amourerah Skrevet 13. oktober 2021 #1 Del Skrevet 13. oktober 2021 Utrolig trist sak. Håper de finner gjerningsmannen. Har all sympati og medfølelse til etterlatte og pårørende. Det var 20 år gamle Hamse Hashi Adan som ble skutt og drept på Mortensrud i forrige uke, opplyser politiet i en pressemelding mandag. Adan døde fredag etter å ha blitt skutt torsdag 7. oktober. Navnet og bildet frigis i samråd med de pårørende. - Politiet etterforsker saken for fullt med store ressurser. Foreløpig er ingen siktet og pågrepet for handlingen, skriver politiet. Skytingen fant sted utenfor Lofsrud skole. Ifølge John Christian Elden, bistandsadvokat for de pårørende, gikk Adan selv på denne skolen som ungdom. Han var student og jobbet som barnehageassistent, opplyser Elden. - Vi har verken fra politiet eller annet hold fått opplysninger om annet enn at han var et tilfeldig offer, i den forstand at ingen hadde noe uoppgjort med ham. Foreldrene og familien er fortsatt i sjokk, og har det veldig vondt. De har mistet en god gutt som hadde livet foran seg. Etterforskningen må avklare hva som faktisk har skjedd her, skriver han i en SMS til Dagbladet. https://www-dagbladet-no.cdn.ampproject.org/v/s/www.dagbladet.no/nyheter/hamse-20-ble-skutt-og-drept/74368022/amp?amp_js_v=a6&_gsa=1&usqp=mq331AQKKAFQArABIIACAw%3D%3D#aoh=16341687576838&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&_tf=From %1%24s&share=https%3A%2F%2Fwww.dagbladet.no%2Fnyheter%2Fhamse-20-ble-skutt-og-drept%2F74368022 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handful Skrevet 14. oktober 2021 #2 Del Skrevet 14. oktober 2021 Så forferdelig. 😥 Barnehage assistent... datteren min elsker den mannlige assistenten sin, og det er hun ikke alene om. 💔 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 14. oktober 2021 #3 Del Skrevet 14. oktober 2021 Ryddet for spekulasjoner. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilborg82 Skrevet 14. oktober 2021 #4 Del Skrevet 14. oktober 2021 Helt grusomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iskaffe123 Skrevet 27. oktober 2021 #5 Del Skrevet 27. oktober 2021 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5GWEWX/etterlyser-terrordoemte-broedre-etter-mortensrud-drapet Ser ut som dette kan være gjerningspersonene. Trist 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArneAnd Skrevet 27. oktober 2021 #6 Del Skrevet 27. oktober 2021 Iskaffe123 skrev (16 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5GWEWX/etterlyser-terrordoemte-broedre-etter-mortensrud-drapet Ser ut som dette kan være gjerningspersonene. Trist Jeg synes det er svært underlig at to som tidligere er dømt for terrorvirksomhet ikke sitter fengslet. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 27. oktober 2021 #7 Del Skrevet 27. oktober 2021 ArneAnd skrev (5 timer siden): Jeg synes det er svært underlig at to som tidligere er dømt for terrorvirksomhet ikke sitter fengslet. De var vel ferdig sonet? Så kan en heller spørre om den siste straffen var lang nok? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 27. oktober 2021 #8 Del Skrevet 27. oktober 2021 On 10/14/2021 at 1:48 AM, amourerah said: - Vi har verken fra politiet eller annet hold fått opplysninger om annet enn at han var et tilfeldig offer, i den forstand at ingen hadde noe uoppgjort med ham. Veldig trist 💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 27. oktober 2021 #9 Del Skrevet 27. oktober 2021 8 hours ago, ArneAnd said: Jeg synes det er svært underlig at to som tidligere er dømt for terrorvirksomhet ikke sitter fengslet. Så sant, så sant. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArneAnd Skrevet 27. oktober 2021 #10 Del Skrevet 27. oktober 2021 zemer skrev (4 timer siden): De var vel ferdig sonet? Så kan en heller spørre om den siste straffen var lang nok? De er ferdig sonet ja, og jeg synes straffen var for mild. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 27. oktober 2021 #11 Del Skrevet 27. oktober 2021 ArneAnd skrev (9 timer siden): Jeg synes det er svært underlig at to som tidligere er dømt for terrorvirksomhet ikke sitter fengslet. Dette er helt vanlig i Norge, man får ikke skikkelig straff for slike ting her. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 27. oktober 2021 #12 Del Skrevet 27. oktober 2021 ArneAnd skrev (10 minutter siden): De er ferdig sonet ja, og jeg synes straffen var for mild. Hva du eller jeg synes er irrelevant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 27. oktober 2021 #13 Del Skrevet 27. oktober 2021 Jeg synes synd på foreldrene, spesielt faren som har en helt annen livsstil. Ett barn er død, de andre tre har han mer eller mistet😪 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 27. oktober 2021 #14 Del Skrevet 27. oktober 2021 Har dette noen sammenheng med Prinsdal drapet? For meg er helt utrolig at to menn fra Bærum, har dratt hele veien til Mortensrud for å skyte en tilfeldig person. Han som ble drept i Prinsdal var vel heller ikke tilfeldig, kom det frem under rettssaken. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lampe1 Skrevet 28. oktober 2021 #15 Del Skrevet 28. oktober 2021 ArneAnd skrev (17 timer siden): Jeg synes det er svært underlig at to som tidligere er dømt for terrorvirksomhet ikke sitter fengslet. Dette er Norge. Så godt som ingen forbrytere får som fortjent, og rettsvesenet skiter i vanlige borgeres trygghet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lampe1 Skrevet 28. oktober 2021 #16 Del Skrevet 28. oktober 2021 zemer skrev (8 timer siden): Hva du eller jeg synes er irrelevant. Nei, det er høyst relevant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie-damen Skrevet 28. oktober 2021 #17 Del Skrevet 28. oktober 2021 Lampe1 skrev (3 minutter siden): Dette er Norge. Så godt som ingen forbrytere får som fortjent, og rettsvesenet skiter i vanlige borgeres trygghet. Helt riktig, dessverre.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lampe1 Skrevet 28. oktober 2021 #18 Del Skrevet 28. oktober 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 28. oktober 2021 #19 Del Skrevet 28. oktober 2021 (endret) zemer skrev (16 timer siden): De var vel ferdig sonet? Så kan en heller spørre om den siste straffen var lang nok? Mulig vi har for lite politi eller for "snill" våpenlov. De gutta skal ikke ha skytevåpen. Kan ikke tenke meg at de har lisens. Politiet burde følge opp med hyppige husundersøkelser med metalldetektor for å finne våpen når det gjelder farlige dømte terrorsoldater. Man bør vurdere om våpenbesittelse bør straffes ekstra strengt når man er dømt terrorist eller morder. Innvandrere/asylsøkere som har bakgrunn fra væpnede frigjøringsbevegelser bør også undersøkes hyppig for å lete etter våpen. Endret 28. oktober 2021 av I Grosny 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 28. oktober 2021 #20 Del Skrevet 28. oktober 2021 Lampe1 skrev (3 timer siden): Nei, det er høyst relevant. Riktig, meningene til mannen i gata er en faktor som det tas hensyn til av jurister og lovgivere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå