Gå til innhold

Ungen til naboen plager hunden min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i en enebolig med to leiligheter, og familien som bor i den andre leiligheten har en unge på 10 år som siden vi fikk hunden har gjort ting for å få hunden til å bjeffe eller løpe etter han. Jeg føler jeg har prøvd alt for å kunne trene med hunden i hagen uten at det blir avbrutt av naboungen eller når vi er ute på en inngjerdet område utenfor vår inngang. Det som ungen gjør er f.eks lage mjaue lyder ut vinduet når vi går forbi, kaster mange baller mot der vi trener eller sparker fotball i sirkel rundt oss når vi er ute med hunden. Er vi i det inngjerede området kommer han bort og later som han skal gi snop/leker til hunden sånn at hunden akkurat ikke rekker bort til den han prøver å gi hunden. Ellers gjemmer han seg og sitter å roper på hunden. 

Dette skjer hver eneste gang vi er ute. Jeg har prøvd å inkludere han i lek/trening, prøvd å veilede ungen på hvordan oppføre seg rundt hunder, jeg har tatt det opp med foreldrene. I det siste er tålmodigheten med den ungen helt vekke og har kjeftet/bedt ham slutte når han gjør disse tingene.   

Jeg har innsett at jeg kommer ingen vei med å endre ungen sin oppførsel så har begynt å trene hunden til å ignorere ungen, men det er ikke lett med en unghund som ELSKER både unger og baller. Noen treningstips til hvordan få en hund som elsker unger og baller til å skulle ignorere det?  Eller tips til å få slutt på plagingen fra naboungen? Er så drittlei av å måtte avslutte aktiviteter med hunden pga den ungen.  

Anonymkode: 1e644...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi bor i en enebolig med to leiligheter, og familien som bor i den andre leiligheten har en unge på 10 år som siden vi fikk hunden har gjort ting for å få hunden til å bjeffe eller løpe etter han. Jeg føler jeg har prøvd alt for å kunne trene med hunden i hagen uten at det blir avbrutt av naboungen eller når vi er ute på en inngjerdet område utenfor vår inngang. Det som ungen gjør er f.eks lage mjaue lyder ut vinduet når vi går forbi, kaster mange baller mot der vi trener eller sparker fotball i sirkel rundt oss når vi er ute med hunden. Er vi i det inngjerede området kommer han bort og later som han skal gi snop/leker til hunden sånn at hunden akkurat ikke rekker bort til den han prøver å gi hunden. Ellers gjemmer han seg og sitter å roper på hunden. 

Dette skjer hver eneste gang vi er ute. Jeg har prøvd å inkludere han i lek/trening, prøvd å veilede ungen på hvordan oppføre seg rundt hunder, jeg har tatt det opp med foreldrene. I det siste er tålmodigheten med den ungen helt vekke og har kjeftet/bedt ham slutte når han gjør disse tingene.   

Jeg har innsett at jeg kommer ingen vei med å endre ungen sin oppførsel så har begynt å trene hunden til å ignorere ungen, men det er ikke lett med en unghund som ELSKER både unger og baller. Noen treningstips til hvordan få en hund som elsker unger og baller til å skulle ignorere det?  Eller tips til å få slutt på plagingen fra naboungen? Er så drittlei av å måtte avslutte aktiviteter med hunden pga den ungen.  

Anonymkode: 1e644...1e3

Du har gitt beskjed til han mange ganger, vært grei og tålmodig, og gitt beskjed til foreldrene hans. Jeg hadde blitt så forbannet og bedt guttungen kutte ut. Jeg hadde sagt «kutt ut, og sagt nok er nok!» og det hadde lyst rødt ut av øynene mine. Neste gang hadde jeg tatt tak i guttungen og tuppet han vekk! 

Anonymkode: ef204...cbb

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å gi han beskjed om å kutte ut. Noen ganger har jeg lyst til å bare la være å stoppe hunden fra å ta ballene som kommer innenfor rekkevidde når han er i langline, dette er plastballer som hunden hadde ødelagt kjapt. Hadde sikkert fått ungen til å få seg en kjip opplevelse, men hadde ikke gjort det noe lettere å fått hunden til ignorere ballene til denne ungen etterpå. Og selv om ungen oppfører seg dårlig trenger ikke jeg gå ned på samme nivå liksom. 

Ts

Anonymkode: 1e644...1e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Vi bor i en enebolig med to leiligheter, og familien som bor i den andre leiligheten har en unge på 10 år som siden vi fikk hunden har gjort ting for å få hunden til å bjeffe eller løpe etter han. Jeg føler jeg har prøvd alt for å kunne trene med hunden i hagen uten at det blir avbrutt av naboungen eller når vi er ute på en inngjerdet område utenfor vår inngang. Det som ungen gjør er f.eks lage mjaue lyder ut vinduet når vi går forbi, kaster mange baller mot der vi trener eller sparker fotball i sirkel rundt oss når vi er ute med hunden. Er vi i det inngjerede området kommer han bort og later som han skal gi snop/leker til hunden sånn at hunden akkurat ikke rekker bort til den han prøver å gi hunden. Ellers gjemmer han seg og sitter å roper på hunden. 

Dette skjer hver eneste gang vi er ute. Jeg har prøvd å inkludere han i lek/trening, prøvd å veilede ungen på hvordan oppføre seg rundt hunder, jeg har tatt det opp med foreldrene. I det siste er tålmodigheten med den ungen helt vekke og har kjeftet/bedt ham slutte når han gjør disse tingene.   

Jeg har innsett at jeg kommer ingen vei med å endre ungen sin oppførsel så har begynt å trene hunden til å ignorere ungen, men det er ikke lett med en unghund som ELSKER både unger og baller. Noen treningstips til hvordan få en hund som elsker unger og baller til å skulle ignorere det?  Eller tips til å få slutt på plagingen fra naboungen? Er så drittlei av å måtte avslutte aktiviteter med hunden pga den ungen.  

Anonymkode: 1e644...1e3

Hvordan responderer han når du ber ham slutte da? Vurdert å snakke med foreldrene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten1 skrev (21 minutter siden):

Ikke at gutten fortjener det men, hva med å gi han en form for gulrot hvis han lar være?

Det er faktisk ikke en dum idé. Selv om han absolutt ikke fortjener det. Jeg vil jo bare at ungen skal slutte å plage hunden, og hvis bestikkelser kan funke er det bedre enn å fortsette å gjøre ting som tydeligvis ikke får slutt på det. 

 

Julie skrev (7 minutter siden):

Hvordan responderer han når du ber ham slutte da? Vurdert å snakke med foreldrene?

Han går som regel vekk etter en stund, men neste gang vi er ute er det på an igjen. Jeg har snakket med foreldrene mange ganger de siste 18 mnd. Det er det samme hver gang, joda de skal snakke med ungen om at det ikke er greit . Mulig at de gjør det, men det har blitt noe bedre. 

Anonymkode: 1e644...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er faktisk ikke en dum idé. Selv om han absolutt ikke fortjener det. Jeg vil jo bare at ungen skal slutte å plage hunden, og hvis bestikkelser kan funke er det bedre enn å fortsette å gjøre ting som tydeligvis ikke får slutt på det. 

 

Han går som regel vekk etter en stund, men neste gang vi er ute er det på an igjen. Jeg har snakket med foreldrene mange ganger de siste 18 mnd. Det er det samme hver gang, joda de skal snakke med ungen om at det ikke er greit . Mulig at de gjør det, men det har blitt noe bedre. 

Anonymkode: 1e644...1e3

Skjønner. Da kan det være greit å prøve en litt omvendt strategi ja,selv om det rent prinsipielt burde være mulig å bli hørt og respektert. 

Endret av Julie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en drittunge. Jeg ville blitt sint tror jeg. 

Anonymkode: 1ef3d...73d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyder fra vindu må du kanskje bare tåle, men plager han dere ute og ikke hører på første beskjed så hadde jeg geleidet ungen opp til foreldrene og sagt fra. Klarer ikke ungen å være ute uten å plage folk og ikke tar beskjeder så er det kanskje på tide at de blir med ut. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å hente foreldrene hans når han starter? Eller ringe på og si ifra om å holde gutten unna før du starter treningen? 
Så er de tilstede og kan gripe inn selv.

Anonymkode: 83e4f...718

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med å hente foreldrene hans når han starter? Eller ringe på og si ifra om å holde gutten unna før du starter treningen? 
Så er de tilstede og kan gripe inn selv.

Anonymkode: 83e4f...718

Dette. Når det har holdt på så lenge hadde jeg tatt kontakt med foreldrene hver gang.
 

Det er i guttens interesse også, han trenger å lære hva som er akseptabel oppførsel.

Anonymkode: 5b410...eb8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For en drittunge. Jeg ville blitt sint tror jeg. 

Anonymkode: 1ef3d...73d

Tro meg jeg er sint, og jeg tenker mitt om den ungen. Men jeg har sett han sammen med andre barn, og han driver på på samme måte da. Plager og irriterer for å få en reaksjon. Og sånn jeg oppfatter han så hadde det ikke overrasket meg om han hadde prøvd å skade hunden hvis han hadde blitt sint på meg. 

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med å hente foreldrene hans når han starter? Eller ringe på og si ifra om å holde gutten unna før du starter treningen? 
Så er de tilstede og kan gripe inn selv.

Anonymkode: 83e4f...718

Faren er stortsett på jobb, og moren sitter i telefonen 24/7. Ofte gidd de ikke åpne engang hvis vi ringer på. Tror faktisk jeg har størst mulighet med å få fred fra ungen med å bestikke han. Når moren ikke får inn i hodet at når hun står rett nedenfor soveromsvinduet vårt kl 3 om natten å røyker og gauler i telefonen er det plagsomt for oss, så tviler jeg på at hun gidd å holde ungen inne eller være ute med han når vi trener hunden. Men seff, går an å gjøre et forsøk. 

Anonymkode: 1e644...1e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette hørtes utrolig irriterende ut! :ohmy: Skikkelig dårlig av foreldrene, når du har sagt ifra så mange ganger, og de fortsatt ikke tar skikkelig tak i dette. Kan hende de har snakket med han om det ja, men det høres jo ikke ut som at de har tatt det så alvorlig, når han fortsatt holder på sånn.

 

Anonymkode: ab713...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har begynt å gi han beskjed om å kutte ut. Noen ganger har jeg lyst til å bare la være å stoppe hunden fra å ta ballene som kommer innenfor rekkevidde når han er i langline, dette er plastballer som hunden hadde ødelagt kjapt. Hadde sikkert fått ungen til å få seg en kjip opplevelse, men hadde ikke gjort det noe lettere å fått hunden til ignorere ballene til denne ungen etterpå. Og selv om ungen oppfører seg dårlig trenger ikke jeg gå ned på samme nivå liksom. 

Ts

Anonymkode: 1e644...1e3

Du synker ikke på hans nivå. 😊 

Ja, kanskje vovsen din bare skal ødelegge ballene, jeg tror du og hunden din fint hadde funnet ut av det sammen etterpå når dere hadde blitt kvitt nabogutten. Hunden er lojal og ønsker å gjøre deg fornøyd og glad, så han takler det fint. Sett guttungen skikkelig på plass, vis at du er den voksne.

Anonymkode: ef204...cbb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tro meg jeg er sint, og jeg tenker mitt om den ungen. Men jeg har sett han sammen med andre barn, og han driver på på samme måte da. Plager og irriterer for å få en reaksjon. Og sånn jeg oppfatter han så hadde det ikke overrasket meg om han hadde prøvd å skade hunden hvis han hadde blitt sint på meg. 

 

Faren er stortsett på jobb, og moren sitter i telefonen 24/7. Ofte gidd de ikke åpne engang hvis vi ringer på. Tror faktisk jeg har størst mulighet med å få fred fra ungen med å bestikke han. Når moren ikke får inn i hodet at når hun står rett nedenfor soveromsvinduet vårt kl 3 om natten å røyker og gauler i telefonen er det plagsomt for oss, så tviler jeg på at hun gidd å holde ungen inne eller være ute med han når vi trener hunden. Men seff, går an å gjøre et forsøk. 

Anonymkode: 1e644...1e3

Høres ut som hele familien kunne trengt å bli flyttet! Huff 

Anonymkode: ef204...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Kan ikke fordra drittunger og enda verre udugelige foreldre som ikke evner å oppdra barna sine.

Anonymkode: da3fe...e03

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

For en drittunge. Jeg ville blitt sint tror jeg. 

Anonymkode: 1ef3d...73d

Drittunger gjør meg alltid fly forbannet, de trenger å bli satt ordentlig på plass. Nytter ikke å spør pent om de vil flytte seg eller slutte ol.. Må sette foten ned og sette et støkk i de før drittungene tar hintet. 

Anonymkode: ef204...cbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ungen de bra hjemme? Høres på en måte ut som at han skriker etter oppmerksomhet 😏

Anonymkode: d5a7f...85a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...