AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #1 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg har vunnet en del penger og har så lyst til å kjøpe en skikkelig dyr gave som kan glede kompisen min. Han har mistet en del av synet i det siste, men ser litt. Han er veldig dårlig og ligger mest pga kreften. Han er 23 år og interresert i film, data, musikk og mye annet, men det er ikke mye han greier lengre. Noen som har tips til hva jeg kan kjøpe? Gjerne unyttig, bare det gleder. Jeg tenker opp til 30 000. Anonymkode: 18e9f...3cf 6
Honey Dew Skrevet 12. oktober 2021 #2 Skrevet 12. oktober 2021 Hva med den nye xboxen og noen spill? 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #3 Skrevet 12. oktober 2021 Spør hva han orker å drive med, mye lys og lyd kan være fryktelig slitsomt for en som er så dårlig. Hvis han ikke ser så er vel spill uaktuelt. Hvis han får noe han ikke mestrer kan det være skikelig kjett, og kan minne på at han aldri kommer til å få glede ut av det. Det et utrolig snilt av deg å tenke sånn, men kan fort slå feil når han er så sjuk. Spør heller om det er noe han har skikkelig lyst på eller lyst å oppleve. For alt du vet så kan hende han heller vil at du skal ta deg noen dager fri og bare være med han som en venn, bruke pengene for tapt inntekt. Spør. Det er det beste. Lykke til. Utrolig trist at en så ung mann er så syk. Anonymkode: 11479...0ac 17
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #4 Skrevet 12. oktober 2021 Hvis det er stor sjans for at han skal dø er nok ikke materielle ting den beste gaven, men opplevelser. Anonymkode: 3e76e...691 21
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #5 Skrevet 12. oktober 2021 Spør han. Jeg er selv sengeliggende pga sykdom, og jeg orker ikke mye spill eller lyd. Hør hva han skulle ønske han kunne gjøre, men ikke får kjøpt. Kanskje en switch er bedre enn en xbox for eksempel. Men syns det er lurt å høre i dette tilfellet. Om jeg selv fikk en xbox ville den blitt stående ubrukt. En god tv på soverommet kan være noe, en god seng (som kan heve ryggen), osv. Anonymkode: 9cdba...6b2 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #6 Skrevet 12. oktober 2021 Lei inn en norsk artist han liker til å ha privatkonsert! Anonymkode: 132e7...3b6 13
Hengebuksvinet Skrevet 12. oktober 2021 #7 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg hadde tatt praten med han. Bare han vet hva han orker. Mine kjappe tanker. - Bedre seng. - Teknologi som gjør det lettere å holde kontakt med andre. - Er dere forbi at han med god tilrettelegging kunne fått en tur ut av huset. Som ut i frisk luft. - Skjerm tilpasset synet hans. 8
Hannah80 Skrevet 12. oktober 2021 #8 Skrevet 12. oktober 2021 Ingen tips å komme med. Men ville bare si at du høres ut som en fantastisk venn❤️ 13
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #9 Skrevet 12. oktober 2021 Noen opplevelser han kan sette pris på? Anonymkode: 51d9a...6f5 1
Adara Skrevet 12. oktober 2021 #10 Skrevet 12. oktober 2021 Mange timer til sånn flytetank. Det virker helt fantastisk. https://www.flytetankbehandling.no/ 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #11 Skrevet 12. oktober 2021 Gi heller opplevelser og kontakt, bruk tid på han.....kjøpe en dyr ting har ikke noe verdi i mine øyne... Anonymkode: ab8b1...176 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #12 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er veldig dårlig og ligger mest pga kreften. Når mine familiemedlemmer eller venner har vært der, så har de satt pris på mange korte besøk, og små øyeblikk med noe fint. Av materielle ting tenker jeg ting som en god kopp te, en deilig pysj, et pent sengetrekk, tøfler og sokker kan bli satt pris på. Men jeg tror nok de fleste vil foretrekke en opplevelse som er lite krevende og nokså kortvarig fremfor materielle ting. Hvis han orker å konsentrere seg om bøker så kan kanskje lydbøker være noe for ham? Anonymkode: 3b448...44c 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #13 Skrevet 12. oktober 2021 Adara skrev (18 minutter siden): Mange timer til sånn flytetank. Det virker helt fantastisk. https://www.flytetankbehandling.no/ Den kan man IKKE bruke om man sliter med svimmelhet og balanseproblemer 😅 Det er nok best for de som strever mest med stress eller noe sånt. Jeg hadde spurt denne vennen, for trolig tåler han muligens ikke særlig lys, lyd eller stimuli om han er i siste fase. Samtidig varierer dette MYE, noen kunne fått mye ut av enkelte type opplevelser. Om han tåler lyd og sanseinntrykk greit er mulighetene større Tror nok det han trenger mest er at du er der fysisk med ham på den måten han klarer. Om det er å ta ham med i eventuell rullestol til et sted, eller bare være hos ham i 5-30 mim av gangen 🤷♀️ Anonymkode: 01da8...4cd 3
Gjest Chroma Skrevet 12. oktober 2021 #14 Skrevet 12. oktober 2021 Det er faktisk ingenting i hele verden som betyr mer enn en venn som er der, ingen materielle ting i verden kan slå det. Det høres heller ikke ut som om han kommer til å ha spesielt nytte av verken Xbox eller andre gamingting. Kanskje en opplevelse er bedre? Har du hørt om ønskeambulansen?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #15 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg skulle også si privatkonsert med en norsk artist! Ellers, silkesengetøy? Anonymkode: b77a3...d45 3
Adara Skrevet 12. oktober 2021 #16 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Den kan man IKKE bruke om man sliter med svimmelhet og balanseproblemer 😅 Det er nok best for de som strever mest med stress eller noe sånt. Jeg hadde spurt denne vennen, for trolig tåler han muligens ikke særlig lys, lyd eller stimuli om han er i siste fase. Samtidig varierer dette MYE, noen kunne fått mye ut av enkelte type opplevelser. Om han tåler lyd og sanseinntrykk greit er mulighetene større Tror nok det han trenger mest er at du er der fysisk med ham på den måten han klarer. Om det er å ta ham med i eventuell rullestol til et sted, eller bare være hos ham i 5-30 mim av gangen 🤷♀️ Anonymkode: 01da8...4cd Så bra at du svarte Visste ikke det, har bare alltid syntes det ser så behagelig ut å tenkte det ville være perfekt for noen som ikke så så bra
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #17 Skrevet 12. oktober 2021 Tusen takk for mange gode tips. Jeg tror han er for dårlig for en opplevelse av typen dere nevner. Og han har ALT dere nevner. Det er det som gjør det så vanskelig, for jeg vil så gjerne vise hvor mye jeg setter pris på han. Jeg er der så ofte det passer, han klarer ikke for lange besøk før han sovner. Vi er mange som ønsker å besøke han, så det er nesten rift om plassen. Anonymkode: 18e9f...3cf
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #18 Skrevet 12. oktober 2021 Kunne han tenkt seg å støtte en organisasjon i eget navn? Ellers kommer jeg bare på airpods, men skal man høre noe blir det jo lyd😅 Anonymkode: 0b1d5...d78 1
Ulven Skrevet 12. oktober 2021 #19 Skrevet 12. oktober 2021 Er han dårlig av behandlingen eller nærmer han seg slutten av livet? 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #20 Skrevet 12. oktober 2021 Ts her. Dessverre nærmer han seg slutten av livet. Anonymkode: 18e9f...3cf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå