Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Direkte utroskap er bare toppen av isfjellet. Some er årsaken til praktisk talt alle samlivsbrudd. En liten tue i forholdet gjør det så utrolig enkelt å legge hodet på den virtuelle puta til en som sitter klar 24/7 til å lytte til falske betroelser. 

Anonymkode: 233e6...4e6

Helt klart! Konstant på jakt etter noe bedre! Lar seg lokke av andre som bruker fine betroelser og fine ord for å få sex. Ikke sikkert man er utro direkte! Men dyrker man slik bekreftelse på SOME er det mange som raskt kan miste "følelsene" for sin partner, og vil prøve ut de falske rytterne! Du har helt rett! Derfor mennesker som legger til enormt antall mennesker på snap, messenger, insta, fjesboka og lignende av motsatt kjønn de treffer fra alt fra byen til annen fritid gjør dette fordi de synes det er spennende. En mann man legger til er veldig på? Så tar ene det andre og over tid blir fristelsen for stor. Tror mange kvinner holder på med dette også. Men slik jeg erfarer det så er mane menn ekstreme! De går etter gifte kvinner både ute på byen og ellers, det finnes ikke hemninger.  De er bare ute etter sex og ikke noe annet. Men de lurer lett naive kvinner til å tro at det er et forhold de vil ha. Så sitter de skuffet igjen om noen måneder og har brent alle broer fra et fungerende og godt forhold egentlig. Mange går da tilbake og vil prøve på nytt! Ingenting er mer patetisk en akkurat det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Katten.2.0 skrev (20 timer siden):

Rundt 50% av befolkningen er eller har vært utro. Ganske likt fordelt mellom kjønnene avhengig av hvilken studie du leser.

Så nei, ikke alle. Men veldig mange.

Verdens største befolkningsundersøkelse om seksualitet (relativt nylig utført av det danske folkehelseinstituttet) konkluderer med at menn er atskillig mer utro enn kvinner. Det er grunn til å merke seg at denne undersøkelsen - både i omfang og vitenskapelig kvalitet - langt overgår det meste av «studier» som er utført på området. Selve rapporten (7-800 sider) er tilgjengelig på nettet.

https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-samfunnsvitenskap-sex/stor-dansk-sex-rapport-darlig-sexliv-mye-utroskap-og-stor-forskjell-pa-menn-og-kvinner/1585594

Anonymkode: 80a95...37c

• Liker 3
Skrevet
Mariposa__ skrev (På 14.10.2021 den 16.06):

Mye snakk om utroskap her inne. Hvorfor ha et forhold til noen om de på et tidspunkt vil være/blir utro etter litt?!?Er ufrivillig enslig men blir livredd for å gå inn i forhold når man leser om all utroskapen her inne. 

Hva må til for å unngå utroskap?

Det er vel gjort undersøkelser på dette og begge kjønn er vel omtrent like ille ang. utroskap. 

Hva må til? Man må tåle å jobbe litt og ikke bare forvente. Vi menn må bli flinkere til å finne på ting og dama må bli flinkere til å ta insj. Dvs. en gjensidig dialog bør være tema.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 22.35):

Tror faktisk de fleste menn er utro om forholdene ligger til rette. De kan ha et godt forhold. Elske kona og familien, ha aktivt sexliv hjemme, vil absolutt ikke miste kona, men de er noen sveklinger i forhold til kvinner. Dersom forholdene plutseleg ligger til rette, er de noen svake dyr. Det er min konklusjon etter å ha observert mye idioti fra diverse "solide" mannfolk. Trist, men sånn ser det ut.

Anonymkode: c4f7b...b24

Min erfaring også. De kan leve i lykkelige forhold, men byr sjansen seg, blir driften for sterk. Ikke alle selvfølgelig, men svært mange.. 

Anonymkode: 9c8f9...49d

Skrevet
1 hour ago, Antiviruset said:

Dette er for lettvint! Du kan fokusere så mye du bare vil på ditt forhold, er partner en person som trenger masse bekreftelser er ikke bekreftelse fra partner godt nok. Det må også komme fra andre utenfor forholdet. Når man så holder på med dette og får gode bekreftelser fra andre? Da er veien kort til at det kan oppstå "følelser" og man er ute å kjøre. SOME er 24/7 fabrikken for dette her. Du kan treffe andre hvor som helst og tar det videre på SOME. Alltid på jakt etter noe mer spennende rundt neste sving. Alt for mange driver med dette her, for så å oppdage at det gode trygge forholdet man har er gullkornet man forlot for 100 svinger siden. Det dukker ikke mange opp på den veien gjennom livet. Forelskelse, spenning, begjær er det mange er ute etter. Når det legger seg er det videre til neste. Hvordan du dyrker forholdet har for slike mennesker null påvirkning. Mange damer og menn er sterkt skadet av mange løse forhold, og klarer ikke slå seg til ro over tid. Når de hopper rundt slik hele tiden roter de seg inn i mye dårlige korte forhold, og de blir enda mer skadet. Trangen til bekreftelse blir enda sterkere. Til slutt er mange i 40 og 50 årene ikke egnet for noe forhold med noen. Men de prøver allikevel. For de verste inntrer dette tidlig i 30 årene.

Behovet for bekreftelse er jo her årsaken. Ikke SoMe. 

Det er muligens lettere å gi etter, men underliggende årsak er fremdeles at den som bruker det slik er en narsissistisk drittsekk. Ikke verktøyet denne bruker for utfoldelse... 

Er din partner slok du beskriver, er denne ikke forholdmateriale uansett i min bok.

Mitt poeng står fremdeles.

• Liker 1
Skrevet
Uredd skrev (1 minutt siden):

Behovet for bekreftelse er jo her årsaken. Ikke SoMe. 

Det er muligens lettere å gi etter, men underliggende årsak er fremdeles at den som bruker det slik er en narsissistisk drittsekk. Ikke verktøyet denne bruker for utfoldelse... 

Er din partner slok du beskriver, er denne ikke forholdmateriale uansett i min bok.

Mitt poeng står fremdeles.

Ja dette har du helt rett i :) Noe dritt når man oppdager det langt ut i forholdet, men tendensene har nok vært der lenge. Når man er forelsket så ser man ofte forbi slike ting. Så håper man det skal gå seg til. Det gjør som oftest ikke det.

Skrevet

Jeg tror ikke alle menn er utro, men 90 % minst. Etter å ha blitt utsatt for grov utroskap så har jeg utviklet alvorlig helseangst og stoler ikke på menn. Husker jeg satt hos legen og gråt da jeg tok HIV-test, hadde en angst som var helt grusom :( Og den angsten har jeg enda, tør ikke ligge med menn for jeg er livredd for å få aids. Har prøvd å være i forhold etter det forholdet (er 11 år siden nå) men får bare vondt i magen og testet meg for kjønnssykdommer ca 1 gang i mnd. Ble jo svindyrt! 

Ingen psykolog kan hjelpe meg heller, er menn som har ødelagt meg.. Virker som ar menn nyter å være slemme mot kvinner. Så jeg skjønner ikke at damer tør å ha sex med menn. I verste fall risikerer man å dø av kjønnssykdommer eller få underlivskreft. Hvordan tør dere stole på at mannen ikke er utro? De fleste menn juger jo. 

Sier ikke at damer er perfekte engler heller, men nå er det menn jeg har dårlige erfaringer med. 

Anonymkode: a279f...dc4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Antiviruset skrev (43 minutter siden):

Ja dette har du helt rett i :) Noe dritt når man oppdager det langt ut i forholdet, men tendensene har nok vært der lenge. Når man er forelsket så ser man ofte forbi slike ting. Så håper man det skal gå seg til. Det gjør som oftest ikke det.

Huff du fremstiller det som om absolutt alle menn er løgnere,manipulative,playere og kun ute etter sex😩 Alle lurer en,hva er poenget😢

Skrevet
Mariposa__ skrev (Akkurat nå):

Huff du fremstiller det som om absolutt alle menn er løgnere,manipulative,playere og kun ute etter sex😩 Alle lurer en,hva er poenget😢

En annen ting vil en mann som kun er ute etter sex,dratt på andre aktiviteter med deg? Gjør han dette for å lure deg og for å «gjøre deg trygg» til å senere få sexen ? Faen blir litt usikker nå. Er de virkelig så utspekulerte ? Trist hvis tilfelle . Og vil en mann gi komplementer til damer de ikke finner attraktive ? Sier en mann du har fin kropp og er sexy hvis han egentlig ikke mener det? 🤔

Skrevet
Mariposa__ skrev (22 minutter siden):

En annen ting vil en mann som kun er ute etter sex,dratt på andre aktiviteter med deg? Gjør han dette for å lure deg og for å «gjøre deg trygg» til å senere få sexen ? Faen blir litt usikker nå. Er de virkelig så utspekulerte ? Trist hvis tilfelle . Og vil en mann gi komplementer til damer de ikke finner attraktive ? Sier en mann du har fin kropp og er sexy hvis han egentlig ikke mener det? 🤔

Tror noen menn kan strekke seg langt for sex og begjær, og bruker de midler de opplever fungerer.

Skrevet
Mariposa__ skrev (28 minutter siden):

Nei det sier jeg ikke! Det er mange seriøse menn der ute som er ute etter et forhold. Men du har en skokk med de du beskriver i innlegget ditt som gir utrykk for det samme, men er bare ute etter sex. Det er vanskelig å skille de fra hverandre tidlig i en relasjon. Så for å sortere de ut må man være forsiktig, ikke gi mer en man får, ikke gi sex for tidlig, og se om interessen over tid går mer på deg som menneske en bare sex! Mange menn er helt ekstreme ja, og går for ons så ofte de får det, og de gjør mye for å sjarmere deg i senk og forsvinner når de har fått deg i sengen.

Er mann selv og ser litt av hvert der ute. På byen er det helt vanvittig, og på nettsteder for dating er det også ille. Men de kan sorteres ut om du gjør en god jobb :) Det er trøsten i elendigheten. Og mange kvinner også slik, ikke så voldsomt på bare sex, men mister fort interessen i innledende fase av et forhold.

Skrevet
Mariposa__ skrev (27 minutter siden):

Ja mange menn gjør dette. Sex med kvinner kan mange menn ha, et forhold er noe helt annet. De sier akkurat det de må si for å få dette til. Sjarmere, gi komplimenter, spandere, bruke fine ord, fagre løfter og ikke minst hvor nydelig du er :)  Biter du på og han får lett sex? Sjansen for at han forsvinner innen kort tid er stor ja. Dater du over flere uker, blir skikkelig kjent, han viser interesse og prioriterer tid med deg ? Da er sjansene mye større for å luke ut disse "playerne". Han kommenterer din personlighet mer en han kommenterer kroppen din og ikke maser etter sex ? Kan vise nærhet uten at det skal gå rett i bingen under datingen? Da har du kanskje funnet den rette seriøse mannen.

Når jeg dater oppfører jeg meg akkurat slik, fordi jeg er seriøs og ikke leter etter noe annet en en kvinne som er det samme. Så har man uansett ikke noe garanti for at man passer sammen, men en gir det i allefall tid og utforsker det.

Skrevet
wandagirl skrev (18 minutter siden):

Tror noen menn kan strekke seg langt for sex og begjær, og bruker de midler de opplever fungerer.

Men hvis det er så enkelt for noen av disse mennene å få sjarmert damer i senk,og du har holdt igjen på sexen og hatt noen personlige «problem» og han likevel holder kontakten med deg selv om han kan få/finne andre damer? Hva betyr det da?

Skrevet
wandagirl skrev (20 minutter siden):

Jeg hadde kontakt med en fyr ifjor på denne tiden, jeg vokste opp sammen med men aldri har gjort noe med tidligere. Han er ser bra ut,høy,slank,tatoveringer og jævlig bra kropp. Veldig mange finner han attraktiv.Vi hadde hverandre på snap og sendte seksuelle bilder/videoer. Det skulle være oppvarming til fysisk sex men han ville aldri møtes. Vet ikke hvorfor. Han ga meg litt komplementer men ikke så mye som jeg hadde ønsket. Tror han kanskje bare ville booste egoet. Irriterende at han aldri ville møtes. Mange syns det er rart han ikke har dame. Fikk litt selvtillit av at han likte meg. I hvertfall litt. Men har snakket med andre han har matchet med på Tinder som ikke er glansbilde pene så jeg vet ikke hva dette betyr.

Møtte han på en annen app enn Tinder. Hadde aldri trodd han så på meg da. Er helt average,føler jeg selv.

Hadde det gøy så lenge det varte uansett.

Skrevet

Tja det er vel bestandig en årsak til utroskap og etterhvert som forholdet utvikler seg kan en legge merke til dette.

Eks. Mindre sex lite lyst lite nærhet lite kommunikasjon nektes det sex nektes det nærhet prates det ikke.

Hva er vitsen med å være i forholdet, bør det avsluttes, slutter forholdet i tide blir en ikke utro om en finner seg en ny.

Finner en en ny før forholdet er slutt så er en  utro.

Eller en kan åpne forholder å være sammen av andre årsaker.

Kanskje du skal vurdere et polyforhold da er ikke det med sex med andre en dealbreaker i den grad. Og en trenger ikke lyve og gå bak ryggen.

Dere må selvfølgelig ha åpenhet om alt dette da .

Skrevet
Mariposa__ skrev (1 time siden):

Men hvis det er så enkelt for noen av disse mennene å få sjarmert damer i senk,og du har holdt igjen på sexen og hatt noen personlige «problem» og han likevel holder kontakten med deg selv om han kan få/finne andre damer? Hva betyr det da?

Jakten er spennende, du er målet. Når målet er oppnådd er det ikke spennende lenger.

Skrevet
wandagirl skrev (5 minutter siden):

Jakten er spennende, du er målet. Når målet er oppnådd er det ikke spennende lenger.

Så ingen er genuint interessert er det du sier?🙄 når målet ikke er lett å nå da?

Gir opp!!

Skrevet
Mariposa__ skrev (2 minutter siden):

Så ingen er genuint interessert er det du sier?🙄 når målet ikke er lett å nå da?

Gir opp!!

Det gjelder ikke alle, men er en del av disse på Tinder og lignende i allefall🤷‍♀️
Men viktig å ha trua og følge magefølelsen, ikke fall for potensialet men se at det matcher mellom handling og ord.

Prøver å ikke gi opp selv, er sikker på at det er noen bra menn der ute😅

Skrevet

Alle menn er tilbøyelige til å være utro. Men de færreste menn er utro. Og grunnen er at de ikke har noen å være utro med. Det er ikke så lett for menn å få damer. Er de heldig får de én. For å være utro må han få en dame til. Og det er ganske utopisk å få til for de fleste menn.

Anonymkode: 0a83f...e5e

• Liker 2
Skrevet
Mariposa__ skrev (På 14.10.2021 den 16.06):

Mye snakk om utroskap her inne. Hvorfor ha et forhold til noen om de på et tidspunkt vil være/blir utro etter litt?!?Er ufrivillig enslig men blir livredd for å gå inn i forhold når man leser om all utroskapen her inne. 

Hva må til for å unngå utroskap?

Jeg foreslår gifte kvinner går i kjeledress. 

Anonymkode: 26d82...3af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...