ettersom du har inkludert ham med hunden tidligere. Kanskje er du drit lei hele ungen, det ville jeg vært, men har du litt raushet og tålmodighet, så kan dette gå bra. Kanskje bestikkelser funker, men kanskje i tillegg til en dypere samtale? Spør om han vil være med å kjøpe is eller hva enn, så går dere tur med hunden til butikken og du snakker deg innpå ham. Skap en god relasjon. 
Da blir han sett og hørt av deg, i hvert fall. Sannsynligvis vil han ganske raskt få mer respekt for deg og hunden også.

Anonymkode: 732ff...74b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har et eget barn og et stebarn som er begge er i tenårene.  Jeg trener hunden fordi dette er en gjeterhund som har behov for mye mentaltrening for å trives siden jeg ikke har en stor dyreflokk han kan drive. Jeg viste hva jeg gikk til når jeg valgte en gjeterhund, og er innstilt på å gi han det.  Men selvfølgelig, jeg kan jo bare la være å trene hunden og satse på at han selv finner ut hvordan jeg vil at han skal oppføre seg. Bare tenk på hvor mange veloppdragne og stabile hunder vi hadde fått i Norge hvis alle bare sluttet med å trene hundene sine🙄 

Hadde jeg behandlet hunden som en unge, så hadde jeg ikke holdt på å lære hunden at når jeg sier sitt eller bli så skal han gjøre det med en gang og hver gang jeg sier det. 

 

Anonymkode: 1e644...1e3

Godt du ikke har en voksen, aggressiv Rottweiler og med et anstrengt forhold til barn da.. Kunne jo lett blitt en heftig forside i avisen. Lykke til med treningen, håper det ender godt. For egen del hadde jeg nok klikket for lenge siden..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (3 minutter siden):

Godt du ikke har en voksen, aggressiv Rottweiler og med et anstrengt forhold til barn da.. Kunne jo lett blitt en heftig forside i avisen. Lykke til med treningen, håper det ender godt. For egen del hadde jeg nok klikket for lenge siden..

Takk for det, satser på at det løser seg til slutt. Og aller helst før jeg klikker totalt og skaffer meg en aggressiv rottweiler  😅

Anonymkode: 1e644...1e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, ikke svar Paprikamannen. Alt han skriver er for å irritere og hisse opp folk. Absolutt alle innleggene til den brukeren er trolleinnlegg.

Anonymkode: c3dc7...529

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tro at jeg skriver dette, men:  Kan det være en idé og å undersøke om hvorvidt det er en hundepark i nærheten? Hvor det er lov og å trene fritt med hunden. Vet det er en del slike steder i Oslo, bl a 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folkens, ikke svar Paprikamannen. Alt han skriver er for å irritere og hisse opp folk. Absolutt alle innleggene til den brukeren er trolleinnlegg.

Anonymkode: c3dc7...529

OK. Mottatt. Ser han ut som en paprika også?👹

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (6 minutter siden):

Jeg kan ikke tro at jeg skriver dette, men:  Kan det være en idé og å undersøke om hvorvidt det er en hundepark i nærheten? Hvor det er lov og å trene fritt med hunden. Vet det er en del slike steder i Oslo, bl a 

Må vel føles litt feil, og måtte flykte fra egen hage og til en offentlig park. Bare for å få være i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest om foreldrene høres dette ut som en gutt som søker oppmerksomhet på feil måte. Foreldrene gir han verken oppmerksomhet eller veiledning. 

Ikke ofte jeg sier det (selv om mange på kg gjør det veldig ofte 🙈) men en bekymringsmelding til barnevernet kunne vært på sin plass. Om foreldrene ikke tar dine henvendelser seriøs tyder det på mangelfull oppfølging. 

Hvertfall luftet med en telefon og diskutert med bv.

Anonymkode: 5b410...eb8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mari Y skrev (4 minutter siden):

Jeg kan ikke tro at jeg skriver dette, men:  Kan det være en idé og å undersøke om hvorvidt det er en hundepark i nærheten? Hvor det er lov og å trene fritt med hunden. Vet det er en del slike steder i Oslo, bl a 

Jo, det er det. Men de er nesten alltid andre der, og siden dette er en unghund med hormoner som løper løpsk, så blir andre hunder eller steder hvor mange andre hunder har markert litt for utfordrende for han når jeg vil at han skal ha fokus på meg. For å ikke snakke om hvis en tispe har vært der, da er lyset på men ingen hjemme😅 

Anonymkode: 1e644...1e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjeter hund. Ergo kan du fint lære unghunden til å ignorere et barn som lager lyder/skaper seg. Alt barnet kaster mot dere, ser du på som ekstra distraksjon. Ta opp ball, pinne osv, mens hunden enten sitter eller går fot. Alt som du plukker opp, legger du inne hos deg. Skal ungen ha disse tilbake, får han komme sammen med foreldrene og hente. Fortell dem at dette vil fortsetter fram til ungen klarer å la være å kaste ting mot dere når dere er ute. Ikke gi de en forklaring utenom. De behøver ikke vite at det er pga trening av hunden. Folk har en tendens til å forstå enkle ting, ikke en forklaring. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (9 minutter siden):

Du har gjeter hund. Ergo kan du fint lære unghunden til å ignorere et barn som lager lyder/skaper seg. Alt barnet kaster mot dere, ser du på som ekstra distraksjon. Ta opp ball, pinne osv, mens hunden enten sitter eller går fot. Alt som du plukker opp, legger du inne hos deg. Skal ungen ha disse tilbake, får han komme sammen med foreldrene og hente. Fortell dem at dette vil fortsetter fram til ungen klarer å la være å kaste ting mot dere når dere er ute. Ikke gi de en forklaring utenom. De behøver ikke vite at det er pga trening av hunden. Folk har en tendens til å forstå enkle ting, ikke en forklaring. 

( Godt tiltak og eksemplifisering..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er faktisk ikke en dum idé. Selv om han absolutt ikke fortjener det. Jeg vil jo bare at ungen skal slutte å plage hunden, og hvis bestikkelser kan funke er det bedre enn å fortsette å gjøre ting som tydeligvis ikke får slutt på det. 

 

Han går som regel vekk etter en stund, men neste gang vi er ute er det på an igjen. Jeg har snakket med foreldrene mange ganger de siste 18 mnd. Det er det samme hver gang, joda de skal snakke med ungen om at det ikke er greit . Mulig at de gjør det, men det har blitt noe bedre. 

Anonymkode: 1e644...1e3

Si til han du melder ifra til politiet. Tro meg, du blir kvitt dritten. har funket her før når de plagde naboens hund. Hehe

 

Bestikkelse kan gi mersmak. Om du bestikker vil hunden plages mer så drittungen vil håpe få mer av deg. 

Anonymkode: 4597d...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...