Gå til innhold

Heksebutikken i Oslo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gjorde tabben å Google butikken og det dukket opp noen bilder av alt de har.. nå får jeg nesten ikke sove, mitt drømmelekeland finnes jo, i oslo 😍

Anonymkode: 799e7...400

Vet hva du mener, jeg ender alltid med å surre rundt der et par timer og kjøpe masse plater 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Entern skrev (Akkurat nå):

Vet hva du mener, jeg ender alltid med å surre rundt der et par timer og kjøpe masse plater 😅

Ser jeg kan legge av noen DAGER og en del penger til en tur dit, faen meg bedre enn noe syden 😁

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 time siden):

Skal du på en SKIKKELIG heksebutikk, gå på Neseblod. Så kan du se deg rundt i selveste Helvete, og kanskje får du kjøpt deg en fin plate med SKIKKELIG heksemusikk (av den onde satanistiske sorten 😈) på kjøpet 😎

PS: stor fan & «stamkunde» på Neseblod 😉

En kompis av meg har nylig kjøpt leilighet i det bygget, han lovte å ta meg med dit en dag 😅

Anonymkode: 161d6...9b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En kompis av meg har nylig kjøpt leilighet i det bygget, han lovte å ta meg med dit en dag 😅

Selv dersom du har 0 interesse i musikken og subkulturen så er den verdt et besøk 😊

Og ALL musikken høres ikke ut som, for å sitere er metallnettsted, «en gæern gnom innesperret i en søppelkasse som ramler ned en betongtrapp i en kjeller» da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Selv dersom du har 0 interesse i musikken og subkulturen så er den verdt et besøk 😊

Og ALL musikken høres ikke ut som, for å sitere er metallnettsted, «en gæern gnom innesperret i en søppelkasse som ramler ned en betongtrapp i en kjeller» da😅

Jeg skal innrømme at jeg ikke har mye kjennskap til den subkulturen, men synes det virker skikkelig spennende å besøke butikken. Kompisen min snakker veldig varmt om den, så jeg gleder meg 😁 Litt vill musikk kan jeg godt tåle og, litt krydder i en grå hverdag 😎

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal innrømme at jeg ikke har mye kjennskap til den subkulturen, men synes det virker skikkelig spennende å besøke butikken. Kompisen min snakker veldig varmt om den, så jeg gleder meg 😁 Litt vill musikk kan jeg godt tåle og, litt krydder i en grå hverdag 😎

Stedet er temmelig unikt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (22 minutter siden):

Stedet er temmelig unikt 😀

Jeg har hørt noen rykter om det, blir gøy å se! Fant et par artikler om butikken og, virker veldig spennende å besøke stedet 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 time siden):

Og vi som kjenner ekte trolldom og har lest og forstått Hermes Trismegistos vet at bare amatører snakker om «å kaste spells» unntatt i rollespill 😂😂😂😂

Ekte trolldom handler om å binde mektige krefter til sin vilje gjennom kompliserte ritualer!!!!😈😈😈😈😈

😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉

Forøvrig enig med deg, folk får gjøre som de vil. Det meste disse jentene driver med er jo bare harmløst new-age wicca opplegg 😆😆😆😆

Ekte trolldom, ja...🤣

Anonymkode: 7a956...cc1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ekte trolldom, ja...🤣

Anonymkode: 7a956...cc1

Kjempe100%ekte 🤪😄😄😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nesten ikke sove i natt haha, føles som (musikk)livet mitt har fått ett nytt mål, har ikke vært på noe opplevelse eller tur siden før korona så hadde glemt hva det vil si å glede meg til noe 😁 kan bare ikke vente med å se den butikken! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet å legge turen til den nye heksebutikken på neste Oslotur! Fantastisk at to unge damer satser på dette!

Så ble jeg irritert over kritikken VG henter inn fra seriøse forskere ang. påståtte effekter av krystaller. Man skal la folk få ha sin livstro for seg selv, så lenge man ikke skader noen. Jeg blir så irritert. Har du for eksempel sett VG eller noen intervjue en PREST for så å trekke inn en forsker som uttaler at 'men effekten av bønn er ikke bevist da. Det er bare humbug! 'Fadervår' har null effekt'. Nei?! Nei, jeg tror ikke noen av oss har lest en slik kritisk intervjuartikkel. Den organiserte hjernevasket i Den Norske Kirke blir aldri offentlig kritisert! Blant annet fordi også journalistene er oppvokst med det. Men alt med alternativ livstro, det skal man latterliggjøre!? 

Anonymkode: 9b90e...0b3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil samle på steiner. 

jeg liker steiner. 

liker å titte på steiner.  Føler de gir meg no. Og så holder jeg litt på dem da. Mumler magiske ord til steinene. 

steiner er kule. Ikke sant steiner er kule? Jeg vil ha mange steiner. Så kan jeg hvise de frem til vennene mine å så kan vi snakke om hvor kult det er med steiner. 

jeg liker steiner. Å wicca å sånt. Kult sted. Jeg må dit å se på steiner å kanskje kjøpe noen steiner fordi jeg liker kule steiner. Å så liker jeg å se på dem og å føle på dem. Å så får jeg så bra aura av d. Føler meg bra og kul. 

Anonymkode: 47b7e...5f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kor ligg denne butikken? Er det på Grunerløkka? 

Anonymkode: f6557...a41

Nei, du går forbi Cafe Sara, tar veien innover mellom Cafe Sara og Anker hotell. borti der et sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det å være «heks» da?

Av én eller annen grunn blir jeg litt offended av at det er blitt trendy å være «heksete». I hele mitt liv har jeg vel hatt en form for «evner» i større eller mindre grad. Aldri hatt noe behov for å kjøpe steiner, krystaller, svart katt eller andre rekvisitta, fordi… jeg har vel heller holdt det for meg selv, og synes ikke nå om at det skal være en trend og noe «kjøpt og betalt».

Å ha evner handler ikke om spesiell sminke, fargerikt hår, lange sorte negler, drive med ulike «spells», osv. Visse hjelpemidler som f.eks. Tarot kan nok være nyttig, men mye av det resterende blir vel bare overfladisk og for «show». Jeg har møtt mange slike damer som har dette imaget, og det er ikke én eneste en av dem jeg har snappet opp noen ordentlig spirituell energi fra - heller issues av noe slag.

Vel, jeg får vel bare holde meg unna den butikken 🙉

Anonymkode: 32bbb...68c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, du går forbi Cafe Sara, tar veien innover mellom Cafe Sara og Anker hotell. borti der et sted

Hausmannsgata, dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hausmannsgata, dette? :)

ja, det er vel det det heter (jeg husker så dårlig gatenavn). Tok meg bryet å Google også nå da, butikken heter Coven Lunatic og ligger i Rosteds gate 11. se, her er et kart også, når jeg først var i gang! 😄

image.thumb.png.7a845f79b696672ddee03aeb5e2d843d.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

ja, det er vel det det heter (jeg husker så dårlig gatenavn). Tok meg bryet å Google også nå da, butikken heter Coven Lunatic og ligger i Rosteds gate 11. se, her er et kart også, når jeg først var i gang! 😄

image.thumb.png.7a845f79b696672ddee03aeb5e2d843d.png

Tusen takk! 😄 

image.png.0978b0f147208d14e4ae264e995a7f6e.png

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Entern skrev (På 18.10.2021 den 0.10):

Og vi som kjenner ekte trolldom og har lest og forstått Hermes Trismegistos vet at bare amatører snakker om «å kaste spells» unntatt i rollespill 😂😂😂😂

Ekte trolldom handler om å binde mektige krefter til sin vilje gjennom kompliserte ritualer!!!!😈😈😈😈😈

😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉

Forøvrig enig med deg, folk får gjøre som de vil. Det meste disse jentene driver med er jo bare harmløst new-age wicca opplegg 😆😆😆😆

Mulig å komme i kontakt med deg på noen som helst måte? Lurer på noe personlig 

Anonymkode: 9b291...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 18.41):

Men hva er det å være «heks» da?

Av én eller annen grunn blir jeg litt offended av at det er blitt trendy å være «heksete». I hele mitt liv har jeg vel hatt en form for «evner» i større eller mindre grad. Aldri hatt noe behov for å kjøpe steiner, krystaller, svart katt eller andre rekvisitta, fordi… jeg har vel heller holdt det for meg selv, og synes ikke nå om at det skal være en trend og noe «kjøpt og betalt».

Å ha evner handler ikke om spesiell sminke, fargerikt hår, lange sorte negler, drive med ulike «spells», osv. Visse hjelpemidler som f.eks. Tarot kan nok være nyttig, men mye av det resterende blir vel bare overfladisk og for «show». Jeg har møtt mange slike damer som har dette imaget, og det er ikke én eneste en av dem jeg har snappet opp noen ordentlig spirituell energi fra - heller issues av noe slag.

Vel, jeg får vel bare holde meg unna den butikken 🙉

Anonymkode: 32bbb...68c

Fint du kan snakke for deg selv 😊

Jeg har også evner og jeg utforsker og lærer meg nye ting hele tiden. Tarot, krystaller og «spells» har vært en del av mine ritualer i mange år uten at jeg har kalt meg heks.

Nå jobber jeg med det å kalle meg heks. Det å kalle seg heks, det kommer litt på siden av det hele og mine evner har ikke så mye med heks å gjøre.

Heksebevegelsen handler ikke så mye om image eller spells, det handler om å ta tilbake den kvinnelige intuisjonen og stoltheten. Det handler om feminisme og å ta tilbake ordene «hag» og «heks» til hva det betød før kristendommen kom og ødela styrken i kvinner. Om å ta tilbake og å våge å stole på kvinners følelser, sykluser og styrke.

Det å våge å kalle seg heks betyr at du har kommet til et tidspunkt der du ikke lenger bryr deg om janteloven, det er et utrykk for at man ikke lenger er redd for å være den man er og hva man står for. 

Sabbater, krystaller, tarot og spells blir brukt som støtte for å affirmere fremgang og mot i arbeidet med å ta tilbake kvinnen i deg selv. 

I boken WITCH av Lisa Lister står det mye om at man skal skite i folk som blir offended av at det å være heks er trend nå 😊

Anonymkode: 45aba...09f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...