AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #21 Skrevet 15. oktober 2021 Prøv å drikke en kopp med varm drikke (helst kaffe) så fort du klarer uten å brenne deg. Rett etterpå drikker du et glass med iskaldt vann. Ta gjerne to poser movicol også. Dette funket på meg da jeg var innlagt på øyeblikkelig hjelp-avdelingen til legevakten med forstoppelse etter hemmoroideoperasjon. Anonymkode: 713a5...1ff
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #22 Skrevet 15. oktober 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men kan man dø? Har ikke ringt enda, redd hva de sier , at jeg ikke får hjelp er vant til at legevakta sier at man bare må gjøre ditt og datt og vente, når jeg har ringt i forhold til psykisk sykdom. TS Anonymkode: a8f92...858 Ja, men hvis du ikke ringer da får du hvertfall ikke hjelp. Ring og forklar hvor lenge siden det er siden du hadde avføring sist, hvilken behandlinger du har prøvd og hvordan det kjennes ut. Anonymkode: 0137d...67c 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #23 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er så redd, jeg ligger å vrir meg i smerter og gråter. Jeg har nå vært plaget med forstoppelse i 10 dager ca, jeg tok klyster for 2 dager siden. Forstoppelsen er her enda. Jeg tar movicol, 3-4 glass per dag. Jeg må sånn på do, jeg presser og presser men det kommer ikke!!!! Kjenner meg svimmel, feber, kaldsvetter og alt. Bør jeg ringe legevakten og hva kan de gjøre? Når ikke klyster funker på meg engang? Er jo helt forstoppet selv om jeg har tatt klyster. Ser ingen framtid hvis det her ikke tar slutt, føles ut som jeg skal dø! Anonymkode: a8f92...858 Huff så grusomt. ❤️ Ta kontakt med lege eller legevakta og si du har prøvd klyster osv uten det hjelper. Legevakta kan hjelpe deg! Og for å unngå forstoppelse senere så drikk mye vann hver dag, gå turer, pærer og svisker skal hjelpe mot forstoppelse. Mat som inneholder fiber, men det er utrolig viktig du drikker mye vann fordi væske gjør avføringen mykere. Du får kjøpt sunn kost på apoteket for fordøyelsen, rabarbra tabletter som du tar cirka tre ganger i uka. Ikke press når du er på do, fordi du kan få hemorider og det er skikkelig vondt. Ring legevakta og be om å få komme til i kveld. Masse lykke til. ❤️ Anonymkode: 4608c...22c 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #24 Skrevet 15. oktober 2021 Har du fått ringt nå, TS?❤️ Anonymkode: eb77c...699 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #25 Skrevet 15. oktober 2021 Det kan være tarmslyng du har fått, og tarmslyng kan man dø av. Ring 113 nå Anonymkode: 35ec3...f9a 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #26 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan være tarmslyng du har fått, og tarmslyng kan man dø av. Ring 113 nå Anonymkode: 35ec3...f9a Men hvordan vet jeg om det er tarmslyng? TS Anonymkode: a8f92...858
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #27 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kan være tarmslyng du har fått, og tarmslyng kan man dø av. Ring 113 nå Anonymkode: 35ec3...f9a Blir ganske skremt nå. TS Anonymkode: a8f92...858
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #28 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blir ganske skremt nå. TS Anonymkode: a8f92...858 Da må du ringe legevakt. Anonymkode: 3ac13...875 9
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #29 Skrevet 15. oktober 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Blir ganske skremt nå. TS Anonymkode: a8f92...858 Ikke vær så tafatt. Ring legevakt med en gang! Anonymkode: 5ca37...e78 19
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #30 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Blir ganske skremt nå. TS Anonymkode: a8f92...858 Ring legevakten. Vil du dø eller?? I verste fall har du tarmslyng og da må man ha rask behandling. RING NÅ! Ikke vær så jævla tafatt, blir så oppgitt. Anonymkode: f260f...475 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #31 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Blir ganske skremt nå. TS Anonymkode: a8f92...858 Men herlighet, RING LEGEVAKT! Det blir hvertfall ikke bedre av å gråte her! Anonymkode: 3c39c...176 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #32 Skrevet 15. oktober 2021 Ring legevakt! Jeg kom dit med forstoppelse en gang, de hjalp meg med skikkelig klyster, sånn man får når man skal føde. Da ordnet det seg. Hadde heller ikke vært på do på flere dager og prøvd alt. Kan du kjenne at avføringen ligger der, men er for hard til å få ut? Hvis du er jente, kan du ta en finger i skjeden og kjenne etter. Ligger det ikke noe der må de finne ut av det. Lykke til, og igjen - RING LEGEVAKT Anonymkode: f5f0b...839 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #33 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ring legevakt! Jeg kom dit med forstoppelse en gang, de hjalp meg med skikkelig klyster, sånn man får når man skal føde. Da ordnet det seg. Hadde heller ikke vært på do på flere dager og prøvd alt. Kan du kjenne at avføringen ligger der, men er for hard til å få ut? Hvis du er jente, kan du ta en finger i skjeden og kjenne etter. Ligger det ikke noe der må de finne ut av det. Lykke til, og igjen - RING LEGEVAKT Anonymkode: f5f0b...839 Kjennes ikke ut som det ligger noe der. Kjennes ut som det er noe som skal ut, men har prøvd å «grave» der og alt, men kjente ingenting. TS Anonymkode: a8f92...858
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #34 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjennes ikke ut som det ligger noe der. Kjennes ut som det er noe som skal ut, men har prøvd å «grave» der og alt, men kjente ingenting. TS Anonymkode: a8f92...858 Da ligger det oppover i tarmen. Har du fortsatt ikke ringt legevakt?? Anonymkode: 3c39c...176 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #35 Skrevet 15. oktober 2021 Men har du ringt legevakten nå??? Herregud Anonymkode: 0f9b1...1af 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #36 Skrevet 15. oktober 2021 får du luft ut av tarmen din? Hvis du får luft ut har du ikke tarmslyng. Men dette er kanskje et ekkelt forslag men jeg har gjort det når jeg har hatt forstoppelse. Jeg presset en liten dildo inni tarmen og plutselig fikk jeg ut avføringen. Evt du kan bruke skje og prøve å løsne opp. Men enig i å ringe legevakt for hjelp. Anonymkode: abc12...6b5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #37 Skrevet 15. oktober 2021 Herregud noe så tafatt er det lenge siden jeg har sett. Det er faktisk farlig å ikke ha avføring på 10 dager. Hva du vil gjøre med det får du bestemme selv. Men du har jo fått flere råd her inne. Anonymkode: 579b7...1ea 11
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #38 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): får du luft ut av tarmen din? Hvis du får luft ut har du ikke tarmslyng. Men dette er kanskje et ekkelt forslag men jeg har gjort det når jeg har hatt forstoppelse. Jeg presset en liten dildo inni tarmen og plutselig fikk jeg ut avføringen. Evt du kan bruke skje og prøve å løsne opp. Men enig i å ringe legevakt for hjelp. Anonymkode: abc12...6b5 Hvis hun hun prøvd skikkelig klyster tviler jeg på at dildo gjør susen.. TS; det er idioti at du ikke ringer legevakt, la nå dem avgjøre. Det er ikke farlig å ringe legevakt, det kan være farlig å la være. At du har hatt dårlig erfaring med legevakt skjønner jeg, men de vil nok ta dette på alvor. Spesielt om du begynner å få symptomer på feber.. Tarmslyng kan gjøre at deler tarmen dør, innhold kan lekke ut osv. det kan faktisk bli ganske alvorlig, men er heldigvis enkelt å oppdage på sykehuset. Anonymkode: 82331...6a1 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #39 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke lov til å utgi seg for å være helsepersonell. Rapportert. Anonymkode: cf34f...459 Eh, "utgi seg for å være helsepersonell"? Vi ER faktisk helsepersonell vi som er sykepleiere, og må da få lov til å informere om yrke uten at noen blander seg opp i det. Sykepleieren som skrev det du siterer gir faktisk er riktig og godt råd. Anonymkode: 8951c...767 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #40 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh, "utgi seg for å være helsepersonell"? Vi ER faktisk helsepersonell vi som er sykepleiere, og må da få lov til å informere om yrke uten at noen blander seg opp i det. Sykepleieren som skrev det du siterer gir faktisk er riktig og godt råd. Anonymkode: 8951c...767 På kg er det ikke lov å si at man er helsepersonell, for det kan faktisk hvem som helst gjøre, å da kan mange råd bli skadelige! Så uansett om rådet er bra eller ikke, så er det ikke lov å signere som helsepersonell. Anonymkode: 3c39c...176 22
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå