Entern Skrevet 21. oktober 2021 #21 Skrevet 21. oktober 2021 ops2 skrev (1 minutt siden): Javel... Vi fulgte ikke slavisk alle påbud vi fikk om corona da? I Norge stemmer vi også slik som hjertet vil. Ikke som det man ser med egne øyne. Det er samme media vi har i Norge som i Sverige. Samme ulla. Det ser vi på Nrk. Det er yay muslimer, hvite nordmenn er ikke bra, jorden komer og vi må redde klimaet... og så videre. Alt kommer selvsagt an på perspektiv 🤷♂️ Vi har nok forskjellig perspektiv her 🤷♂️
Michaelhe Skrevet 22. oktober 2021 #23 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg satt akkurat og leste om den svenske rappe-gutten som ble drept. Han var tilknyttet noe de kalte Vårbynettverket, som jeg aldri hadde hørt om. Da jeg googlet det ser jeg at det er bygget opp med "kapteiner" etc, dvs dette er en skandinavisk utgave at den scisilianske mafiaen, Gambino familien i USA etc https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/i-dag-kommer-domen-mot-varbynatverket-och-yasin De har altså lokal mafia i Sverige på linje med USA på 70 og 80-tallet. 10
Entern Skrevet 22. oktober 2021 #24 Skrevet 22. oktober 2021 Michaelhe skrev (5 minutter siden): Jeg satt akkurat og leste om den svenske rappe-gutten som ble drept. Han var tilknyttet noe de kalte Vårbynettverket, som jeg aldri hadde hørt om. Da jeg googlet det ser jeg at det er bygget opp med "kapteiner" etc, dvs dette er en skandinavisk utgave at den scisilianske mafiaen, Gambino familien i USA etc https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/i-dag-kommer-domen-mot-varbynatverket-och-yasin De har altså lokal mafia i Sverige på linje med USA på 70 og 80-tallet. Jepp. Er ganske skremmende. 6
Michaelhe Skrevet 22. oktober 2021 #25 Skrevet 22. oktober 2021 (endret) Entern skrev (1 minutt siden): Jepp. Er ganske skremmende. Jeg vet hva de trenger. Jeg leste svenske bøker da jeg var yngre. De trenger Agaton Sax. Den virkeligheten er kanskje borte? Endret 22. oktober 2021 av Michaelhe 3
Entern Skrevet 22. oktober 2021 #26 Skrevet 22. oktober 2021 Michaelhe skrev (1 minutt siden): Jeg vet hva de trenger. Jeg leste svenske bøker da jeg var yngre. De trenger Agathon Sax. Den virkeligheten er kanskje borte? Jøss, aldri hørt om 😮 De bøkene ser fine ut 😊 Er de lesbare for voksne? ☺️ Er redd dagens Sverige heller trenger noe a la The Expendables 😧 3
A-hunter Skrevet 22. oktober 2021 #27 Skrevet 22. oktober 2021 (endret) Svenske tilstander, i betydningen av å skifte ut den etnisk svenske befolkningen på rekordtid (Sverige har importert 40% nye borgere siden 1970, ca 3,8 millioner innvandrere og barn av innvandrere i 2021) er å anse som rasistisk - mot etniske svensker. At svenskene selv har gått mann av huse for å stemme frem befolkningsutskiftningen ved frie valg kan ikke tillegges særlig vekt. De fikk tross alt klar beskjed om at det er svært rasistisk å være i mot å selv bli skiftet ut. Det var dessuten perioder der 100% av partiene man kunne stemme på ivret for å resette Sverige med en ny befolkning. Så ja, denne fargerike svensken har rett. Men motsatt rett av det han selv tror. Endret 22. oktober 2021 av A-hunter 13
Her Skrevet 22. oktober 2021 #28 Skrevet 22. oktober 2021 Svensker er så hårsåre og politisk korrekt at det blir tragisk. Med det sagt, det er en god del nordmenn også! Men i Sverige kan man knapt si ordet utlending uten å bli stemplet som rasist. Bor selv i Sverige og akkurat det opplevde jeg for noen dager siden. Jeg synes det er sinnsykt at man generelt må være tilhenger av ganske massiv innvandring for å ikke bli stemplet rasist og ufølsom. Jeg pleier riktignok ikke å si svenske tilstander, men jeg sier noe i samme gate og nevner lett Sverige som et dårlig eksempel på for mye innvandring uten kontroll. Jeg er ikke imot innvandring, og synes det på flere måter kan være fint og bra. Men det er et stort problem når menneskene som kommer har en helt annen kultur og norm, og ikke blir integrert. De må jo på en måte få lov å ta vare på sin kultur - men ikke om det betyr stor mistillit til myndighetene, gjengkultur og snylte på skattebetalerne uten å gjøre en shit for samfunnet selv osv. Å si svenske tilstander synes jeg ikke er rasistisk, men ganske trist. Trist at Sverige blir forbundet med altfor stor innvandring, utvisking av etnisk svenske og en skremmende økning av allerede altfor høy kriminalitet/vold. 9
Michaelhe Skrevet 22. oktober 2021 #29 Skrevet 22. oktober 2021 (endret) Entern skrev (1 time siden): Jøss, aldri hørt om 😮 De bøkene ser fine ut 😊 Er de lesbare for voksne? ☺️ Er redd dagens Sverige heller trenger noe a la The Expendables 😧 Det er barnebøker satt og skrevet i en tid som ikke lengre eksisterer, og som kanskje aldri har eksistert. Endret 22. oktober 2021 av Michaelhe 3
Drizzt Skrevet 22. oktober 2021 #30 Skrevet 22. oktober 2021 Michaelhe skrev (1 time siden): Jeg satt akkurat og leste om den svenske rappe-gutten som ble drept. Han var tilknyttet noe de kalte Vårbynettverket, som jeg aldri hadde hørt om. Da jeg googlet det ser jeg at det er bygget opp med "kapteiner" etc, dvs dette er en skandinavisk utgave at den scisilianske mafiaen, Gambino familien i USA etc https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/i-dag-kommer-domen-mot-varbynatverket-och-yasin De har altså lokal mafia i Sverige på linje med USA på 70 og 80-tallet. Når kommer svensker flest å innse at de har stemt for sin egen undergang valg etter valg? Svenske tilstander er akkurat det vi ikke ønsker i Norge og ditt eksempel føyer seg godt i det. Norge har allerede flere problemområder, hovedsakelig i Oslo, men også i andre byer, og det er ikke akkurat noe man jubler for. La de svenske tilstandene forbli i Sverige. 10
jabx Skrevet 22. oktober 2021 #31 Skrevet 22. oktober 2021 NordicViking skrev (På 20.10.2021 den 20.38): Den svenske artisten Timbuktu spiller på Blå i Oslo i kveld. Han skal også være med i en paneldebatt, der han blant annet skal prate om hva han mener om uttrykket 'svenske tilstander'. Artisten mener at det ligger mye rasisme i uttrykket, og at det handler om å være imot multikulturalisme og mangfold. Han mener det ikke finnes noen måte å bruke uttrykket på, som ikke er rasistisk. Nå oppfordrer han nordmenn til å slutte å bruke det. (TV2) Er det noen som oppfatter uttrykket 'svenske tilstander' som rasistisk? Er ikke Timbuktu kjent for å være en tulling som skriker om rasisme for den minste lille ting som ikke har noe med rasisme å gjøre? 11
Entern Skrevet 22. oktober 2021 #32 Skrevet 22. oktober 2021 Michaelhe skrev (6 minutter siden): Det er barnebøker satt og skrevet i en tid som ikke lengre eksisterer, og som kanskje aldri har eksistert. Jeg liker sånt. 😊 Er litt melankolsk av meg da. 😉 1
Hr. Aktiv Skrevet 22. oktober 2021 #33 Skrevet 22. oktober 2021 NordicViking skrev (På 20.10.2021 den 20.38): Den svenske artisten Timbuktu spiller på Blå i Oslo i kveld. Han skal også være med i en paneldebatt, der han blant annet skal prate om hva han mener om uttrykket 'svenske tilstander'. Artisten mener at det ligger mye rasisme i uttrykket, og at det handler om å være imot multikulturalisme og mangfold. Han mener det ikke finnes noen måte å bruke uttrykket på, som ikke er rasistisk. Nå oppfordrer han nordmenn til å slutte å bruke det. (TV2) Er det noen som oppfatter uttrykket 'svenske tilstander' som rasistisk? Hadde han fulgt litt mere med på hva som skjer hadde han sluppet å drite seg loddrett ut. 5
Gjest Lampe1 Skrevet 22. oktober 2021 #34 Skrevet 22. oktober 2021 jabx skrev (2 timer siden): Er ikke Timbuktu kjent for å være en tulling som skriker om rasisme for den minste lille ting som ikke har noe med rasisme å gjøre? Utlendinger taler utlendingers sak. Sånn er det.
Gjest Vuling Skrevet 22. oktober 2021 #35 Skrevet 22. oktober 2021 (endret) ops2 skrev (På 21.10.2021 den 15.45): "Steget Efter". Det er et eller annet ufattelig barnslig med at folk over 12-års alderen er med i en «gjeng». Disse menneskene kan ikke være skrudd sammen på samme måte som majoritetsbefolkningen. Selv mistenker jeg at en oppvekst med religiøs indoktrinering, gjør at man blir fort mister evnen til kritisk tenkning, og at man derfor ikke har et forsvarsverk for ytre påvirkninger. Endret 22. oktober 2021 av Vuling
Jr.Garcon Skrevet 22. oktober 2021 #36 Skrevet 22. oktober 2021 (endret) NordicViking skrev (På 20.10.2021 den 20.38): Den svenske artisten Timbuktu spiller på Blå i Oslo i kveld. Han skal også være med i en paneldebatt, der han blant annet skal prate om hva han mener om uttrykket 'svenske tilstander'. Artisten mener at det ligger mye rasisme i uttrykket, og at det handler om å være imot multikulturalisme og mangfold. Han mener det ikke finnes noen måte å bruke uttrykket på, som ikke er rasistisk. Nå oppfordrer han nordmenn til å slutte å bruke det. (TV2) Er det noen som oppfatter uttrykket 'svenske tilstander' som rasistisk? Selvfølgelig ikke rasistisk. Ellers fascinerende at han faktisk beskriver akkurat hva som har skjedd i Sverige, samtidig som han kritiserer begrepet som ifølge han selv har et meningsinnhold som nøyaktig beskriver hva som har skjedd i Sverige. Endret 22. oktober 2021 av Jr.Garcon 4
Bie-damen Skrevet 22. oktober 2021 #37 Skrevet 22. oktober 2021 Ja, det er rasistisk mot de stakkars etnisk svenske. De har jo ingen skyld i de "svenske" tilstandene. 3
Gjest Lampe1 Skrevet 23. oktober 2021 #38 Skrevet 23. oktober 2021 Vuling skrev (16 timer siden): Det er et eller annet ufattelig barnslig med at folk over 12-års alderen er med i en «gjeng». Disse menneskene kan ikke være skrudd sammen på samme måte som majoritetsbefolkningen. Selv mistenker jeg at en oppvekst med religiøs indoktrinering, gjør at man blir fort mister evnen til kritisk tenkning, og at man derfor ikke har et forsvarsverk for ytre påvirkninger. Samme her. Man må se på psykologien bak religion og klanmentalitet.
mykemule Skrevet 23. oktober 2021 #39 Skrevet 23. oktober 2021 Hørte om svenske tilstander mtp smittesituasjon osv i begynnelsen av koronapandemien. Det kan vel ikke være rasistisk. 2
Gjest Lampe1 Skrevet 23. oktober 2021 #40 Skrevet 23. oktober 2021 (endret) Kjerneproblemet er at politisk korrekthet fratar oss et språk for å snakke om slike samfunnsendringer og årsakene bak dem. Å presentere statistikk over kriminalitetet, svekket trygghet og tillit, økende mengder voldsepisoder og lignende, er vel og bra, og det er viktig at noen tar ansvaret for dette arbeidet. Men tørre tall er én ting, man jo også beskrive hvorfor. Dette handler om økt primitivitet, økt anomi (manglende tilknytning til andre mennesker og samfunnet), svekket moral og selvkontroll, økt tribalisme, kulturelt og sosialt forfall. Endret 23. oktober 2021 av Lampe1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå