AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #1 Del Skrevet 16. oktober 2021 Når det blir brukt på norsk? Anonymkode: dce9e...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elder Millennial Skrevet 16. oktober 2021 #2 Del Skrevet 16. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Når det blir brukt på norsk? Anonymkode: dce9e...29e Kommer litt an på sammenhengen? Jeg kan si at jeg nuker maten om jeg varmer den i mikroen. Ellers var det også noe jeg holdt på med i ungdomstiden for å få tulle med andres datamaskiner 😬🙈 mIRC og DoS 🤩 Når man har blitt så gammel at alt var bedre før i tiden🙈🙈🤣🤣 uansett… nuking kan sikkert bety mye annet også😅👍 Endret 16. oktober 2021 av Elder Millennial Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Del Skrevet 16. oktober 2021 Tenker nuking som når man slipper et nuke på Call of Duty 🤣 Anonymkode: 08cdd...0ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #4 Del Skrevet 16. oktober 2021 Jeg har kun hørt ordet i forbindelse med atombomber. "Den plassen ble nuka". Anonymkode: 4a843...583 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #5 Del Skrevet 16. oktober 2021 https://en.wikipedia.org/wiki/Atomic_bombings_of_Hiroshima_and_Nagasaki Anonymkode: dcfd2...bdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #6 Del Skrevet 16. oktober 2021 Jeg spurte samboer hva han forbinder med ordet, og han svarte at det betyr å drepe en boss kjapt i et spill. Anonymkode: 4a843...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #7 Del Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg spurte samboer hva han forbinder med ordet, og han svarte at det betyr å drepe en boss kjapt i et spill. Anonymkode: 4a843...583 Dette er også en form for et massivt angrep, og kommer fra "nuclear attack/bombing". Nuke. Anonymkode: dcfd2...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 17. oktober 2021 #8 Del Skrevet 17. oktober 2021 Bruker man «nuking» i en setning som ellers er norsk, blir ordet et fremmedord med betydningen det har i språket det hører hjemme i, som jo er engelsk. Nuke er en forkortelse for nuclear weapon, altså atomvåpen på norsk. Nuking blir da bruk av atomvåpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 18. oktober 2021 #9 Del Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 15.39): Jeg har kun hørt ordet i forbindelse med atombomber. "Den plassen ble nuka". Anonymkode: 4a843...583 Jepp. Husker uttrykket ble populært når jeg gikk på vgs pga Duke Nukem spillet 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå