chi Skrevet 12. oktober 2021 #21 Skrevet 12. oktober 2021 Kanskje donere 30.000 kr til kreftforskning? Det vil ikke gagne han direkte nå, men....nei huff, denne var vanskelig. Ville nok gått for koselig samvær for å lage de siste gode minnene. Kanskje lage et fotoalbum med bilder fra tidligere artige tider? Dét hadde jeg blitt glad for 🥰 1
Ulven Skrevet 12. oktober 2021 #22 Skrevet 12. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ts her. Dessverre nærmer han seg slutten av livet. Anonymkode: 18e9f...3cf Da bør du ikke gi en slik gave etter min mening. Det vil være en gave som er god for deg å gi, men kanskje ikke så god å få for den syke. Vær heller en god venn som er der for den syke. Hvis han orker det kan du stikke innom med små porsjoner med noe fristende mat. Ta gjerne noen hyggelige bilder som kan være koselige å få for familien etterpå. Kanskje noen videoer hvis det er mulig å få til på en naturlig måte. 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #23 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har vunnet en del penger og har så lyst til å kjøpe en skikkelig dyr gave som kan glede kompisen min. Han har mistet en del av synet i det siste, men ser litt. Han er veldig dårlig og ligger mest pga kreften. Han er 23 år og interresert i film, data, musikk og mye annet, men det er ikke mye han greier lengre. Noen som har tips til hva jeg kan kjøpe? Gjerne unyttig, bare det gleder. Jeg tenker opp til 30 000. Anonymkode: 18e9f...3cf Kanskje en BPA på fulltid? Anonymkode: 689e9...f83 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. oktober 2021 #24 Skrevet 12. oktober 2021 Starte en stiftelse i hans navn, til inntekt for en sak han er opptatt av?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #25 Skrevet 12. oktober 2021 Hva med å leie inn en behandler? healing, lymfedrenasje, aromaterapi etc? Det hadde jeg satt pris på ❤️ Anonymkode: 5d372...ca1 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #26 Skrevet 12. oktober 2021 Det kan hende det oppleves belastende å få en dyr gave i hans tilstand. Har han noe han brenner for, eller var opptatt av tidligere? Et idrettslag du kan donere penger til i hans navn feks? Hadde jeg vært ham, hadde jeg ønsket at du investerte de pengene for deg selv og din framtid. Eller evt kan du spare dem og gi noe til foreldrene hans etter han har gått bort (uten å nødvendigvis informere kameraten om dette da). Men uansett er det ikke sånn at du trenger å bruke penger oppi dette, selv om jeg forstår at du vil gjøre NOE. Ta med en hund du passer neste gang du kommer dit? Gi han den du er, en god kompis som tilbyr å prate litt. Det er nok og du er nok. Anonymkode: f262d...672 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #27 Skrevet 12. oktober 2021 Betal for en god middag på en fin restaurant for foreldrene hans, mens du og han ser en film og skravler hjemme:) Anonymkode: f262d...672 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #28 Skrevet 12. oktober 2021 Adara skrev (7 timer siden): Mange timer til sånn flytetank. Det virker helt fantastisk. https://www.flytetankbehandling.no/ Å ligge i en slik en tenkte jeg også på i dag. Kommer ikke nærmere enn det en slik følelse det vil gi å ligge i en livmor 🙄. Jeg er ikke helt goe i formen jeg heller om dagene, og mye lyd, musikk, lys gjør at jeg blir fortere sliten. Personlig så ville jeg gå for noe relax. Men må nesten høre med ham eller dem som står han nærmest hva han egentlig vil sette pris på. En kompis av min sønn gikk igjennom kreftbehandling (heldigvis frisk i dag). Han satte veldig pris på at kompisene bare samlet og så på film i sammen med pizza, chips og cola Anonymkode: dc6e5...7fb 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #29 Skrevet 12. oktober 2021 Noen gode høretelefoner og gode lydbøker, musikk etc Anonymkode: dcf8c...47b 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #30 Skrevet 13. oktober 2021 En ting som han kan ha nytte av - laken og sengesett i silke, og kanskje pysjamas også. Nå vet jeg ikke om han klarer å komme ut av sengen, men uansett så vil det spare krefter når en er så syk. Har vært så dårlig, og bare det at det er litt motstand i lakenet kan være enormt tappende. Glatt sengetøy i silke gjør bevegelse lettere. Fryser han, eller synes dyna er tung? Rørospledd var min redning. Tykk ull-tweed, som er mest luft, mye lettere enn ei dyne. Å ha på dyne kan være tungt og smertefullt for noen. Rørospleddet (Husfliden) var fysisk lettere både å ha på seg og flytte på selv. Dette er veldig individuelt da - men jeg satte stor pris på en gullfiskbolle på nattbordet. For meg var det både et hyggelig selskap når å ha mennesker rundt seg var for slitsomt, og noe koselig å titte på. Camelback drikkesystem. Ikke flaskene, men slike større poser som er ment å ha i en sekk og har en lang slange. Ganske vanlig å bli lett dehydrert når en er så dårlig, (og bli sløvere/pjuskere enn nødvendig) for det å ta seg drikke blir for tungt. Med en slik kan ha drikketuten lett tilgjengelig ved siden av seg i senga. Og lettere å bruke enn glass/flaske. Husk også at det å gi gaver til noen som går mot slutten av livet kan være litt sjansespill, avhengig av hvordan mottakeren har det mentalt. Noen kan føle det meningsløst å få ting, når en er i møte med noe så eksistensielt som døden. Andre kan føle det som en påminnelse om at de kommer til å dø snart, og ikke får brukt gaven, og få forsterket fortvilelse. Mens atter andre vil kjenne på gleden over å få nyte ting for siste gang og vil ha med seg så mye som mulig til siste pust. Sånn f.eks. Anonymkode: 50f25...a71 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #31 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvis det er stor sjans for at han skal dø er nok ikke materielle ting den beste gaven, men opplevelser. Anonymkode: 3e76e...691 En materiell ting kan jo være en opplevelse det. Anonymkode: ac1b8...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #32 Skrevet 13. oktober 2021 Lei inn fotpleie. Beina til sengeliggrnde kreftpasienter har ofte behov for litt ekstra pleie. Ellers så virker det helt unødvendig å bruke så mye penger på en person som ikke vil få glede av det sannsynligvis så tenker han nok det selv også. Hvis du vil fortelle ham hva han betyr for deg så bør du ikke gjøre det med penger, men med ord. Du kan heller donere til en organisasjon etter hans død, det er vanlig. Anonymkode: 9ee1b...fae 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #33 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg synes du skal spørre ham. Når han er så syk at han ligger for døden og ikke makter en opplevelesgave tror jeg han vil ha lite glede av en dyr materiell ting. Har han en sak han brenner for kan du gi pengene til dem, hadde han hatt egne barn hadde valget vært opplagt, har han en nevø eller niese kan det hende han hadde satt pris på at de fikk pengene. En kjæreste som blir igjen alene og trenger støtte? Det viktigste for meg om jeg visste jeg skulle dø, ville være å vite at mine nærmeste hadde det så bra som mulig, med minst mulig bekymringer etter min bortgang. Anonymkode: d7322...b87 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #34 Skrevet 13. oktober 2021 Riktignok ikke av kreft, men, da broren min var på slutten av livet var det beste han fikk et ullpledd og noe spiselig som er litt magisk i denne familien. En sjelden vare som er enklest å få tak i i sesong. Ellers likte han at vi var der, i rommet, mens han døste og var litt fra og til. Du er en god venn. ❤️ Anonymkode: dbc86...3c9 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #35 Skrevet 13. oktober 2021 Verdens beste store varme skjerf i ordentlig kvalitet, godt og mykt Og en Onepiece, og gode varme tøfler Anonymkode: 66917...686 2
Gjest Chroma Skrevet 13. oktober 2021 #36 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg tror ikke man bryr seg om gaver og materielle ting når man nærmer seg slutten av livet og vet at man skal dø. Bare vær en god venn.
Purple_Pixiedust Skrevet 13. oktober 2021 #37 Skrevet 13. oktober 2021 Ville gått for godt samvær og god mat hvis han har matlyst. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #38 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 13.10.2021 den 7.26): Verdens beste store varme skjerf i ordentlig kvalitet, godt og mykt Og en Onepiece, og gode varme tøfler Anonymkode: 66917...686 Onepiece er fryktelig upraktisk og både for vanskelig og for tungt å håndtere når en er så syk og svekket som dette. Anonymkode: 50f25...a71 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå