Gå til innhold

Marie Melania Bjørnsen

Anya66

Anbefalte innlegg

La ikke merke til noe feil der, (ser virkelig bare positivt) hva var det? 

Endret av Motelvibes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Motelvibes skrev (8 timer siden):

La ikke merke til noe feil der, (ser virkelig bare positivt) hva var det? 

Seriøst? Det må være lenge siden du har hatt bilstol baby evnt aldri. Babyen hadde jo hendene INNI stroppene 😳 det var jo verken strammet korrekt eller påsatt korrekt. Selv en bitteliten kollisjon kunne blitt stor skade sånn som babyen var i bilstolen.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingmonk skrev (11 timer siden):

Knøyt seg i magen av de filmene. Sendte henne en veldig hyggelig og høflig melding om det med både linker til trygg trafikk og tips om bilstolpose. Skjønner jo at det tydeligvis er en svikt en eller annen plass når informasjon om sikring i bil ikke når ut til nybakte foreldre. Burde vært en egen time hos jordmor tenker jeg.

Enig, ble så paff av det jeg så at jeg tok skjermbilde. Pleier å unngå det når det er med barn, men dette var så ille😪 fikkdu svar fra henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kongletoppen
Flettfrid skrev (1 minutt siden):

Enig, ble så paff av det jeg så at jeg tok skjermbilde. Pleier å unngå det når det er med barn, men dette var så ille😪 fikkdu svar fra henne? 

Normalt sett skal jordmødre på barsel hjelpe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kongletoppen skrev (1 minutt siden):

Har jeg aldri opplevd. Vi har "bodd" både på barsel og pasienthotelle,aldri opplevd at noen sjekket bilstolen osv.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kongletoppen
Flettfrid skrev (Akkurat nå):

Har jeg aldri opplevd. Vi har "bodd" både på barsel og pasienthotelle,aldri opplevd at noen sjekket bilstolen osv.

Åh, trodde det var «vanlig» da de to sykehusene som tilhører regionen vår alltid har hjelpa til / sjekka om noe ikke så rett ut. Ene JM hadde fått «kurs» ang nyfødte å bilstoler, men kan være for det var små barn så reiste hjem fra nfi? Jeg er over gjennomsnittet opptatt av bilsikkerhet🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kongletoppen skrev (2 timer siden):

Jeg jobber på føde/barsel og dette stemmer ikke. Vi har nok av ting vi skal gi informasjon om i løpet av de få dagene mødrene er innom og bilsikring bør de ha info om FØR de går til innkjøp. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiljeDille skrev (3 timer siden):

Seriøst? Det må være lenge siden du har hatt bilstol baby evnt aldri. Babyen hadde jo hendene INNI stroppene 😳 det var jo verken strammet korrekt eller påsatt korrekt. Selv en bitteliten kollisjon kunne blitt stor skade sånn som babyen var i bilstolen.  

Ja, det er lenge siden men samtidig så er det ikke noe jeg tenker så mye over tik hverdags. Var jo bare nærbilder så man ser jo ikke hva som skjer rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (2 timer siden):

Nei, men hun er jo passelig opptatt for tiden. Og jeg opplever henne ikke som typen til å bare feie unna gode råd og tips, så jeg vil tro hun tar det til seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (2 minutter siden):

Ja, det er lenge siden men samtidig så er det ikke noe jeg tenker så mye over tik hverdags. Var jo bare nærbilder så man ser jo ikke hva som skjer rundt. 

Begge hendene til barnet var jo samlet på midten og hun kommenterte at det ser ut som hun ber. Så ikke var barnet forsvarlig festet med armene i selene, dressen var i tillegg såpass tykk at selene ikke kommer i nærheten av inntil kroppen. En kollisjon der så ville barnet flydd rett ut av stolen, var jo ingen som holdt henne igjen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingmonk skrev (9 minutter siden):

Begge hendene til barnet var jo samlet på midten og hun kommenterte at det ser ut som hun ber. Så ikke var barnet forsvarlig festet med armene i selene, dressen var i tillegg såpass tykk at selene ikke kommer i nærheten av inntil kroppen. En kollisjon der så ville barnet flydd rett ut av stolen, var jo ingen som holdt henne igjen. 

Ok, så ikke det jeg. Jaja, de har sikkert lært det nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kongletoppen
Kyllingmonk skrev (3 timer siden):

Jeg jobber på føde/barsel og dette stemmer ikke. Vi har nok av ting vi skal gi informasjon om i løpet av de få dagene mødrene er innom og bilsikring bør de ha info om FØR de går til innkjøp. 

Så rart at flere på fødeavdelingen her i byen fortalte det på barsel til fler bekjente🤔 Husker det ble en snakkis i ei litt større gravid/barsel gruppe her, og det ble nevnt at et par av de som hadde vært på nfi også hadde fått veiledning før hjemreise. Men det er sikkert en missforståelse et sted, for har ikke opplevd dtet selv🙏🏻😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (7 timer siden):

Ok, så ikke det jeg. Jaja, de har sikkert lært det nå. 

Er det vanlig å feste bilstolen med sælen tvers over der? 

Screenshot_20221006-230226_Snapchat.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flettfrid skrev (16 minutter siden):

Tror det finnes noen bilstoler som festes med den over ja, men det vanligste nå er jo base. Har ikke sett en slik bilstol før så jeg vet ærlig talt ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (58 minutter siden):

Nei, den er vel bakovervendt og beltet skal være rundt stolen på en måte. Ikke på baby. Men de vet det sikkert nå, så ser ikke vitsen i å lete med lupe og pinsett etter feil til ei som KUN sprer positivitet! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer hvertfall med ei nydelig datter 💖 Alt er nytt og foreldrene lærer nye ting hver dag ☺ 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Motelvibes skrev (32 minutter siden):

Nei, den er vel bakovervendt og beltet skal være rundt stolen på en måte. Ikke på baby. Men de vet det sikkert nå, så ser ikke vitsen i å lete med lupe og pinsett etter feil til ei som KUN sprer positivitet! 

Jeg prøvde ikke å spre noe som helst, jeg lurte/lurer oppriktig på om det finnes bilstoler med den festeløsningen lengre. Jeg hadde noe ala dette til ene ungen for over 20 år siden, men trodde det var borte for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (1 time siden):

Jeg prøvde ikke å spre noe som helst, jeg lurte/lurer oppriktig på om det finnes bilstoler med den festeløsningen lengre. Jeg hadde noe ala dette til ene ungen for over 20 år siden, men trodde det var borte for lengst.

Ok ja det vet jeg ikke, man ser ikke så mye av stolen. Det går nok bra alt sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (12 timer siden):

Motelvibes skrev (12 timer siden):

Noen velger fremdeles å feste bilstol med belte, framfor med base. Da er det ikke unormalt at hoftebeltet går over bilstolen slik som på bildet. Selve stolen ser riktig montert ut, ut fra det lille vi ser. 

Likner på denne stolen, på side 2 i manualen er beltemontering beskrevet. Og den er ganske lik som til både besafe og maxicosi.

cy_171_7604_a0521_cloud_z_i-size_ug_lg15

Endret av Annalena
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve bilstolen kan beltemonteres sånn om man ikke bruker isofixbase. Tror de aller fleste babystoler kan beltemonteres, selv om de fleste velger å kjøpe base fordi det er lettvint når man tar inn og ut setet så ofte. 

Men babyens armer må være bak selene. Skjønner det kan være vanskelig å plassere en nyfødt i en bilstol, men armene må være bak selene. Bra at noen sendte melding til henne :)

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...