AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #21 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Altså, barn og barn. Hun er 17 år, så er jo stort «barn», men like vel. Det er veldig vondt å gå med ubehandlet urinveisinfeksjon. ts Anonymkode: 2d94a...49f Av en eller annen grunn tenkte jeg hun var 3 år! Men likevel- dette høres ut som noe man bør få en time til. Ville faktisk ringt igjen i morgen tidlig- og håpe på at du treffer en annen legesekretær. Anonymkode: 26f65...d52
Anzii Skrevet 11. oktober 2021 #22 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg har hatt uvi flere ganger, så kjenner igjen symptomene. Ironisk nok kommer det alltid i helgen, og sist gadd jeg ikke sitte hos legevakten, så bestilte resept mot uvi hos nettlegevakt.no Er man dog ikke helt sikker er det vel greit å ta en urinprøve, men bare et tips om det er resepten man venter på☺️
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #23 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok hun er 17 år... Drikk masse vann og se det an til i morgen. De fleste UVI går faktisk over av seg selv, det er sjeldent at det blir alvorlig. Er det fremdeles vondt imorgen tidlig ringer dere fastlegen med en gang de åpner og spør om få levere urinprøve og ha telefonkonsultasjon om resultatet. Jeg pleide aldri å gå til legen for UVI, det gikk alltid over på 1 døgn eller mindre. Hadde det vært lenger eller ikke vist bedring så hadde jeg gått til legen da. Anonymkode: 075ef...08b Ja det kan gå over, men slettes ikke alltid. Og ved smerter, utover sviing, så skal Mn inn. Særlig obs på kvalme, smerter i mage/rygg over flanke og feber, og evt blod i urinen. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2012-08-29-842#KAPITTEL_3 Anonymkode: 232a1...fcb 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #24 Skrevet 11. oktober 2021 En 17åring kan vel forsåvidt ringe legen sin selv også? Eller er det bare jeg som er dum? Kan ikke huske at mamma ordnet noe legetimer til meg etter at jeg begynte på vgs.. Kanskje derfor folk her trodde det var snakk om et lite barn. Anonymkode: 075ef...08b 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #25 Skrevet 11. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: Ja det kan gå over, men slettes ikke alltid. Og ved smerter, utover sviing, så skal Mn inn. Særlig obs på kvalme, smerter i mage/rygg over flanke og feber, og evt blod i urinen. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2012-08-29-842#KAPITTEL_3 Anonymkode: 232a1...fcb Ok jeg drakk alltid bare vann og tranebærsaft og så ble det alltid raskt bra. Tenker jeg ikke vil ta antibiotika om jeg ikke må (pga kjipe bivirkninger). Men jeg sier jo også at de kan ringe igjen imorgen tidlig om hun ikke er bedre til da, ikke at man skal unngå lege helt! Men JEG synes det virker rart å dra til legevakt osv med mindre det er veldig vondt eller har vært lenge (eller man har feber osv som du sier, men det anser jeg ikke som normale UVIsymptomer så det blir jo litt annerledes, da er man jo mer dårlig og har mer grunn til å dra til lege og ville nok også blitt tatt inn av legevakten.) Anonymkode: 075ef...08b
Ninish1991 Skrevet 11. oktober 2021 #26 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Får dere det? Jeg lurer litt på om jeg er storforlangende her? Har en datter som vi er ganske sikker på har urinveisinfeksjon. Ringte fastlegen, og neste ledige time er 3. november(!) Jeg sa at det blir jo alt for lenge for henne å gå med det, men da fikk vi vare til svar at vi måtte dra på legevakten hvis det var akutt. Vi kunne evt. få en telefonkonsultasjon denne uken, men det hjelper jo ikke når de jo ikke kan teste urinen over telefonen. ble så frustrert! Dro ned på legevakten i kveld og de bare lo av oss, nei dette måtte vi ta med fastlegen. Nå vet jeg ikke hva vi skal gjøre. Jenta har veldig vondt😢 Anonymkode: 2d94a...49f Så rart! Jeg ringte på dagen hadde samme problem er kvinne på 30 år, fikk time med engang hos legevakten tok prøve å fikk antibiotika, det var veldig vondt fikk blod ut av urinrøret 😕 dra tilbake til legevakten vær streng med dem eller ring tidlig til fastlegen da får du time med engang så må man overdrive ekstra for å bli tatt seriøst 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #27 Skrevet 11. oktober 2021 Alle legekontor har ledige timer hver dag for akuttbehov, men en må ringe om morningen ved åpningstid og be om en akuttime. Og så tar dere med urinprøve. Det er ingenting som heter at en skal vente med sånt. Begynner de å diskutere så er det bare å si at de MÅ ha en time. Anonymkode: 853ee...58a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå