Gå til innhold

Synes du IS-kvinnene skal hentes tilbake til Norge?

Synes du at IS-kvinnene skal hentes tilbake til Norge?  

219 stemmer

1. 1. Synes du IS-kvinnene skal hentes tilbake til Norge?

• Ja
      31
    • Nei
      115
    • Barna kan komme, men bare om mødrene blir igjen
      73

Anbefalte innlegg

Skrevet
velociraptor skrev (1 minutt siden):

Virkelig? Å la være å aktivt dra til et snnet pand for å hente hjem en terrorist er på samme novå for å steine voldtatte tenåringsjenter, brenne homofile levende, hogge hendene av sultne barn som stjeler et eple, kaste syre i ansiktet på datteren din om hun har kysset en gutt, skjære opp kjønnsorganene på spedbarn med en rusten sløv kniv, etc etc?

Og la uskyldige norske barn sulte og fryse uten tilgang til skole, for de foreldrene deres har gjort en feil. Passer det ikke ganske godt inn i listen din da? 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Delt. De må ta ansvar for sine egne handlinger; det tror jeg stort sett de fleste er enige i. Men jeg er delt ift om hvorvidt de bør straffes der nede eller her hjemme. 

Hvis man klarer og å bistå egne domstoler der nede, så er jeg for at de skal straffes der nede. Men hvis dette teknisk sett ikke er mulig, så kan de lett havne utenfor kontroll, og da vil de utgjøre mer fare for samfunnet 

Skrevet
Pippi Lotta skrev (43 minutter siden):

Og la uskyldige norske barn sulte og fryse uten tilgang til skole, for de foreldrene deres har gjort en feil. Passer det ikke ganske godt inn i listen din da? 

Det blir jo gjort hele tiden, uten at foreldrene er terrorister. Som barna den ene norske narkodømte kvinnen har født i fengsel i Brasil, eller barn som er kidnappet av en av foreldrene. Hvorfor er akkurat disse barna, med null tilknytning til Norge, så mye mer verdt enn alle andre barn?

• Liker 5
Skrevet
velociraptor skrev (3 minutter siden):

Det blir jo gjort hele tiden, uten at foreldrene er terrorister. Som barna den ene norske narkodømte kvinnen har født i fengsel i Brasil, eller barn som er kidnappet av en av foreldrene. Hvorfor er akkurat disse barna, med null tilknytning til Norge, så mye mer verdt enn alle andre barn?

Jeg har ikke sakt de er mer verd en andre barn, bare påpekt at de blir behandlet som mindre verd en voksne leiesoldater. 

Nå tipper jeg Brasil ikke ønsket og slippe moren og dette barnet ut av fengsel, i motsetning til Syria som ber os om og hente barna der. Så det er jo ikke en veldig bra sammenligning. Barn som blir kidnappet har vell også det samme problemet, det er vanskelig og hente de ut når landet de befinner seg i ikke godtar det. Slike unnskyldninger finnes ikke i denne saken. 

Så må jeg si de har en tilknytning til Norge, de har rett på norsk statsborgerskap og er derfor norske. 

Skrevet
Eletrikerfruen skrev (På 20.10.2021 den 0.30):

Når de forlot Norge burde de mistet statsborgerskapet.. det er jo absolutt ikke snakk om etnisk norske jenter med norsk kultur og norske verdier. Disse har valgt å forlate Norge for å starte en ny stat .. i hvor mange generasjoner vil barn etter utvandrere regnes som norske statsborgere? 

En av damene er etnisk norsk. Hun er fra Trøndelag. De var tre venner fra et rusmiljøet som dro ned.  En mann kom hjem, en annen ble drept der og så er det denne kvinnen som fortsatt er der. Hun har ikke barn,  så vidt meg bekjent. 

Søstrene har vel heller ikke bedt om å få komme hjem til Norge, men jeg synes vi bør la kurderne slippe å ta vare på våre borgere.  

Tenk om vi hadde arabiske terrorister i vårt land som vi måtte passe på, forsørge og bekoste.  Vi hadde da selvfølgelig ønsket å sende dem tilbake til deres hjemland.  Synes det er tåpelig å pålegge de stakkars kurderne dette ansvaret.  

En annen grunn er at disse barna som foreløbig er ganske små, kan utvikle seg til å bli fremtidens  terrorister dersom de blir det for lenge.  Mye bedre å ta dem hit og gi dem terapi for sine traumer. Vi snakker om 4 barn!!! 

• Liker 3
Gjest havrekaffe
Skrevet
1 hour ago, velociraptor said:

Virkelig? Å la være å aktivt dra til et annet land for å hente hjem en terrorist er på samme novå for å steine voldtatte tenåringsjenter, brenne homofile levende, hogge hendene av sultne barn som stjeler et eple, kaste syre i ansiktet på datteren din om hun har kysset en gutt, skjære opp kjønnsorganene på spedbarn med en rusten sløv kniv, etc etc?

Hva slags terror har disse kvinnene begått egentlig? Så vidt jeg har forstått så dro de ned der som radikaliserte tenåringer med et ønske om å redde verden med et fullstendig forvridd tankesett. Vi vet vel heller ikke om de faktisk har støttet det som ISIS har drevet med av terrorhandlinger.

Tatt i betraktning deres unge alder når de dro, radikalisering og andre faktorer som vi ikke vet så mye om som levekår og oppvekst forhold så mener jeg det må være mulig å få dem til Norge og eventuelt straffe dem og gi barna deres nødvendig oppfølging.

Vi må være bedre en rabiate imamer og is-terrorister og vise at det finnes barmhjertighet, mulghet for anger og å gjøre opp for seg. 

Skrevet
tirben skrev (57 minutter siden):

En av damene er etnisk norsk. Hun er fra Trøndelag. De var tre venner fra et rusmiljøet som dro ned.  En mann kom hjem, en annen ble drept der og så er det denne kvinnen som fortsatt er der. Hun har ikke barn,  så vidt meg bekjent. 

Søstrene har vel heller ikke bedt om å få komme hjem til Norge, men jeg synes vi bør la kurderne slippe å ta vare på våre borgere.  

Tenk om vi hadde arabiske terrorister i vårt land som vi måtte passe på, forsørge og bekoste.  Vi hadde da selvfølgelig ønsket å sende dem tilbake til deres hjemland.  Synes det er tåpelig å pålegge de stakkars kurderne dette ansvaret.  

En annen grunn er at disse barna som foreløbig er ganske små, kan utvikle seg til å bli fremtidens  terrorister dersom de blir det for lenge.  Mye bedre å ta dem hit og gi dem terapi for sine traumer. Vi snakker om 4 barn!!! 

Tror du Norge hadde sendt ut noen arabiske terrorister ? Dersom de hadde gjort noe ulovlig ville de blitt drept ved retur- så de ville garantert blitt holdt i live av skattebetaleres penger her i Norge - med en langt høgere levestandard ...

• Liker 7
Skrevet
Eletrikerfruen skrev (1 time siden):

Tror du Norge hadde sendt ut noen arabiske terrorister ? Dersom de hadde gjort noe ulovlig ville de blitt drept ved retur- så de ville garantert blitt holdt i live av skattebetaleres penger her i Norge - med en langt høgere levestandard ...

Nettopp, vi kunne ikke sende ut Krekar for han risikerte dødsstraff i Irak. 

• Liker 5
Skrevet
Blomsterpotta skrev (13 timer siden):

Er vel ikke verre for de å miste mor når vi tenker på mange andre barn som mister begge foreldrene sine av diverse årsaker.

Jeg er totalt imot at disse kjærringene skal få komme til Norge. La de bli der nede og råtne. Finnes ikke ett snev av sympati for de.

Dette er barn som lever under ganske så ekstreme kår. Det er ikke Mette og Max, to glade barn fra Kjelsås. Man planlegger jo ikke at andre barn skal miste sine foreldre. Det synes jeg ikke vi skal med disse barna heller. Jeg synes ikke de skal råtne noe sted, verken barn eller mødre. Hent dem hjem og still dem for retten.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Michaelhe skrev (10 timer siden):

Ja, det synes jeg

Nei, nu har De drukket for meget..

Endret av Bie-damen
  • Liker 2
Skrevet

Barna blir der mor er. Norge kan ikke være et gigantisk fosterhjem for alle barna i verden som lever i krig.. Til det er det for mye krig. Kvinnene vil tilbake utelukkende fordi de tapte krigen og vi har ikke behov for å huse celler som venter på neste kalifatkrig. Det er min mening. 

Skrevet
Bie-damen skrev (14 minutter siden):

Nei, nu har De drukket for meget..

I dag er jeg edru, og jeg mener det samme fortsatt :)

Gjest Smeltemann
Skrevet
Perleugla skrev (På 19.10.2021 den 22.21):

Fordi dette er barn som bare kjenner mor som omsorgsperson og det er umenneskelig å ta fra dem dette. 

Hvorfor må barna hentes? La både mor og barn bli der de er.  Mor har tatt et valg,synd for barna men som du sier er mor omsorgsperson og da må de bli der de er.

Skrevet
Smeltemann skrev (1 time siden):

Hvorfor må barna hentes? La både mor og barn bli der de er.  Mor har tatt et valg,synd for barna men som du sier er mor omsorgsperson og da må de bli der de er.

Fordi de er barn og norske statsborgere. Vi straffer ikke barn for foreldrenes synder. Derfor.

• Liker 2
Skrevet
Perleugla skrev (4 timer siden):

Dette er barn som lever under ganske så ekstreme kår. Det er ikke Mette og Max, to glade barn fra Kjelsås. Man planlegger jo ikke at andre barn skal miste sine foreldre. Det synes jeg ikke vi skal med disse barna heller. Jeg synes ikke de skal råtne noe sted, verken barn eller mødre. Hent dem hjem og still dem for retten.

Vi kan faktisk ikke ta hjem alle verdens barn som lider + deres foreldre. Vi får være enige om å være uenige.

• Liker 8
Skrevet
Airman skrev (4 timer siden):

Barna blir der mor er. Norge kan ikke være et gigantisk fosterhjem for alle barna i verden som lever i krig.. Til det er det for mye krig. Kvinnene vil tilbake utelukkende fordi de tapte krigen og vi har ikke behov for å huse celler som venter på neste kalifatkrig. Det er min mening. 

Det er en forskjell på å hente uskyldige barn og det å hente voksne terrorister. Barna er jo norske statsborgere, som blir mer radikalisert for hver dag som går. 
Norge burde bruke rollen i FN sikkerhetsråd til å presse på for å opprette en internasjonal straffedomstol for medlemmer av IS i regionen der handlingene er begått, og at soningen også foregår der. 

• Liker 4
Skrevet
Blomsterpotta skrev (5 minutter siden):

Vi kan faktisk ikke ta hjem alle verdens barn som lider + deres foreldre. Vi får være enige om å være uenige.

Det har du helt rett i, men disse barna er norske statsborgere. Jeg er derimot helt imot og hente radikaliserte terrorister til Norge. Og med tanke på at de får noen få år i fengsel før de kan bevege seg fritt på gata. De utgjør jo en trussel for rikets sikkerhet. 

• Liker 2
Skrevet
Blomsterpotta skrev (28 minutter siden):

Vi skal ikke ta hjem alle verdens barn. Vi skal ta hjem de med norsk statsborgerskap. Det er snakk om VELDIG få barn og mødre.

• Liker 3
Skrevet
Perleugla skrev (1 time siden):

Vi skal ikke ta hjem alle verdens barn. Vi skal ta hjem de med norsk statsborgerskap. Det er snakk om VELDIG få barn og mødre.

Om det gjelder 1 person eller 1000 bryr meg ikke. De har selv valgt å forlate Norge og bosette seg sammen med IS. At de «angrer» nå kan de bare gjøre så mye de orker. De har ikke noe her i Norge å gjøre. Dessuten har jeg absolutt ingen tru på at de legger denne ideologien sin på hylla om de får komme hit og tar sin svært korte fengselsstraffen sin.

Jeg vil definitivt ikke ha sånn folk i Norge. Jeg tenker du ville endret tankegang også om feks en av disse damene utfører en terroraksjon i Norge om noen år. Vil du virkelig ta det sjansen?

• Liker 8
Skrevet
Blomsterpotta skrev (1 time siden):

Om det gjelder 1 person eller 1000 bryr meg ikke. De har selv valgt å forlate Norge og bosette seg sammen med IS. At de «angrer» nå kan de bare gjøre så mye de orker. De har ikke noe her i Norge å gjøre. Dessuten har jeg absolutt ingen tru på at de legger denne ideologien sin på hylla om de får komme hit og tar sin svært korte fengselsstraffen sin.

Jeg vil definitivt ikke ha sånn folk i Norge. Jeg tenker du ville endret tankegang også om feks en av disse damene utfører en terroraksjon i Norge om noen år. Vil du virkelig ta det sjansen?

Eller kanskje vi lager terrorister av barna som lever under slike forhold?

La meg bare minne deg på at de store terrorhendelsene her i dette landet er to unge hvite menn oppvokst på beste vestkant.

Jeg er langt mer bekymret for utagerende menn som ikke kan tvangsbehandles i psykiatrien med den nye tvangsloven enn disse 4 damene og deres barn.

Som du sier selv, her vil vi aldri bli enige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...