Gå til innhold

Feminin, elegant og klassisk stil - inspirasjon

Mfyb

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter gode instagram-kontoer (evt. blogger eller kjendiser) hvor man kan få inspirasjon/ideer til antrekk/hår/sminke/styling som ikke er direkte rettet mot dagens trender, men er litt mer "old fashioned" i estetikken. 

Er det noen som har gode tips?

Jeg liker: feminin stil med innsving, skjørt/kjoler til hverdags, 50- og spesielt 60-talls retro💜, nette kåper, nette sko, naturlig sminke.

Gjerne bruk tråden til å poste bilder og, om noen er interessert i samme tema😊

p18769646_i_h9_aa.jpg

733f46f2df02e3cf4e952b4dc81129c6.jpg

5d15a9a1c2bbba858b14bdd415195a1f--look-retro-vintage-outfits-classy.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt spesialfelt. Men for meg er det 40- og 50-tallet som er favorittene da. 

Min favoritt på Instagram er @shirinatra. @hitthousevintage har også en del fint, og @aclotheshorse, men der er det også en del jeg synes er alt for mye av det gode. Av norske kontoer liker jeg @kajakulbraaten og @idacath, men sistnevntes tiår er 30- og 40-tallet, og det blir kanskje ikke helt riktig for deg. Om du ikke har noe imot faktiske gamle klær så liker jeg også @mrscarmenitaly godt.

Og så følger jeg de merkene jeg liker, som lager vintageinspirerte klær. @emmydesignsweden er bra, det ser ut som i alle fall cardiganen på det siste bildet ditt kommer derfra. @theseamstressofbloomsbury og @thehouseoffoxy kan kanskje også være noe. Jeg er lite interessert i hår og sminke, har vanligvis håret i en flettefrisyre og bruker lite sminke, så jeg har ingen tips om kontoer som nisjer seg inn på det.

Her er noen antrekk jeg liker, noen er fra kontoene jeg nevner:

21cce2b212838f47cf71a1ad4096f077.jpg

c588059552a2997148203ed03e3d2aec.jpg

Kan være et bilde av 3 personer, folk som står og utendørs

94a36225328b2306e3afd521fb217d6b.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...