Gå til innhold

Dårlig kvalitet på Blivakker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 17.42):

Anbefaler å droppe blivakker uansett - han som eier siden er abortmotstander og bruker penger på kampanjer som fremmer denne meningen. Ikke noe jeg som kvinne ønsker å bruke mine penger på! 

Anonymkode: 94de4...d50

Og Apple tlf din er et produkt av barnearbeid, det samme er mange av klærne dine. hykler. 

Anonymkode: 80551...9dc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 7.35):

Generelt tips når man handler kosmetikk på nett og er usikker på kvalitet/om det er utgått på dato: sjekk batchkoden - fins sider som checkfresh som sjekker når produktet ble produsert og hvorvidt produktet er legitimt eller fake

Anonymkode: 0c802...6c0

Jepp. Dette gjør jeg. Har sendt tilbake såpass mye at jeg etterhvert droppet å kjøpe på nett. Blivakker har alltid gamle produkter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (11 minutter siden):

Jepp. Dette gjør jeg. Har sendt tilbake såpass mye at jeg etterhvert droppet å kjøpe på nett. Blivakker har alltid gamle produkter. 

Det er ikke sant. Jeg har selv bestilt mye fra bli vakker, blush, coverbrands, bangerhead osv oppgjennom årene og det er sjeldent jeg mottar dårlige produkter. Det sier seg selv at det er dårlig butikk å selge produkter av redusert kvalitet, sånt merker kundene og da handler man heller andre plasser. Greit nok at man er uenig i bedriftseiers politiske ståsted og meningsytringer, men jeg synes man skal være litt forsiktig med å oppfordre til boikott og spre usannheter om driften.

Anonymkode: 0c802...6c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 17.42):

Anbefaler å droppe blivakker uansett - han som eier siden er abortmotstander og bruker penger på kampanjer som fremmer denne meningen. Ikke noe jeg som kvinne ønsker å bruke mine penger på! 

Anonymkode: 94de4...d50

Jeg er kvinne og i mot abort. Får vel boikotte dere som er pro abort. 

Anonymkode: 3c618...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke sant. Jeg har selv bestilt mye fra bli vakker, blush, coverbrands, bangerhead osv oppgjennom årene og det er sjeldent jeg mottar dårlige produkter. Det sier seg selv at det er dårlig butikk å selge produkter av redusert kvalitet, sånt merker kundene og da handler man heller andre plasser. Greit nok at man er uenig i bedriftseiers politiske ståsted og meningsytringer, men jeg synes man skal være litt forsiktig med å oppfordre til boikott og spre usannheter om driften.

Anonymkode: 0c802...6c0

Når produktene eldes går også kvaliteten ned. Jeg kjøper ikke sjampo som ble produsert i 2015. Det er faktisk det de selger. Jeg har ikke sagt en dritt om eiers meninger, jeg støtter ikke at de tjener penger på utgåtte varer. Det må du gjerne gjøre foresten, ditt valg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri opplevd ar produktene er gamle, har sjekket! Og helt vanlig kvalitet har de

Anonymkode: dfb06...73e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere overdriver noe voldsomt. Hvor mange skal man boikotte pga personlige meninger og ståsted? Det blir mange gale hoder å regne. 

Anonymkode: 39bf5...86e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for det meste fornøyd med varene jeg har kjøpt hos dem, men har opplevd å få hårbalsam som luktet harskt. Det samme har forøvrig også skjedd hos andre lavpris-butikker, så jeg tror ikke de er verre enn andre. 

Endret av Perelandra
Skrivefeil: Harskt, ikke hatsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at de har produkter av nyere dato siden de selger via nett? Mange i Norge som driver med grå-/paralell-import fra mellom-land og det har gått bra, Normal gjør dette og har aldri opplevd klage på det ene eller andre jeg har kjøpt til andre. De må være veldig kritiske til import slik at de ikke med uhell kjøper inn falske varer, men skjer dette så blir det garantert stor sak i media. Vil du være 100% sikker så må du kjøpe fra en leverandør som ikke driver med slikt, men de selger typisk for høyere pris enn andre.

For kosmetikk og hudkrem er det en ting som er synd og det er lave krav til merking av utløpsdato. Dersom den er laget for å vare lenger enn 30 måneder så må de ikke skrive utløpsdatoen, men heller hvor lenge den kan brukes etter åpning f.eks. 3, 6, 12 måneder.

Det betyr at om du er uheldig så har varen ligget for lenge, men da må det være 3-5 år på lager og jeg nekter å tro at en nettbutikk har varene liggende der så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere ganger opplevd å få dårlig shampoo ( bruker Kerastase fast ) og dårlig uttørket øyesminke. Kundeservicen er god, men jeg ble så lei at jeg til slutt gikk helt over til Blush.no, Lyko og Vita. Har så langt ikke fått noe fra dem.

Anonymkode: f8497...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ikke der pga. eieren, er tusen andre steder man kan handle. Men mistenker at de (og flere andre billig-butikker og -nettsider) kjøper store partier av ting for å få ned prisene, og at de derfor blir liggende lenger på lager. Eller at de kjøper ut restpartier fra andre butikker, da vil de jo også være litt eldre varer. Har iallfall hørt fra andre at dette er noe billigbutikkene gjør, kanskje ikke med alle varer men i blant. 

Anonymkode: 89821...d05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg handler ikke der pga. eieren, er tusen andre steder man kan handle. Men mistenker at de (og flere andre billig-butikker og -nettsider) kjøper store partier av ting for å få ned prisene, og at de derfor blir liggende lenger på lager. Eller at de kjøper ut restpartier fra andre butikker, da vil de jo også være litt eldre varer. Har iallfall hørt fra andre at dette er noe billigbutikkene gjør, kanskje ikke med alle varer men i blant. 

Anonymkode: 89821...d05

Det er bare å sjekke batch-koden før man åpner emballasjen så kan man helt fint sende i retur/klage/få pengene tilbake/nytt produkt. Batchkoden kan man også sjekke når man står i butikk hvis man vil være sikker på at det ikke er gamle produkter, veldig kjekt triks.

Personlig så er jeg mer skeptisk til å handle produkter som står i vinduet hos frisør og blir eksponert for varme og lys over lang tid. Ser for meg at de selger mindre enn store nettbutikker og at turnover går tregere og produktene blir stående lengre før de blir solgt

Anonymkode: 0c802...6c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ikke sant. Jeg har selv bestilt mye fra bli vakker, blush, coverbrands, bangerhead osv oppgjennom årene og det er sjeldent jeg mottar dårlige produkter. Det sier seg selv at det er dårlig butikk å selge produkter av redusert kvalitet, sånt merker kundene og da handler man heller andre plasser. Greit nok at man er uenig i bedriftseiers politiske ståsted og meningsytringer, men jeg synes man skal være litt forsiktig med å oppfordre til boikott og spre usannheter om driften.

Anonymkode: 0c802...6c0

👍🙏🏼

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har aldri opplevd ar produktene er gamle, har sjekket! Og helt vanlig kvalitet har de

Anonymkode: dfb06...73e

Helt enig. Kommer til og fortsette og handle der også!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mange eksempler på batchkoder her:

https://www.checkfresh.com/how-to-find-batch-number.html

Typiske plasseringer:
image.png.91cf79392b34e8a598e97e452f5ae769.png

Anonymkode: 0c802...6c0

Har skjekket og ingenting av det jeg har handlet oss blivakker er gått ut på dato eller fake.. 🙄😶 kommer fortsatt til og bruke blivakker.

Endret av amourerah
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Dere overdriver noe voldsomt. Hvor mange skal man boikotte pga personlige meninger og ståsted? Det blir mange gale hoder å regne. 

Anonymkode: 39bf5...86e

Det neste blir vel at en holocaust fornekter boikotter Lyko fordi de skriver at Frans Lyko tilbringte flere år i konsentrasjonsleir. 

PS: dette er en spøk. Kilde: https://lyko.com/no/info/lykos-resa-fran-koncentrationslager-till-toppmodern-e-handel

Endret av Pachka Sigaret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kjøpt en bodylotion i sommer, fra Lancaster og tastet inn tallene fra bunnen og fikk opp at kremen er 1 år og 4 mnd gammel. What?🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er ikke sant. Jeg har selv bestilt mye fra bli vakker, blush, coverbrands, bangerhead osv oppgjennom årene og det er sjeldent jeg mottar dårlige produkter. Det sier seg selv at det er dårlig butikk å selge produkter av redusert kvalitet, sånt merker kundene og da handler man heller andre plasser. Greit nok at man er uenig i bedriftseiers politiske ståsted og meningsytringer, men jeg synes man skal være litt forsiktig med å oppfordre til boikott og spre usannheter om driften.

Anonymkode: 0c802...6c0

Når eier bruker pengene han tjener på den politikken tenker jeg det er greit å fortelle om det. Googler man finner man masse info. 

Anonymkode: 8eb46...3bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Og Apple tlf din er et produkt av barnearbeid, det samme er mange av klærne dine. hykler. 

Anonymkode: 80551...9dc

Wow. Kaller du andre hykler? Hva med å la folk bruke pengene der de mener er riktig?

Jeg har vært opptatt av etisk handel i åresvis, og støtter f.eks ikke H&M, Zara, Topshop og andre fast fashion selskaper. Kjøper produkter som ikke er tester på dyr. Holder meg unna Apple og alle verstinger jeg kan. Kan godt hende personen du siterte gjør det samme vet du. Bare fordi noen ikke gjør alt riktig betyr det ikke at de er en hykler, de prøver bare å gjøre så godt de kan ut fra informasjonen de har.

Jeg syns det er mer spesielt at så mange velger å fortsette å støtte akkurat denne nettbutikken når det finnes mange alternativer. Noen har oppriktig ikke råd og da er det greit nok, men har du en ok inntekt kan du betale noen kroner mer hos en annen netthandel som ikke støtter mobbing, trakassering og gjør at folks lov blir ødelagt (ref innlegget om sørlandsnyhetene og politikere i Kristiansand). Selv har jeg ikke god råd, men jeg sparer heller lengre enn å kjøpe noe fra blivakker. 

Anonymkode: 63378...adb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...