Gå til innhold

Hva hadde dere gjort om mannen anskaffet seg valp mot dere vilje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det akkurat det mannen har gjort. Jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke vil ha hund i hus og at han ikke har tid til det med sine arbeidstider. Allikevel tok han, bak min rygg, å anskaffe seg en valp. Før han drar på jobb tar han valpen ut og setter ut vann og mat til den og drar på jobb og kommer tilbake 10-12 timer senere. Aldri tidligere enn kl 21. Vi har barn og jeg jobber og har hverken tid eller interesse til en valp eller hund generelt. Vondt av valpen får jeg jo men er samtidig rasende på mannen og vurderer om jeg rett og slett skal gå fra han. Jeg syntes han er så innmari egoistisk som skaffer seg en valp som han overhodet ikke har tid til og som ser sine egne behov langt før valpen sine. I tillegg er jeg rasende fordi han tror dette er en type beslutning han kan ta over hodet på meg. Splitter man familien pga dette? Jeg er i villrede men føler dette er langt fra akseptabelt på så mange måter.

Anonymkode: d3af6...048

• Liker 17
Skrevet

Jeg hadde dumpet han! Han prioriterer seg selv og sine ønsker foran valpen og familien! 

Anonymkode: 74b17...d78

• Liker 27
Skrevet

Familievernkontoret!

Anonymkode: e1997...312

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her er det akkurat det mannen har gjort. Jeg har gitt klar beskjed om at jeg ikke vil ha hund i hus og at han ikke har tid til det med sine arbeidstider. Allikevel tok han, bak min rygg, å anskaffe seg en valp. Før han drar på jobb tar han valpen ut og setter ut vann og mat til den og drar på jobb og kommer tilbake 10-12 timer senere. Aldri tidligere enn kl 21. Vi har barn og jeg jobber og har hverken tid eller interesse til en valp eller hund generelt. Vondt av valpen får jeg jo men er samtidig rasende på mannen og vurderer om jeg rett og slett skal gå fra han. Jeg syntes han er så innmari egoistisk som skaffer seg en valp som han overhodet ikke har tid til og som ser sine egne behov langt før valpen sine. I tillegg er jeg rasende fordi han tror dette er en type beslutning han kan ta over hodet på meg. Splitter man familien pga dette? Jeg er i villrede men føler dette er langt fra akseptabelt på så mange måter.

Den er lei. 
For det første hadde jeg nektet en hver befatning med dyret. Null kontakt, null mating, tur etc. 

tror kanskje jeg også hadde blitt så forbannet at jeg hadde avsluttet forholdet 

• Liker 16
Skrevet

Hadde krevet at han leverte hunden tilbake, om han ikke gjorde det hadde jeg bedt ham velge mellom meg eller hunden.

Anonymkode: ae20b...054

• Liker 34
Skrevet

Du får gi den bort, da. 

Anonymkode: 95794...a9b

• Liker 5
Skrevet
sicario skrev (Akkurat nå):

Den er lei. 
For det første hadde jeg nektet en hver befatning med dyret. Null kontakt, null mating, tur etc. 

tror kanskje jeg også hadde blitt så forbannet at jeg hadde avsluttet forholdet 

Det gjør jeg jo. Situasjonen er den at han overtalte meg til å få hund for noen år siden. Den ble ikke tatt vare på og tisset og bæsjet inne og jeg sa han får enten flytte ut med hunden eller selge den. Han solgte. Jeg gjør ingenting med valpen men får samtidig vondt av den. Det begynner å bli kaldt ute og er ikke meningen at en hund skal være ute i 10-12 timer i strekk. Jeg er så sint at jeg nesten ikke vet hva jeg skal gjøre. Mannen derimot sier jeg er kontrollerende og prøver å ta fra han gleder i livet. Jeg føler hans gleder går på bekostning av både valp og familie og er nå i en situasjon hvor jeg helt alvorlig vurderer å avslutte forholdet.

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde krevet at han leverte hunden tilbake, om han ikke gjorde det hadde jeg bedt ham velge mellom meg eller hunden.

Anonymkode: ae20b...054

Det har jeg gjort. Da sa han bare at valpen blir.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flytt ut!

Anonymkode: 02c97...7fd

• Liker 30
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da er det jo ikke så mye å lure på? 

• Liker 33
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hadde krevd at han skulle levere den tilbake, hvis det ikke gikk hadde jeg gitt den bort.

Skrevet

Da får han passe på valpen og gå flere turer med den hver dag. Enten det, eller så gir du den bort. Han kan ikke kreve at du skal passe på den. 

Anonymkode: 894ad...ddf

• Liker 5
Skrevet

Hadde varsla selger, og flytta. 

Anonymkode: 7e0e4...056

• Liker 47
Annonse
Skrevet

Herregud for en mann, vet han hva valper trenger av tilsyn, turer, trening osv. De skal jo ikke være alene den første tiden, hvordan løser han det, hvis dere begge jobber? Han bør jo nesten ta med valpen på jobb ellernoe?

Anonymkode: 8c300...177

• Liker 14
Skrevet

Denne er drøy. Stakkars valp!! Og ikke minst deg som ble totalt overkjørt. Jeg hadde varslet selger om at mannen din lar valpen være ute alene så lenge, så hadde jeg nok tatt et valg om å flytte ut (også med tanke på at han allerede har valgt valpen når du ba han velge). 

Anonymkode: e31fe...d71

• Liker 36
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Får nesten følelsen at han vil at du skal reise, han får deg til å avslutte, han er for lat til å gjøre det selv? Er du glad i han, eller er det er ekteskap som er over?

Anonymkode: 9b774...9ec

• Liker 17
Skrevet

Jeg tenker at man ikke er kompatibel hvis den ene sterkt vil ha dyr, og den andre ikke kunne tenke seg det.

• Liker 2
Skrevet

Oi. Dette er ikke greit, og et stort tillitsbrudd. Om han først anskaffet et dyr du ikke ville ha, ville en potensielt formildende omstendighet vært at han faktisk hadde rikelig med tid til å ta seg av den. Det har han imidlertid ikke.

Har han forventninger om at du skal ta deg av den når han er på jobb, selv når du har nektet? Det virker som han tror du vil venne deg til tanken på hunden og ende opp med å ivareta den for ham, slik at den slipper å stå alene. Det er i så fall drøyt, og overkjørende. 

Jeg skjønner at han virkelig har lyst på hund. Men en valp er ikke forenlig med hva han har av tid. Jeg ville derfor stått på mitt her, og sagt til ham at du kontakter selger eller dyrebeskyttelsen for dårlig hundehold om han ikke selv finner en umiddelbar løsning for den (salg/omplassering). 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...