Gå til innhold

Trening med angst/ptsd

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 8.39):

Jo, kanskje, men har allerede en hund selv (som dessverre verken er stor eller voksen). 

Jeg blir så redd at jeg ikke lenger er tilstede, dvs har hendt at jeg har puttet bilnøkkelen i en hundebæsjpose og kastet den eller at jeg bare går et sted og ikke aner hvordan jeg kommer meg hjem (selv om jeg har vært der veldig mange ganger før). Jeg høres helt gal ut :( 

Jeg tenker at jeg kanskje burde hatt et menneske med meg? Og at kanskje trening inne kunne fungert bedre? Eller vil det bli bedre ute om jeg bare fortsetter å gjøre det selv om jeg er redd?

Anonymkode: b3e83...b0b

Har du økonomisk mulighet til å betale for PT? 

Du kan velge selv, og starte med en liten pakke på noen få timer. Du kan også forklare på forhånd hva du sliter med, og at du primært i starten ønsker se om det kan bli lettere for deg å trene sammen med noen. 

Anonymkode: 7809e...005

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Burde kanskje bo i en bobil da.... ?

Anonymkode: e02f5...d0f

Ikke morsomt. Det handler ikke om å sitte stille/være stille i en bil, men å bevege seg rundt og samtidig ha en vegg rundt seg. Hvis noen vil slå eller spytte eller sparke meg så treffer de bilen og jeg kan kjøre min vei. 

Skjønner at det er vanskelig å forstå for de som ikke har opplevd det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du økonomisk mulighet til å betale for PT? 

Du kan velge selv, og starte med en liten pakke på noen få timer. Du kan også forklare på forhånd hva du sliter med, og at du primært i starten ønsker se om det kan bli lettere for deg å trene sammen med noen. 

Anonymkode: 7809e...005

Kunne gjort det, men for det første er alle menn helt uaktuelle og for det andre takler jeg ikke å ha mennesker nærmere enn maks en meter, helst to. Men kanskje etter hvert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Burde kanskje bo i en bobil da.... ?

Anonymkode: e02f5...d0f

Altså, hallo……. 🙄 

Anonymkode: 22149...d9b

Skrevet

Hvilken type trening er det du har mest lyst til å drive med da? Finnes jo mange flinke PT’er som er kvinner, som ikke jobber på treningssenter også 😊 Ved meg (Kolbotn) er det en PT som har bygget en løype i bak gården sin, og der driver de med styrke trening. Kanskje noe sånt hadde vært bedre? 

Om du ikke bor ved Kolbotn, så pleier de som jobber som pt gjennom enkeltmannsforetak å prøve være ganske synlige via Instagram og Facebook, kanskje du finner noe lignende ved der du bor? Og om du finner noen, og de ikke skriver at de tar kunder, så ville jeg bare sendt en melding og spurt like vell 😄

Anonymkode: 22149...d9b

• 4 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 11.24):

Bare for å si det, når jeg blir redd tenker jeg ikke, jeg blir helt tom i hodet og aner ikke hva jeg har gjort etterpå. Noen ganger merker jeg at jeg holder pusten. Jeg blir som et redd lite dyr, som tror jeg er usynlig om jeg bare ikke gjør noe som helst. 

Anonymkode: 72a63...c8d

Skrevet

Har dere en frivillighetssentral i området ditt Ts? Der kan du spørre om det er noen som kan trene med deg, eller gå tur med deg. 

Ellers - gå inn på din kommuneside på internett, og sjekk opp hvilke hjelp de tilbyr til mennesker som har det utfordrende. Mange kommuner har mestringsenheter - med mange gode tilbud (feks gruppetrening i svømmehall, trimgrupper, samtalegrupper, hobbygrupper)..noen tilbyr også psykolog gjennom mestringsenheten. 

Ikke gi opp! Det er dessverre slik at man må kjempe for å få hjelp i dette landet, det er likt for de aller fleste - så ikke ta det personlig. Det er mange som er fortvilte over liten, til ingen hjelp i det hele tatt. 
Samtaler 1 gang i mnd er dessverre som å pisse i havet i den tro at havet skal stige. Ikke vær redd for å kreve litt Ts..

Anonymkode: 83514...797

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 8.34):

De gir meg time en gang i måneden og har ingen plan, ingen lekser, ingen terapi- så jeg både tror og håper at du tar feil. Men dette er en avsporing av tråden. Jeg setter pris på alle svar på det jeg lurer på. 

Har du ikke blitt tilbudt traumebehandling? Jeg fikk diagnosen ptsd , etter mye av d samme du beskriver . Behandling har hjulpet meg ekstremt godt 🙏Tatt litt tid , men vil nå si jeg er 85% frisk , jobber 100% , er fortsatt veldig skvetten . Mn ikke livredd hele tiden lenger 🙏❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 8.22):

Jeg har ptsd etter langvarig mishandling i nær relasjon og flere overfall av fremmede. Har mye angst og er redd for andre mennesker. På grunn av det sliter jeg med trening. 

Ting jeg gjorde før som jeg elsket: Jogge, svømme, sykle, gå lange turer osv. Når jeg går turer ute nå er jeg nærmest livredd hele tiden (kvalm, svimmel, vondt i hodet, får tunellsyn, skvetten, veldig hjertebank osv). Hva kan jeg gjøre for å klare å trene, som jeg savner veldig?

Går på dps, men det hjelper ikke. 

Kan du gjøre noe hjemme, alt fra å følge timer på You Tube til å danse hemningsløst til musikk? 
har du nien du føler deg trygg på,som du kan gå tur sammen med?

Gå to,kortere turer, heller enn en lang? Fokuser på,å, se på tingene rundt deg og puste. Å gjøre dette nok ganger vil etterhvert gjøre det enklere og mindre skummelt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...