Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2005 #1 Skrevet 3. oktober 2005 Er bare så trist idag, har bestemt meg for å selge hesten min, fordi jeg får for liten tid og penger til å fortsette. Verdens nydeligste, beste kamerat må selges. Vet at det ikke blir noe problem å skaffe han et godt hjem, da dette er en superduper spranghest, men jeg kommer til å savne han så ufattelig masse. Det er min første hest. Er det noen av dere andre som har opplevd/gjort det samme? Trenger litt moralsk støtte tror jeg.
hecuba Skrevet 3. oktober 2005 #2 Skrevet 3. oktober 2005 Har aldri hatt gleden av å eie en hest, men har vært hestepasser og knyttet meg til ganske mye til hesten. Blir som en god venn/familiemedlem til slutt. Er kjempetrist å måtte si hadet! Du får tenke at du har muligheten til å tilby hesten din et enda bedre hjem og en eier som har godt av tid og penger til å bruke på den.
Gjest (Ursula) Skrevet 3. oktober 2005 #3 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg har gjort det, det vil si, sendt en til slakt og solgt en. Det var definitivt verst med hun som ble sendt til slakteren. Hun som ble solgt, lurer jeg fortsatt på hvor er, om hun lever og har det bra....5 år etter. Men, det er vel bare naturlig å lure, mistet kontakt med ny eier som raskt solgte henne videre. Det blir nok lettere når du ser at han får et godt hjem, jeg ville vært særdeles kresen på ny eier og virkelig brukt god tid på å finne rett person, og forsikret meg om at hesten vil få det som plommen i egget videre i livet. Også kan du jo holde kontakten med ny eier og høre hvordan det går
Gjest Milah Skrevet 3. oktober 2005 #4 Skrevet 3. oktober 2005 Uff. Har aldri hatt hest før, men jeg kan tenke meg at det må være veldig vondt. Som Hecuba sier, så blir det jo som å miste et familiemedlem.
Gjest seroxata Skrevet 3. oktober 2005 #5 Skrevet 3. oktober 2005 Er aldri noe lett å kvitte seg med sin beste firbente venn Har hatt fire hester før jeg har måttet si adjø til, og det var ikke lett med noen av de! Så jeg føler virkelig med deg her.... bare sørg for å finne noen veldig snille noen!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 3. oktober 2005 #6 Skrevet 3. oktober 2005 Takk for støttende ord, ikke lett dette her. Skal absolutt finne riktig person, må vite at han får det godt, og at det er ordentlige mennesker som får overta. Men gruer meg så veldig til noen kommer og laster han på henger for så å kjøre bort. :cry: Var i stallen istad, og da stakk han det utrolig søte,gode hestehodet sitt ut av døren for å se etter meg...
Gjest seroxata Skrevet 3. oktober 2005 #7 Skrevet 3. oktober 2005 huff, jeg skjønner deg så godt... og det blir alltid så utrolig tungt når disse søte gullene stikker mulen inntil deg og bare er gode... huff... er det absolutt siste løsning? du kan ikke sette han bort for et år eller noe? eller, det er vel ikke noe bedre det heller forresten.. huff.... stakkar
Gjest Gitte Skrevet 3. oktober 2005 #8 Skrevet 3. oktober 2005 UFF For ett år siden måtte jenta mi slaktes.. tristeste dagen jeg har opplevd.. var grusomt å miste henne
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2005 #9 Skrevet 3. oktober 2005 Hei, jeg var trener til en venninne å hesten hennes.. og når jeg møtte den nye hesten hennes så fant jeg drømmehesten min.. Hun og hesten klarte å vinne masse premier i sprang.. Men d verste var når jeg kom til stallen en dag når venninna mi var syk og hesten sto ute i garden å sjanglet... Jeg tok på henne grima å leide henne irundt.. (vi trodde det var kolikk) siden hun var en "kolikk"hest... til slutt ringte vi dyrlegen å venninna mi... vi hadde 5/6 forskjellige dyrleger og alle sammen sa at de ikke viste va det var.. tilslutt så ringte vi til en hestespesialist som sa at d et var hjerneblødning...3 dager senere måtte vi nødslakte henne... savner henne mye.. den tristeste helga jeg hadde hatt. jeg og venninna mi bodde i stallen i en boks de dagene hun var syk... d var vanskeli valg for venninna mi... men de fikk ca 1 år sammen i gode dager.. måtte bare skrive dette. jeg syns det er bedre å selge en hest å ha oppfølgning på den enn å må slakte den...
minisola Skrevet 3. oktober 2005 #10 Skrevet 3. oktober 2005 Vi også måtte sende vår hest til slakteren... Og husker jeg syns det var helt grusomt.. Ikke akuratt det samme som å selge.. men kan jo tenke meg hvordan du har det...
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 4. oktober 2005 #11 Skrevet 4. oktober 2005 Så trist å høre om dere som måtte slakte hestene, sånn sett er det jo mye bedre å selge, orker ikke engang å tenke på det å måtte slakte en gang. Men det å selge er fryktelig mye vondere enn jeg hadde forestilt meg. Livet kommer til å bli så utrolig tomt etterpå. En ting er jo å selge dersom det virkelig er det man vil, men jeg vil egentlig ikke, jeg er bare nødt til å gjøre det pga. økonomi + livssituasjon. Gråt masse igår kveld, tror jeg trenger å tenke ekstra nøye igjennom dette. Kanskje jeg kan klare det allikevel, dersom jeg er utrolig streng med økonomien en laaang stund. Kan jo alltids selge senere dersom det virkelig blir krise. Det er vel bedre å angre på at man ikke solgte nå, enn å angre på at man gjorde det. Men det blir jo uansett ikke noe lettere å selge med tiden.... Åhhh, hvorfor kan man ikke vinne i lotto?
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #12 Skrevet 4. oktober 2005 Hvorfor ikke bare sette den bort på fôr ? Eller beholde den? Det man har en super spranghest betyr ikke at man MÅ ri aktivt og på konkuranser hele tiden.... Jeg hadde nok heller funnet en fôr-løsning. Eller funnet en billlig utegangsstall og beholdt hesten.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 5. oktober 2005 #13 Skrevet 5. oktober 2005 Har funnet en kjempehyggelig jente som vil kjøpe, å sette bort på for er ingen løsning for meg, er så redd for at han skal bli skadet eller ødelagt på andre måter. Bor litt øde til, så det er desverre ikke overflod av gode forryttere i området. Men skal ihvertfall tenke masse ennå før jeg selger. Takk for alle svar og trøstende ord, det er godt å høre fra dere.
Gjest Catwoman Skrevet 5. oktober 2005 #14 Skrevet 5. oktober 2005 Nå har jeg aldri eid hest, men har drevet mye med hest og vet hvor knyttet man blir til disse helige dyrene. Lykke til med salget, du finner sikkert en kjøper som kan gi hestne din det livet han fortjener. Og så kan du kanskje reise å besøke ham på sitt nye hjem?
Gjest seroxata Skrevet 6. oktober 2005 #15 Skrevet 6. oktober 2005 hvordan går det med hesten og deg??
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 7. oktober 2005 #16 Skrevet 7. oktober 2005 Hei, Har ikke solgt enda, og er fotsatt veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Eller, det vil si, jeg vet jo at jeg egentlig må selge, men det er så tungt at jeg utsetter så lenge som mulig. Håper på å finne en løsning, men det ser ikke så lyst ut. :icon_frown:
Missbumblebee Skrevet 12. oktober 2005 #17 Skrevet 12. oktober 2005 Sitter her og skal selge hesten min jeg også... Jeg har flere hester, så jeg kommer ikke til å bli uten hest i hverdagen fremover, men jeg skulle helst ha beholdt godjenta mi. Har temt, ridd inn og gjort alt med henne selv. Utrolig vanskelig å godta at man ikke kan beholde når man helst vil. Jeg har solgt en hest tidligere, men han er stadig vekk "hjemom", på beite eller for oppstalling en periode. Nå regner jeg ikke med å få det sånn, men håper bare så inderlig at den som kjøper henne ser alle de positive sidene hos hesten, og at kjøper har mulighet til å bruke mer tid og penger på henne enn jeg har. Hvordan går det med deg i salget ditt? Vet du ikke har det lett!
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #18 Skrevet 4. november 2005 Skal selge unghesten vår nå og må kanskje selge gammelhesten grunnet endrede boforhold, dvs. jeg og samboeren min går fra hverandre og må dermed selge hestene våre.. det blir vanvittig tungt! Gruer meg allerede. Har funnet noen jeg mener er de perfekte kjøperne for unghesten og skal presisere i kontrakten at jeg har forkjøpsrett om hun skal selges igjen! Men er så utrolig vondt..
Gjest Hulderjenta Skrevet 6. november 2005 #19 Skrevet 6. november 2005 Føler med deg, Trådstarter.. Er så vondt å skilles med en god pelskledd venn...
Gjest Revenka Skrevet 8. november 2005 #20 Skrevet 8. november 2005 Jeg hadde hest før, en flott fullblodsvallak. Etter noen år på skolebenken innså jeg at jeg ikke hadde råd til det lenger. På forhand hadde jeg gjort en avtale med meg selv at jeg måtte selge hesten når jeg ikke hadde råd. Jeg hadde over en peripde på 1 års tid 4 annonser og jeg fant akuelle kjøpere hver gang, men i siste liten ombestemte jeg meg. Jeg ble usikker og ville ikke selge, tenkte at jeg skulle klare det osv. Men så måtte jeg bare selge han til slutt. Jeg solgte han til en hyggelig jente nordpå. Holdt på å angre meg da også. Hun skulle sette inn penger for hesten, og samme kveld skulle hesten sendes nordover med transport. 15.30 hadde jeg ombestemt meg og tenkte at hvis pengene ikke kom inn i tide var det et tegn og at jeg skulle ikke selge han. Pengene kom inn i tide og hesten ble sendt. Det var utrolig tøft. Jeg dro hjem fra stallen, skulle komme tilbake når hestetransporten skulle komme. Da jeg dro var det ikke så ille for jeg tenkte at jeg ser han igjen senere, men innerst inne visste jeg at jeg ikke ville komme på kvelden (hadde avtalt at en venninne skulle sende han av gårde for meg hvis jeg ikke kom). Det gjorde avkjeden lettere. Det er nå 4 år siden jeg har solgt han, og klart jeg savner han. Tenker på ham ofte. Drømte om han for to netter siden. Men jeg har et helt annet liv nå. Får endene til å møtes og har ingen økonomiske problemer. Så har jeg mye bedre tid. En annen ting som hjalp meg også var at jeg kjøpte meg hund for en liten del av hestepengene. Så livet ble ikke så tomt. Men uansett hva det blir til, et lite tips til kontrakt er å ha med at du har førstekjøpsretten hvis den nye eieren skal selge hesten. Det har jeg. Er en liten trygghet i det også. Huff, lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå