AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #1 Del Skrevet 18. oktober 2021 Så første program sammen med 17 åringen her. Utrolig bra fremstilt uten pekefinger. Leo er dyktig og når frem til mange. Flere som så første episode? Anonymkode: 12224...0b8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #2 Del Skrevet 19. oktober 2021 Synes det er er kjempefint program. Synes de tar opp temaet rus på en veldig fin måte. Jeg har aldri hatt veldig sansen for Leo, men han gjør en god jobb som programleder for dette programmet er min mening. Anonymkode: 5c136...9fb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #3 Del Skrevet 19. oktober 2021 Veldig viktig og bra program! Applaus til NRK som tar opp temaet. Nå må folk åpne øynene, alle som ruser seg er ikke narkomane. Om en ruser seg er det heller ikke ensbetydende med at man er et dårligere menneske. Mennesker søker rus uansett om det er lovlig eller ei. Viktig program for å informere og forebygge! Anonymkode: 43594...cfe 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #4 Del Skrevet 19. oktober 2021 Interessant, men spoler over alt det kjedelige bergensrussgreiene. Anonymkode: b8a97...465 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingo Bongo Skrevet 19. oktober 2021 #5 Del Skrevet 19. oktober 2021 Jeg såg det sammen med en på 17 og en på 15. Som voksen synes jeg det var veldig bra fremstilt. Litt mer usikker på hvordan det ble fremstilt ovenfor ungdommene. Særlig 15-åringen var utrolig fascinert av russefestene, så jeg tror kanskje den delen ble malt litt vel rosenrødt for vedkommende. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #6 Del Skrevet 19. oktober 2021 For voksne er vel serien ikke noe nytt. Er skeptisk om den vil ha noen som helst effekt på unge, de har stort sett tankesettet at de er usårbare mot konsekvensene av dumskap. Anonymkode: c5c4d...e16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #7 Del Skrevet 20. oktober 2021 Synes det var veldig trist å se han som hoppa ned fra et vindu i Bergen sentrum. Det var vondt å se hvor syk han har blitt i ettertid. Hele livet hans er ødelagt. Anonymkode: 31698...1cc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 20. oktober 2021 #8 Del Skrevet 20. oktober 2021 Ryddet for spekulasjoner. Moonshine, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #9 Del Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 21.10): For voksne er vel serien ikke noe nytt. Er skeptisk om den vil ha noen som helst effekt på unge, de har stort sett tankesettet at de er usårbare mot konsekvensene av dumskap. Anonymkode: c5c4d...e16 Jeg har inntrykk av at de som er foreldre til ungdommer i dag er fryktelig naive, med den gammeldagse holdningen «hasj = døden/det farlige dopet». Kunnskapen om kjemisk narkotika i samfunnet er lav, og fokuset på det i media er kun ved større beslag av div fargerike tabletter som ligner på godteri. Veldig skremmende å se russen i første episode uttale seg om hvor vanlig kjemisk dop er blant 18-åringene. Bra serie. Synes Leo var riktig person til denne jobben. Anonymkode: 8c1da...800 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #10 Del Skrevet 20. oktober 2021 Begynte å se den, men klarte ikke se ferdig, syne det ble litt «flåsete» dessverre.. men den blir kanskje bedre om jeg hadde sett litt mer Anonymkode: 03313...1fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #11 Del Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Synes det var veldig trist å se han som hoppa ned fra et vindu i Bergen sentrum. Det var vondt å se hvor syk han har blitt i ettertid. Hele livet hans er ødelagt. Anonymkode: 31698...1cc Fikk helt vondt i hjertet av både han og venninna.. skyldfølelsen hun må ha og angeren til han. Selv om det ser ut til at han lever et fint og meningsfylt liv ❤️ Anonymkode: 6b346...9d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #12 Del Skrevet 21. oktober 2021 Jeg har sett episode 2 i NRK TV og jeg må si at den gjorde inntrykk ❤️ For noen fine foreldre Jens hadde. Og så synd at han gikk bort på måten han gjorde. Anonymkode: 7c3cd...f7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #13 Del Skrevet 21. oktober 2021 Veldig rørende og fint. Gjorde sterkt inntrykk. Da jeg så gravminnet til den flotte gutten Jens, knakk jeg sammen og grein og grein. Livet er så urettferdig. Anonymkode: 0d779...0af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #14 Del Skrevet 22. oktober 2021 Synes anmeldelsen i Aftenposten var bedre enn dokumentarserien. https://www.aftenposten.no/kultur/i/7dR3x8/tv-anmeldelse-av-rus-sterke-historier-og-problematisk-journalistikk Anonymkode: 2b425...44d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NurseRatched Skrevet 23. oktober 2021 #15 Del Skrevet 23. oktober 2021 Som en som har jobbet innenfor rusfeltet i flere år, synes jeg dette var et veldig fint program. Jeg jobber på en institusjon med mennesker i aktiv rus, og jeg så tilfeldigvis en av episodene med flere av beboerne på institusjonen. Det de fleste kommenterte var at det ga et fint og nyansert bilde av hva rus er og hva det kan gjøre med folk, uten at noen kommer med en pekefinger og skremselspropaganda - noe som ofte kan ha motsatt effekt. I samme slengen vil jeg anbefale boken «Meningen med rus» av Øystein Skjælaaen dersom noen er interessert i dette temaet og ønsker en bedre forståelse av rus. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #16 Del Skrevet 23. oktober 2021 Liker at de har valgt tilnærmingen: "Det kan være kult og godt å ruse seg, men det er et par ting du bør vite". Tror det har en mye bedre effekt en fyfy ikke rus deg fordi dette er farlig. Anonymkode: 44a4f...504 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #17 Del Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Synes anmeldelsen i Aftenposten var bedre enn dokumentarserien. https://www.aftenposten.no/kultur/i/7dR3x8/tv-anmeldelse-av-rus-sterke-historier-og-problematisk-journalistikk Anonymkode: 2b425...44d Lyst til å legge ut hele anmeldelsen? 🙂 Anonymkode: 7c3cd...f7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #18 Del Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 22.46): Så første program sammen med 17 åringen her. Utrolig bra fremstilt uten pekefinger. Leo er dyktig og når frem til mange. Flere som så første episode? Anonymkode: 12224...0b8 Ja, fikk sett det tilfeldigvis da Tven stod på og jeg tenkte "dette vil jeg få med meg". Dette er en fin måte å fortelle om rus på uten å dømme og peke ut andre. Vi blir tilskuere som for servert fakta og virkelighet uten all den skremmingen de driver med på nyheter og andre steder. Her kan vi selv få gjort opp våre egne tanker og reflektere. Han Leo er seriøs uten å være påtrengende seriøs. Han fremmer ting på en litt laid back måte. Anonymkode: 44c5f...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 24. oktober 2021 #19 Del Skrevet 24. oktober 2021 Synes serien var bra, den viser hvor ille det kan gå selv om man ikke er en narkoman uteligger. En vanlig ung gutt tror han tar en beroligende pille, og så viser det seg at den er penslet med fentanyl, som er dødelig i små mengder og derfor vanskelig å dosere til brukerdoser. Gutten døde:(( 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #20 Del Skrevet 24. oktober 2021 En fin serie som ikke er dømmende, på godt og vondt. Jeg er likevel usikker på om dette går hjem hos unge, som kanskje står foran russetid og ungdomstid. Det var mye der som antagelig virker fristende(fellesskap, gledesrus, russetid...), tross de triste historiene. Sitter med en "det skjer ikke meg" følelse. ang historien om Jens, så er det en periode i livet hans de bare vagt snakker om. Det virker som om han var en aktiv sporty gutt som en dag brått spiste det som tok livet av han. Det var en periode i livet hans som ikke ble omsnakket i særlig grad. Det kommer heller ikke fram hvor lang tid som gikk... Anonymkode: 3735c...584 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå