AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #41 Skrevet 12. oktober 2021 49 minutter siden, AnonymBruker said: Bortsett fra deg med gavene, må jeg jo si at du TS virker mer spesiell enn din svigerinne. «Liker ikke» (sier voksne folk sånt?) helt vanlig julemat, reagerer negativt på at de spiser god julefrokost og ikke sitter foran TVn hele dagen, men heller går ut og aker litt med barna. I og for seg enig med deg når det gjelder gaveutdeling, men hvor viktig er det egentlig? Du får snakke med mannen din, for set som avgjør her er om det betyr mye for ham å feire med familien sin. Anonymkode: c034f...b74 Herregud, for en holdning på deg da. Liker du virkelig alt mellom himmel og jord? Bra for deg i så fall, men selvfølgelig går det an å ha retter man ikke liker som voksen. Må da være lov å være ærlig om det i steden for å sitte og tvinge i seg mat man ikke kan fordra på julaften. Og det å reagere negativt på stress og tvang på julaften bør også være innafor. Anonymkode: a4d99...ab1 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #42 Skrevet 12. oktober 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Kommentarer fra henne som tilsier det egentlig bare. Jeg nevnte at vi kanskje ville feire jul hjemme og hun malte på om hvor utrolig skuffet og sur hun ville bli om faren deres valgte å dra til oss Anonymkode: 4c665...493 Men er det ikke urettferdig om hun skal feire med faren hver jul og mannen din aldri får feire med faren sin, som han allerede bare ser annenhver jul? Hva sier hun til det om mannen din tar det opp med henne? Hun må jo klare å forstå at dette gaveforslaget er såpass spesielt (iallfall om hun ikke vil gjøre noe kompromiss OVERHODE) at det kan få konsekvenser for hvem som vil feire med dem? Anonymkode: 3b905...2fa 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #43 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg hadde forøvrig føyet meg på det meste andre, men å nekte barna dine julenisse fordi hun har en fiks ide om å åpne gaver på morningen for "mindre stress" synes jeg er å dra det langt. I min familie spiser vi forresten lang og god julefrokost 1. juledag istedet, det er veldig fint Så det anbefales som forslag heller enn å ha dette også på julaften (spørs om det er mulig å endre dem men bare en ide som funker for min familie) Anonymkode: 3b905...2fa 6
Honey Dew Skrevet 12. oktober 2021 #44 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, voksne folk får si sånt 😅 er absolutt ikke kresen men akkurat ribbe og grøt har jeg aldri likt, smaker hver gang men det smaker aldri godt 🤷🏻♀️ skriver jo også at jeg vet selv at jeg er sær som ikke liker helt normal julemat! smak og behag, julefrokosten er god den, men jeg liker å tilbringe julaften med barna mine og kose meg med de, ikke stå på kjøkkenet hele dagen. Jeg har ikke noe imot å gå ut å leke med barna men hun tvinger ut barna. Hva så om de vil sitte inne denne ene dagen og kose seg i pysjen, spise godteri og slappe av i armkroken til mamma og pappa. Mine barn får selvsagt gå ut å leke om de vil men vi tar dagen som den kommer ☺️ Det er mer «stressen» rundt alt som MÅ presses inn på denne dagen som jeg er negativ til Anonymkode: 4c665...493 Bare litt avsporing: Ble nysgjerrig på julemiddagen. Hva like du å spise til middag på julaften?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #45 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde forøvrig føyet meg på det meste andre, men å nekte barna dine julenisse fordi hun har en fiks ide om å åpne gaver på morningen for "mindre stress" synes jeg er å dra det langt. I min familie spiser vi forresten lang og god julefrokost 1. juledag istedet, det er veldig fint Så det anbefales som forslag heller enn å ha dette også på julaften (spørs om det er mulig å endre dem men bare en ide som funker for min familie) Anonymkode: 3b905...2fa Vi har jo føyet oss med alt det andre, vi har forsiktig uttrykt at det kanskje er litt mye på samme dag for våre barn, veldig mange inntrykk som heller ender opp med tårer mot slutten av dagen... det pleier vi å gjøre også når der feires med min familie, kjempegod julefrokost med restemat og nybakt brød, jeg har selv kjempemasse gode minner fra 1. juledag ☺️ Prøvde å foreslå dette for henne men det var veldig viktig for henne med denne frokosten... jeg har som skrevet tidligere at jeg har prøvd å prate med henne om at det kanskje blir for mye som skjer på dagen, jeg skjønner jo godt at hun er stresset med alt som skal skje på de få timene. Anonymkode: 4c665...493 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #46 Skrevet 12. oktober 2021 31 minutter siden, AnonymBruker said: Kommentarer fra henne som tilsier det egentlig bare. Jeg nevnte at vi kanskje ville feire jul hjemme og hun malte på om hvor utrolig skuffet og sur hun ville bli om faren deres valgte å dra til oss Anonymkode: 4c665...493 La henne bli sur. Hun er urimelig. Anonymkode: bab09...f7a 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #47 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men er det ikke urettferdig om hun skal feire med faren hver jul og mannen din aldri får feire med faren sin, som han allerede bare ser annenhver jul? Hva sier hun til det om mannen din tar det opp med henne? Hun må jo klare å forstå at dette gaveforslaget er såpass spesielt (iallfall om hun ikke vil gjøre noe kompromiss OVERHODE) at det kan få konsekvenser for hvem som vil feire med dem? Anonymkode: 3b905...2fa Jeg er helt enig med deg at det er utrolig urettferdig! Hun sier akkurat det samme til han og prøver å gi han dårlig samvittighet... Anonymkode: 4c665...493
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #48 Skrevet 12. oktober 2021 Honey Dew skrev (5 minutter siden): Bare litt avsporing: Ble nysgjerrig på julemiddagen. Hva like du å spise til middag på julaften? Jeg har vokst opp med å spise hjortecarré og himmelsk lapskaus til dessert til jul ☺️ Anonymkode: 4c665...493
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #49 Skrevet 12. oktober 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har vokst opp med å spise hjortecarré og himmelsk lapskaus til dessert til jul ☺️ Anonymkode: 4c665...493 Hehe, hadde jeg fått den menyen hadde jeg sørget over manglende dessert hvis jeg ikke hadde Googlet Anonymkode: 0e01a...533
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #50 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har vokst opp med å spise hjortecarré og himmelsk lapskaus til dessert til jul ☺️ Anonymkode: 4c665...493 Og ja, jeg vet at vi er veldig uvanlige med julemiddagen 😅 vi har ikke prøvd å presse denne maten på de heller Anonymkode: 4c665...493
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #51 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her Har nok formulert meg litt dårlig ser jeg ☺️Om vi endrer på planene og feirer jul hjemme så tror jeg ikke det blir noen dårlige toner mellom oss. Selvom hun nekter føye seg for tantebarna sine så har hun selvinnsikt nok til å forstå at det er hun som er sær. Problemet blir svigerfar. Mannen har også mistet helt lysten på å feire hos søstera si. Men så skal jo faren deres dit da. Han begynner å dra på årene, tar ikke så veldig godt vare på kroppen sin og har ikke all verdens år igjen å leve. Jeg forstår godt at mannen vil feire med faren sin. Jeg har selv mistet min mamma og ville gjort alt for en siste julefeiring med mamma. inviterer vi svigerfar hjem til oss og han kommer til oss så blir der iallfall drama. Og ettersom han feiret med svigerinnen min i fjor også så er sjansen stor for at han hadde valgt å feire hos oss. er langt til svigerinnen så er et veldig dårlig alternativ å kjøre dit på julaften og komme til middagen. Anonymkode: 4c665...493 Om svigerfar velger dere, så er jo det hans valg! Om hun lager drama, så får det bli på hennes kappe. AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Kommentarer fra henne som tilsier det egentlig bare. Jeg nevnte at vi kanskje ville feire jul hjemme og hun malte på om hvor utrolig skuffet og sur hun ville bli om faren deres valgte å dra til oss Anonymkode: 4c665...493 Hersketeknikk. Hun spiller på deres dårlige samvittighet for å få det som hun vil. …velg det som blir best for barna, prioriter dine egne, så får svigersøsters valg stå for hennes regning. Anonymkode: 5a74a...03a 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #52 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hehe, hadde jeg fått den menyen hadde jeg sørget over manglende dessert hvis jeg ikke hadde Googlet Anonymkode: 0e01a...533 Hehe, husker ar jeg selv lurte veldig som barn hvorfor de kalte dessert for lapskaus 😅 Anonymkode: 4c665...493
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #53 Skrevet 12. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Herregud, for en holdning på deg da. Liker du virkelig alt mellom himmel og jord? Bra for deg i så fall, men selvfølgelig går det an å ha retter man ikke liker som voksen. Må da være lov å være ærlig om det i steden for å sitte og tvinge i seg mat man ikke kan fordra på julaften. Og det å reagere negativt på stress og tvang på julaften bør også være innafor. Anonymkode: a4d99...ab1 Ikke alt jeg er like glad i, men har til gode å ikke like noe på den måten ts sier ja Anonymkode: 8b422...384 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #54 Skrevet 12. oktober 2021 Du er jo like ille som din svigerinne 🤯 Er det to tøfler av mannfolk dere har funnet dere eller? De får skjære gjennom, sette ned foten, og vise hvor skapet skal stå 🤯🤯🤯 Det man tar hensyn til ved jul er deltagelse. Man passer på at den som må jobbe får være med mest mulig, de som skal feire med ekser meg her og ekser meg der, og andre lite samarbeidsvillige. Syke folk og barn, får vi også ta hensyn til. At ingen søte små er då trøtt at øya går i kryss, og alt ender med tårer og gråt, fordi fysiologiske behov ikke er ivaretatt. Hennes unger kan i utgangspunktet fint åpne på julaften, og dine kan fint åpne på dagen. Voksne folk får finne kompromisser, og tilpasse seg. Du skal inn i hennes hjem, du beskriver henne som passe nevrotisk. Hadde fint tilpasset meg. Sikkert viktig for din mann å bære sammen med din bror og sin far. Anonymkode: 572b5...0c5 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #55 Skrevet 12. oktober 2021 Honey Dew skrev (1 time siden): Bare litt avsporing: Ble nysgjerrig på julemiddagen. Hva like du å spise til middag på julaften? Ikke meg du spør, men jeg liker heller ikke ribbe eller medisterkaker. Spiser tilbehøret som oftest. Anonymkode: 6427c...251 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #56 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du er jo like ille som din svigerinne 🤯 Er det to tøfler av mannfolk dere har funnet dere eller? De får skjære gjennom, sette ned foten, og vise hvor skapet skal stå 🤯🤯🤯 Det man tar hensyn til ved jul er deltagelse. Man passer på at den som må jobbe får være med mest mulig, de som skal feire med ekser meg her og ekser meg der, og andre lite samarbeidsvillige. Syke folk og barn, får vi også ta hensyn til. At ingen søte små er då trøtt at øya går i kryss, og alt ender med tårer og gråt, fordi fysiologiske behov ikke er ivaretatt. Hennes unger kan i utgangspunktet fint åpne på julaften, og dine kan fint åpne på dagen. Voksne folk får finne kompromisser, og tilpasse seg. Du skal inn i hennes hjem, du beskriver henne som passe nevrotisk. Hadde fint tilpasset meg. Sikkert viktig for din mann å bære sammen med din bror og sin far. Anonymkode: 572b5...0c5 Hadde du lest gjennom så hadde du lest at mannen heller ikke vil feire hos sin søster etter dette påfunnet. Og det har aldri vært snakk om å åpne gaver på noen annen dag enn julaften. Ingen skal jobbe. Ingen ekser. Er kun barna det skal ta hensyn til. Og jeg skriver jo hele tiden at vi er med på alt på deres feiring, deres tradisjoner, deres mat, på tross av at dette har resultert i at mine barn har blitt veldig slitne og trøtte. Dette har vi gjort uansett om vi har feiret hos oss eller de fordi vi er mer tilbakelente rundt tradisjonene. Skulle ikke falle meg inn å servere mat som gjestene ikke spiser, derfor serverer jeg ribbe selvom jeg ikke spiser det. Alt er vi med på bortsett fra denne nye idéen som hun har funnet på i år. Vi har intenst prøvd å kompromisse, tilby å hjelpe henne mer, lage middagen, ta alle barna hele dagen, alt så det ikke blir så mye stress for henne. Vi tilbød å ha det hos oss også men gavene skulle fortsatt åpnes på julaften morgen. ja barna kan åpne på morgenen men denne nye tradisjonen hun har kommet med er ganske sær, spesielt at hun ikke vil kompromisse noe på tross av dette ødelegger mine barn sin ide om julaften og julenissen ☹️ og ja, enkelte saker så er hun passe nevrotisk. Barna MÅ få en spesifikk godteri i strømpa på morgenen fordi hun fikk det godteriet når hun var barn, barna MÅ lage julepynt på julaften fordi det gjorde hun på julaften, barna MÅ se på filmen hun vokste opp med, barna MÅ ut og få med seg en termos med kakao om det er snø ut fordi... ja du forstår tegninga. Anonymkode: 4c665...493 4
Gjest loveli Skrevet 12. oktober 2021 #57 Skrevet 12. oktober 2021 Hadde feiret jul hjemme hos meg selv i dette tilfellet. 🤗
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #58 Skrevet 12. oktober 2021 Dra dit på julaften i steden, bli til første eller andre dag. Så slipper du alle disse «problemene». Anonymkode: c034f...b74 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #59 Skrevet 12. oktober 2021 Gjør en annen aktivitet med dine barn når hennes åpner gaver. Forklar dette for dine på forhånd selvfølgelig. Hvis hennes barn er så bortskjemt/urolige at de ikke klarer å vente til kvelden, tipper jeg de vil bli like ustyrlige når resten åpner gaver til normal tid og hennes ikke har noen igjen. Det gjør hun bare en gang, og fra neste år blir det nok normal gaveåpning igjen. Ang middag så ser jeg ikke noe i veien med at du tar med en ekstra dessert. Anonymkode: fa76d...d9d 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #60 Skrevet 12. oktober 2021 Hadde feiret hjemme. Har svigerinne som absolutt ikke vil ta med seg så mye gaver de årene vi feirer hos svigers så vi blir tvunget til å åpne det meste på morgenen eller kjempesent på kvelden. Svigerinnen min er bare antigaver. Her er en til som sliter med moltekrem til dessert- er laktoseintolerant og kan bare glemme å få i meg krem. Heldigvis serverer svigermor litt kaker senere på kvelden så jeg klarer meg uten dessert uten å føle at jeg misser all kos. Jeg synes jeg strekker meg langt de årene vi feirer med mannens familie, men noen ganger går det bra så lenge ungene koser seg. Hadde mine unger fått ødelagt julaften og alle tradisjoner som dine hadde jeg feiret hjemme. Anonymkode: de32a...729 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå