AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Hvilken kjøkkenleverandør ville du valgt? Og hvilken farge ville du valgt? Anonymkode: a72f2...3d9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvilken kjøkkenleverandør ville du valgt? Og hvilken farge ville du valgt? Anonymkode: a72f2...3d9 Jeg har bygget hus mange ganger og dermed også valgt kjøkkenleverandør flere ganger (ikke flåsete ment). Har erfaring med Norema, HTH, Sigdal og Ikea. Skulle jeg valgt igjen, hadde valget blitt Ikea. Billig, god kvalitet, samme hengsler som alle andre kjøkkenleverandører, godt utvalg i stiler og farger. Eneste minuset er målene på skapene. De er litt mindre fleksible enn feks. HTH. Norema = dyrt og ikke et kvekk bedre enn Ikea. HTH = samme kvalitet som Ikea. Mer utvalg i skapbredder og tilvalg. Sigdal = Ok, men koster mer enn det smaker. Valgte nå siste gang et grått Ikea kjøkken. Hvitevarer fra Siemens og en benkeplate i stein fra min lokale steinhandler. Benkeplatene fra Ikea har jeg dårlig erfaring med. 2 ganger har jeg måttet bytte den ut pga den var umulig å holde ren. Fingermerker blir stående, selv etter vask. Begge har vært i mørk farge. Anonymkode: fc95a...138 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg har brukt Norema, HTH og Drømmekjøkkenet, og de har som de fleste andre leverandører ulike prisgrupper på frontene. De selger alt fra tynne, ikeaaktige skrog til kraftigere skrog i bedre kvalitet. Jeg har mange venner som har ikea kjøkken, de ser greie ut, men man kjenner jo forskjell når man drar i skuffene, og det er som dag og natt på benkeplatene, uansett om det er laminat eller kompositt. Men du velger det du har råd til, og verdimessig har det lite å si hvilket du velger med mindre huset ligger i et område hvor prisene speiler at man ikke velger ikea eller kvik. Anonymkode: facb7...7c1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #4 Skrevet 16. oktober 2021 Valgte schmidt sist, gode løsninger i hjørneskap osv. men helt elendig leveringstid. Dårlig utvalg i skuffeinnmaten, usikker på om jeg skal velge de denne runden eller ei. Har ikea kjøkken i den boligen jeg har kjøpt nå (men skal pusse opp og flytte kjøkkenet) tror ikke jeg går for ikea, god plass men kjennes litt billig ut. Ikea skrog men fronter og benk fra noen andre hadde kanskje funket. Anonymkode: 752ca...211
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #5 Skrevet 16. oktober 2021 Hadde uten tvil valgt Aubo! Fantastisk kvalitet til en fornuftig pris. Utrolig mange fine modeller å velge mellom. Det er også en familiebedrift og ikke drevet av et digert upersonlig konsern. Og til dere som tror at IKEA bruker samme hengsler som de andre store litt dyrere kjøkkenleverandørene så stemmer ikke dette. De fleste, også IKEA, bruker Blum, men det er ikke samme kvalitet på det som IKEA og forsåvidt også Elkjøp bruker. Anonymkode: 9b1b1...c91 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #6 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg ville valgt en lokal leverandør. Anonymkode: 556ae...102
Gjest Albbas Skrevet 17. oktober 2021 #7 Skrevet 17. oktober 2021 Vi har valgt Aubo, etter å ha fått tegnet kjøkken av flere ulike leverandører. Det handler jo mye om hva akkurat du er på jakt etter, og hva leverandører tilbyr. Den ene leverandøren vi fikk tegning fra hadde ikke akkurat den type fronter vi etterhvert fikk sansen for. En annen leverandør kunne ikke justere på tegningene før vi inngikk en bindende avtale. Tredje leverandør ble helt usannsynlig dyr (Drømmekjøkken...). Aubo hadde alt vi så etter, men det kunne jo like gjerne vært noen andre. Vi sjekket ikke Ikea, hadde vi ikke falt for Aubo hadde vi sjekket Ikea også. De har jo et stort utvalg.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #8 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 11.34): Jeg har bygget hus mange ganger og dermed også valgt kjøkkenleverandør flere ganger (ikke flåsete ment). Har erfaring med Norema, HTH, Sigdal og Ikea. Skulle jeg valgt igjen, hadde valget blitt Ikea. Billig, god kvalitet, samme hengsler som alle andre kjøkkenleverandører, godt utvalg i stiler og farger. Eneste minuset er målene på skapene. De er litt mindre fleksible enn feks. HTH. Norema = dyrt og ikke et kvekk bedre enn Ikea. HTH = samme kvalitet som Ikea. Mer utvalg i skapbredder og tilvalg. Sigdal = Ok, men koster mer enn det smaker. Valgte nå siste gang et grått Ikea kjøkken. Hvitevarer fra Siemens og en benkeplate i stein fra min lokale steinhandler. Benkeplatene fra Ikea har jeg dårlig erfaring med. 2 ganger har jeg måttet bytte den ut pga den var umulig å holde ren. Fingermerker blir stående, selv etter vask. Begge har vært i mørk farge. Anonymkode: fc95a...138 Dette skriver jeg under på👍🏼 Har også pusset opp flere kjøkken og hadd kjøkken fra Sigdal, Kvik, Epoq og Ikea tidligere , og det som er billigst og best er Ikea. Har opplevd flere feilleveranser på benkeplatene til Ikea, så denne gangen valgte jeg å gå på et steinsenter å kjøpe benkeplate. Anonymkode: fbf38...f49 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #9 Skrevet 17. oktober 2021 Jke kjøkken. Nydelig Anonymkode: a95d7...259
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #10 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg valgte Strai kjøkken. Levering og montering til avtalt tid, og god service. Alle skryter av kjøkkenet. Det ligger dog ganske høyt i pris. Anonymkode: 64aa1...f0a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #11 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg valgte Strai kjøkken. Levering og montering til avtalt tid, og god service. Alle skryter av kjøkkenet. Det ligger dog ganske høyt i pris. Anonymkode: 64aa1...f0a Vi har et Strai som skal monteres i dag. Prisen ble omtrent lik hos alle de store på tilsvarende løsninger. Spent på hvordan det blir. Anonymkode: 0a38b...e29
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #12 Skrevet 18. oktober 2021 Ikea. God kvalitet. Kjenner flere med dyre kjøkken fra HTH, Sigdal mv som har betydelig nyere kjøkken enn vårt, men som er slitt og ikke pent. Anonymkode: 5ae5d...96b 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #13 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikea. God kvalitet. Kjenner flere med dyre kjøkken fra HTH, Sigdal mv som har betydelig nyere kjøkken enn vårt, men som er slitt og ikke pent. Anonymkode: 5ae5d...96b Problemet er at IKEA ikke kan levere for tida. Men ellers har de mye fint Anonymkode: 0a38b...e29
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #14 Skrevet 20. oktober 2021 Vil helst ha IKEA-kjøkken. De har jo ingenting på lager for tiden og melder at det kan være langsiktig, så vi har gått for Sigdal. Har klump i magen og lurer litt på om det var så lurt.. Anonymkode: e1be8...6f4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #15 Skrevet 20. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vil helst ha IKEA-kjøkken. De har jo ingenting på lager for tiden og melder at det kan være langsiktig, så vi har gått for Sigdal. Har klump i magen og lurer litt på om det var så lurt.. Anonymkode: e1be8...6f4 Så du tror seriøst at ikea er bedre enn Sigdal? 😂 Anonymkode: 9b1b1...c91 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #16 Skrevet 21. oktober 2021 IKEA 100 %. Like gode som og tidvis også bedre enn de dyre merkene, og definitivt best prisen tatt i betraktning. Ogå fagfolk pleier å anbefale IKEA. Anonymkode: 8f62d...e83 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #17 Skrevet 21. oktober 2021 Har hatt to kjøkken fra ikea (som sto der da jeg flytta inn), på det ene så løsna det ytterste laget på frontene i store flak, det var store buler overalt. På det andre så flasset malingen av på skapene rundt ventilatoren, til tross for at ventilatoren var ganske bra. Da vi pusset opp gikk vi for Kvik, elsket deres løsning med dypere skrog og benkeplater. Men det var vel kanskje og det eneste som var å elske med det, det var elendig designer, elendig montering (platetoppen og 9 av 17 håndtak er skeive), de første benkeplatene som kom var feil størrelse, og i stedet for å bare bestille nye så insisterte de på at de skulle skjøte på gamle (heltre, så teknisk mulig). Men da vi hadde venta i 5 uker på at han som kunne fikse kom fra ferie og hadde tid, da var det ikke mulig likevel. Så da måtte vi vente i 12 uker på nye benkeplater. Eieren av butikken var en meget spesiell fyr som blandet bedriftens og sin personlige økonomi, og generelt bare en kjip fyr som ikke var ute etter å hjelpe oss i det hele tatt. Vi foreslo en løsning hvor vi kunne kjøpe de gamle benkeplatene og bruke som sittebenk med en gang det ble oppdaget, men det var ikke aktuelt for de SKULLE fikse dem! Bare at det skjedde jo ikke, og innen da hadde vi gått for et annet alternativ for sittebenken 🙄 Styr unna... Anonymkode: 2dad9...ce8 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #18 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): IKEA 100 %. Like gode som og tidvis også bedre enn de dyre merkene, og definitivt best prisen tatt i betraktning. Ogå fagfolk pleier å anbefale IKEA. Anonymkode: 8f62d...e83 Det er gode kjøkken prisen tatt i betraktning, men at de er av like god kvalitet som merker som f.eks Aubo og Sigdal er sprøyt! Hengsler og skinner, samt plater de produserer kjøkken av er av dårligere kvalitet. Har jobbet som kjøkkenmontør i to tiår så veit hva jeg prater om. Service og oppfølging er også en helt annen liga. Man får det man betaler for! Anonymkode: 9b1b1...c91 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #19 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er gode kjøkken prisen tatt i betraktning, men at de er av like god kvalitet som merker som f.eks Aubo og Sigdal er sprøyt! Hengsler og skinner, samt plater de produserer kjøkken av er av dårligere kvalitet. Har jobbet som kjøkkenmontør i to tiår så veit hva jeg prater om. Service og oppfølging er også en helt annen liga. Man får det man betaler for! Anonymkode: 9b1b1...c91 Ikea bruker samme hengsler som bl.a HTH. Anonymkode: fc95a...138
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #20 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikea bruker samme hengsler som bl.a HTH. Anonymkode: fc95a...138 Samme merke, men metallet er av en annen legering, så ikke samme kvalitet. Anonymkode: 9b1b1...c91 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå