Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #41 Skrevet 2. januar 2006 Alder har ingen betydning når det gjelder å ta godt vare på en hest. Det er jo du som har hovedansvaret, og unge jenter er gjerne skikkelig idealistiske og glad i hester. I tillegg har de satt seg inn i hestehold både via bøker og opplæring fra andre. ← Vel...her er jeg ikke helt enig med deg, ser at "småjentene" på stallen har et litt annet forhold til hestene sine enn det de eldre har. Mange av de yngre som ikke helt har fått med seg at det faktisk er et levende dyr man holder på med. Mange av de herjer noe voldsomt, masse hyl og skrik og skrål og løping i stallgangen og erting osv, noe som gjør at hestene blir svært urolige. Noen er selvsagt svært flinke, men de er i mindretall.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #42 Skrevet 2. januar 2006 Huff. Alt dette hestesnakket fikk meg til å kontakte hun som kjøpte min hest for å høre hvordan det gikk. Hun bor 130 mil unna så jeg har ikke besøkt han etter at han dro. Hun kunne fortelle at hun hadde solgt han videre (etter å hatt han i 4 år) til en dame som bor bare en times kjøretur unna fra meg. Jeg har allerede fått nr og slikt og har lyst til å ta kontakt. Lurer på om den nye eieren vil sette pris på det. hmm.. Jeg hadde jo hesten fra den var 2 til den var 6 og vet jo masse om ham, så hun har jo sikkert ikke noe i mot det.. eller? Tenkte å ta med meg fotoalbumet også, så får hun se hvordan han var som ung. Han er skimmel og var veldig mørk som ung, artig å se hvordan de forandrer seg. Eneste jeg er redd for er at det blir tungt å se han igjen. ← Skulle ikke du få førsterett til å kjøpe han tilbake igjen? Kontaktet ikke den nye eieren deg før hun solgte ham videre?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #43 Skrevet 2. januar 2006 Skulle ikke du få førsterett til å kjøpe han tilbake igjen? Kontaktet ikke den nye eieren deg før hun solgte ham videre? ← Ops, leste ikke hele tråden før jeg skrev innlegget. Men sier som Melk, at hun solgte ham uten å kontakte deg er faktisk kontraktsbrudd. Det ville ikke jeg bare trukket på skuldrene av!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå