Gå til innhold

Hundepiss på laminat..


Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin

Nå er gode råd bokstavelig talt dyre.

Min kjære eks lovet dyrt og hellig å ta seg av dyrene når jeg flyttet ut, frem til vi fant en permantent løsning.

Helt greit, bortsett ifra at tullingen ringte i går og sa han ikke hadde rukket å lufte hunden, så da han kom hjem på kvelden ETTER Å HA VÆRT BORTE I NESTEN TO DØGN ( :frustrert::frustrert::frustrert::frustrert: ) hadde hunden gjort ifra seg inne.

Dette er en gammel hund, som jeg vet pisser myyye når han først går på to, mange "meter" som vi sier, for han går mens han pisser. Det er en utrolig stram lukt av denne urinen, hvis han pisser ute og det ikke regner bort med det første så henger eimen i kjempelenge.

Jeg har ikke vært hjemme og sjekket omfanget ennå, men han sa at det stinker i leiligheten selv om han har vasket.

Men så var det vaskeevnene hans da... :roll:

Poenget er: Jeg vil gjerne få mest mulig av depositumet tilbake når vi flytter nå, så jeg trenger noen skikkelig gode råd på hvordan jeg blir kvitt lukten. Er redd pisset har trukket seg inn i laminatgulvet sine sprekker, og da...

:hår:

HJELP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har egentlig ikke noen gode råd, annet enn å IKKE bruke salmiakk siden det alltid får slike ting til å lukte verre. Mulig at klor kan ta lukten? Alt avhenger vel av hvor lenge urinen har fått trekke inn i laminaten? Du bør nok sjeke så snart som mulig!

Angående depositum, så bør du regne med at huseier neppe blir spesielt fornøyd hvis du ikke få vekk lukten! Jeg tror jeg ville latt exen ta på seg hele det økonomiske ansvaret, siden han tross alt er den som har valgt å IKKE lufte hunden på nesten 2 døgn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående depositum, så bør du regne med at huseier neppe blir spesielt fornøyd hvis du ikke få vekk lukten! Jeg tror jeg ville latt exen ta på seg hele det økonomiske ansvaret, siden han tross alt er den som har valgt å IKKE lufte hunden på nesten 2 døgn!

Jeg har ingen råd. Men er enig i dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Kan jo ikke bruke klor på laminat...

er så kjipt, for huseier var påpasselig med "bruk lite vann når dere vasker"-ordren under visningen..

Åååååårh jeg er så forbannet på eksen!

Et gulvteppe til tusen kroner ble også ødelagt. Dust. Men 12000,- i depositum borte... Er jo mine penger også, faktisk.

Nei jeg er dritforbannet, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående klor eller ikke, så er vel uansett laminaten ødelagt om dere ikke får vekk lukten? Siden det neppe kan bli verre ville jeg faktisk prøvd det meste, du trenge rjo ikke tømme litervis utover gulvet heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pengene tror jeg jeg ville krev av HAM, for dette er da HANS feil, ikke din! (I alle fall krev deler av det.. seriøst, han må da skjønne at å passe dyr betyr å lufte dem...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal klor være godt for? For et tulletips. Prøv med litt sterkt eddikvann, eddik fjerner lukt. Antageligvis må dere erstatte laminaten, men det koster ikke så veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Koster det ikke mindre enn 12000 å få samboer til å bytte ut laminaten med ny laminat?

Og fikk hunden mat på disse to dagene?

Jeg er rystet... :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte og på det, å legge ny laminat. Eller hva med i det minste å løsne det som er der, vaske skikkelig i alle sprekker og kroker...samt under laminaten.

Jeg er også RYSTET over det exen din har utsatt hunden for! Sykt, sykt sykt at han i det minste ikke ringte deg for å kreve at du måtte lufte hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Jeg ville prøvd med eddikkvann jeg :)

Men egentlig syns jeg ikke synd på ham, det er hans egen feil at han ikke luftet hunden/fikk noen til å gjøre det, stakkars stakkars hunden...

Ville bekymret meg langt mer over hvordan hunden har det, enn laminaten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

forstår deg kjempegodt at du er forbannet, det hadde jeg også vært.... Kanskje du har mulighet til å hjelpe til neste gang han har det travelt(er jo en forutsetning at han sier ifra da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ville ihvertfall sterkt vært imot at han fortsatte å ha hunden, så lenge han ikke evner å se hva ett levende dyr trenger av ett minimum engang. :frustrert:

han viser en side som pleier å få meg til å tenke: "Det burde vært sertifikat for å få lov til å ha hund!!" :frustrert:

Dersom det kun er den skaden som gjør at dere ikke får tilbake hele depositumet, så skal da du ha din halvdel, så får denne skaden trekkes fra hans halvdel.

Det er uten tvil kun han som er ansvarlig for skaden!

på den annen side, dersom dere har hatt lov til å ha hund i leiligheten så bør vel hundeeier også være forberedt på at det kan skje "skader" pga hunden.

Det er vel ikke første hunden i verden som har tisset inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
på den annen side, dersom dere har hatt lov til å ha hund i leiligheten så bør vel hundeeier også være forberedt på at det kan skje "skader" pga hunden.

Det er vel ikke første hunden i verden som har tisset inne.

Jeg tror man må skille mellom skvetting man tar opp med en gang og slikt som dette som har fått trekke inn i løpet av to dager.

Hadde jeg flyttet inn her jeg bor nå og det hadde luktet hundepiss hadde i hvert fall ikke jeg bare akseptert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man må skille mellom skvetting man tar opp med en gang og slikt som dette som har fått trekke inn i løpet av to dager.

Hadde jeg flyttet inn her jeg bor nå og det hadde luktet hundepiss hadde i hvert fall ikke jeg bare akseptert det.

det er forsåvidt sant.

jeg mente forøvrig selvsagt ikke at en ny leietaker skulle finne seg i det, men at huseier må være forberedt på skader, som må utredes, dersom han tillater dyrehold i leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Auda, ille situasjon. En ting er om dere må bytte laminaten (ikke så fryktelig dyrt), men hvis plankene under er ødelagt..

Men kjæresten din bør definitivt betale mesteparten (om ikke alt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Det er det som er greia, vi gikk ifra hverandre på lørdag, og jeg bor på sofaen hos venner. Jeg sa jeg ville bo hjemme siden det er mest praktisk siden det er mine dyr, men det var visst heeeeeelt umulig. :roll:

Så er jeg DRITSTRENG på at dette skal IKKE gå ut over dyrene, og så skjer dette.

Det verste er at han skrev en melding og spurte om jeg kunne lufte hunden. Jeg skrev tilbake at jeg var sliten etter jobb, så helst ikke. Så ringer jeg, for han svarer aldri, og jeg vil sjekke at dyrene har det bra, at han har ordnet det. Så løper han til en buss mens jeg ringer, alt han sier er "jeg har ikke tid til å prate!".

"nei det er greit" sier jeg, "men du har luftet hunden?".

Ja sier han, og legger på.

Erkedust!!!!

Hvordan i heiteste huleste kunne jeg, ut ifra denne informasjonen, forstå at det betydde "hunden tisset litt, og nå drar jeg vekk for helgen!". :klaske:

Men på onsdag/torsdag tar jeg hunden hjem til foreldrene mine, og han skal bo der igjen slik som i begynnelsen av studietiden. Det beste for hunden er det beste for meg, uansett.

Når det gjelder depositumet har jeg lagt ut for hele driten, og jeg ser for meg at hvis gulvet må skiftes, så må eksen min betale dobbelt. Alt tilbake til meg, og alt tilbake til huseier.

Det er sure kroner det!!!

Endret av Ninakanin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...