AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #41 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 6.1.2022 den 20.04): Fint du kan snakke for deg selv 😊 Jeg har også evner og jeg utforsker og lærer meg nye ting hele tiden. Tarot, krystaller og «spells» har vært en del av mine ritualer i mange år uten at jeg har kalt meg heks. Nå jobber jeg med det å kalle meg heks. Det å kalle seg heks, det kommer litt på siden av det hele og mine evner har ikke så mye med heks å gjøre. Heksebevegelsen handler ikke så mye om image eller spells, det handler om å ta tilbake den kvinnelige intuisjonen og stoltheten. Det handler om feminisme og å ta tilbake ordene «hag» og «heks» til hva det betød før kristendommen kom og ødela styrken i kvinner. Om å ta tilbake og å våge å stole på kvinners følelser, sykluser og styrke. Det å våge å kalle seg heks betyr at du har kommet til et tidspunkt der du ikke lenger bryr deg om janteloven, det er et utrykk for at man ikke lenger er redd for å være den man er og hva man står for. Sabbater, krystaller, tarot og spells blir brukt som støtte for å affirmere fremgang og mot i arbeidet med å ta tilbake kvinnen i deg selv. I boken WITCH av Lisa Lister står det mye om at man skal skite i folk som blir offended av at det å være heks er trend nå 😊 Anonymkode: 45aba...09f Fint sagt! 😊 Jeg vil legge til at for min del betyr det å være heks å ta tilbake den besjelede naturen. I kristendommen har ikke dyr og natur en sjel, men i wicca og andre naturreligioner betyr alt i naturen noe, naturen må respekteres, vi er en del av det hele. Med å være heks tar jeg tilbake det jeg visste som liten og som jeg mistet et eller annet sted på veien. For meg gir det mening og mening i livet er lykke (og det er ikke slik at lykke er meningen. Det er omvendt). Anonymkode: 9b90e...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå